covah Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 For oss med litt mer primitive telefoner, så er det desverre ikke fullt så lett(?) å overføre til datamaskiner. AtW 6161030[/snapback] Jeg har synkronisert et utall telefoner mot PCer. Helt siden Ericsson T39 og Nokia 6100 (som jo i mobilverden er en evighet). Ja, softwaren til litt eldre telefoner krever kanskje litt knoting, men ikke noe værre enn at det er gjort iløpet av noen få minutter. Det er faktisk like fort gjort som å sette opp en SyncML tjeneste. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 For oss med litt mer primitive telefoner, så er det desverre ikke fullt så lett(?) å overføre til datamaskiner. AtW 6161030[/snapback] Jeg har synkronisert et utall telefoner mot PCer. Helt siden Ericsson T39 og Nokia 6100 (som jo i mobilverden er en evighet). Ja, softwaren til litt eldre telefoner krever kanskje litt knoting, men ikke noe værre enn at det er gjort iløpet av noen få minutter. Det er faktisk like fort gjort som å sette opp en SyncML tjeneste. 6162116[/snapback] Men du må vl ha en måte å overføre dataene på? Min telefon har tilsynelatende bare mikrofon, strømtilkobling, og handsfree-tilkobling. AtW Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 AtW: Det er virkelig på tide at du kjøper deg en ny mobiltelefon! :-) -snubbel Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 For oss med litt mer primitive telefoner, så er det desverre ikke fullt så lett(?) å overføre til datamaskiner. AtW 6161030[/snapback] Jeg har synkronisert et utall telefoner mot PCer. Helt siden Ericsson T39 og Nokia 6100 (som jo i mobilverden er en evighet). Ja, softwaren til litt eldre telefoner krever kanskje litt knoting, men ikke noe værre enn at det er gjort iløpet av noen få minutter. Det er faktisk like fort gjort som å sette opp en SyncML tjeneste. 6162116[/snapback] Men du må vl ha en måte å overføre dataene på? Min telefon har tilsynelatende bare mikrofon, strømtilkobling, og handsfree-tilkobling. AtW 6162165[/snapback] Mange strøm/handsfree tilkoblinger kan også brukes til å koble til en datakabel. Mange, selv eldre telefoner, har også feks. infrarød port. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 For oss med litt mer primitive telefoner, så er det desverre ikke fullt så lett(?) å overføre til datamaskiner. AtW 6161030[/snapback] Jeg har synkronisert et utall telefoner mot PCer. Helt siden Ericsson T39 og Nokia 6100 (som jo i mobilverden er en evighet). Ja, softwaren til litt eldre telefoner krever kanskje litt knoting, men ikke noe værre enn at det er gjort iløpet av noen få minutter. Det er faktisk like fort gjort som å sette opp en SyncML tjeneste. 6162116[/snapback] Men du må vl ha en måte å overføre dataene på? Min telefon har tilsynelatende bare mikrofon, strømtilkobling, og handsfree-tilkobling. AtW 6162165[/snapback] Mange strøm/handsfree tilkoblinger kan også brukes til å koble til en datakabel. Mange, selv eldre telefoner, har også feks. infrarød port. 6163565[/snapback] Hmm, nå har jeg faktisk nylig kjøpt ny telefon, etter å ha hatt en 3210 i 6 år (En Nokia 1101), kanskje jeg burde sjekke om den handsfree-koblinga har en dobbel-funksjon. AtW Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Flere som har prøvd hos zyb? 6158904[/snapback] Med min K750i funka det greit. Fikk oppsettet etter noen minutter. Nettsiden jobbet kanskje litt treigt, men alt fungerte. Hmm, nå har jeg faktisk nylig kjøpt ny telefon, etter å ha hatt en 3210 i 6 år (En Nokia 1101), kanskje jeg burde sjekke om den handsfree-koblinga har en dobbel-funksjon. 6163698[/snapback] Ja, det var litt av en fornyelse. Samma telefonen, nytt utseende. Lykke til med sync på den, du kommer til å trenge det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hmm, nå har jeg faktisk nylig kjøpt ny telefon, etter å ha hatt en 3210 i 6 år (En Nokia 1101), kanskje jeg burde sjekke om den handsfree-koblinga har en dobbel-funksjon. 6163698[/snapback] Ja, det var litt av en fornyelse. Samma telefonen, nytt utseende. Lykke til med sync på den, du kommer til å trenge det. 6166318[/snapback] Hehe, eneste grunnen til at jeg bytta den ut er at batteriet begynte å bli dårlig, men den nye har tross alt vibrasjon, ykt og Li-ion da, så litt flere funskjoner har den da AtW Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hei! Det var ein informativ artikkel sjølv om eg har brukt Mobical.net ei god stund no.Før Mobical inn gjekk ein avtale med Telenor.Er ganske fornøyd med tenesten.Det einaste minuset eg har no er at etter at versjon 3 ikkje heilt har fått overføringa av notater til å gå smertefritt da eg får v-card :/ . Det var kjekt at amobil.no tok opp ein annan gratis syncML teneste enn Mobical.net slik at eg kan teste den og sjå om eg liker den betre. Likte også innlegget til kluh om å kunne lage ein eigen syncML teneste. Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 For oss med litt mer primitive telefoner, så er det desverre ikke fullt så lett(?) å overføre til datamaskiner. AtW 6161030[/snapback] Jeg har synkronisert et utall telefoner mot PCer. Helt siden Ericsson T39 og Nokia 6100 (som jo i mobilverden er en evighet). Ja, softwaren til litt eldre telefoner krever kanskje litt knoting, men ikke noe værre enn at det er gjort iløpet av noen få minutter. Det er faktisk like fort gjort som å sette opp en SyncML tjeneste. 6162116[/snapback] Men du må vl ha en måte å overføre dataene på? Min telefon har tilsynelatende bare mikrofon, strømtilkobling, og handsfree-tilkobling. AtW 6162165[/snapback] Mange strøm/handsfree tilkoblinger kan også brukes til å koble til en datakabel. Mange, selv eldre telefoner, har også feks. infrarød port. 6163565[/snapback] Hmm, nå har jeg faktisk nylig kjøpt ny telefon, etter å ha hatt en 3210 i 6 år (En Nokia 1101), kanskje jeg burde sjekke om den handsfree-koblinga har en dobbel-funksjon. AtW 6163698[/snapback] Tror ikke Nokia 1101 har støtte for datakabel. Dette er en såpass basic telefon at jeg ikke tror du kan synce den mot en PC. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Nå funket zyb.com tjenesten veldig bra. Ingen problemer her lenger. Lenke til kommentar
Howiey Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg får ikke noe automatisk oppsett til min mobil I den ruten der telefon-nummeret skal skrives inn skal +93 slettes sant, og så +47 foran mitt eget nummer sant? Men veldig bra artikkel, og om jeg får dette til og funke så er virker det veldig genialt. Men er det 100% safe da? Jeg har usb-kabel til min K700i + bluetooth på PC, så har alt på data fra før av, og det er jo trygt nok. Lenke til kommentar
sneilerts Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Fikk heller ikke automagisk oppsett.. Konfigurerte selv, fungerer som en drøm! Lenke til kommentar
kluh Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Man kan forholdsvis enkelt sette opp sin egen SyncML-server, og det helt gratis med open-source pakken fra http://www.funambol.com/opensource/ og den fungerer både i Linux og Windows! Det enkleste å komme i gang med er å bruke den stabile versjonen som bruker det gamle navnet Sync4j (fra versjon 3 heter den Funambol)6161384[/snapback] Funambol versjon 3.0 er ute i beta4 nå og endelig release forventes i starten av juli. Jeg har kun testa beta4 på et Gentoo-image i Vmware, men den ser ut til å fungere veldig bra, så det er egentlig ingen grunn til å velge 2.3-versjonen lenger. Funambol er egentlig et helt genialt opensource-produkt, og man kan få kommersiell support via www.funambol.com hvis man ønsker det. Lenke til kommentar
kluh Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Funambol 3.0 er endelig ute! http://www.funambol.com/opensource/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg