Gå til innhold

Får brukte varer når jeg bestiller på web


Anbefalte innlegg

Nesten hver gang jeg bestiller noe på nett, får jeg varer som ser veldig brukte ut. Jeg pleier å få varer som ser mye nyere og forseglede ut når jeg bestiller på QXL.

 

Hovedkort som er støvete og mange fingeravtrykk.

Harddisk med filer på.

(Fikk ny disk og en unnskyldning)

Skjermkort som ser ut som å ha blitt tatt ut og bare stappa rotete ned i esken igjen.

Mobiltelefoner med adressebøker og bilder fra andre folk.

Mobiltelefoner som er støvete og fulle av fingeravtrykk, halvveis oppladde batterier.

En trådløs telefon med ”Mamma mobil” i adresseboken!

(Ringte webshoppen og spurte, og de lurte på om jeg kunne ha lagt det inn og glemt at jeg gjorde det!)

LCD-skjerm med masse fingeravtrykk på, lagrede innstillinger som endret seg når jeg tok ”factory reset”. Pakket rotete og dårlig.

En hel PC som ikke bare var helt feilkonfigurert, men manglet skruer, stygge merker i hovedkortet rundt skruene (som når du glipper med en stor skruedrill), full av støv, og tastatur med potetgullbiter i, eller hva enn det var.

Og dette er bare en brøkdel av mine opplevelser de siste 10 årene.

 

Som sagt over føles ting mer nytt når jeg kjøper brukt via QXL, Finn, eller lignende. Når jeg handler på webshop, føles det som om jeg har handlet på et bruktmarked.

 

Etter nærmere undersøkelser finner jeg ut at nesten 40% av alle varer som webshopper selger kommer i retur med angrerettsloven. Da er det nok slik at de brukte varene havner i hyllene igjen.

 

Flere med samme erfaringer?

 

Hilsen

Glen Hansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fotostativet jeg kjøpte må ha vært noe som har kommet i retur mange ganger, pappesken så ut som den var åpnet mangemange ganger, skruer var løsnet på osv....

 

Ellers har jeg fått nytt, sikkert noe jeg ikke har lagt merke til at er brukt, men jevnt over gode varer... Lagt igjen et 6sifret tall i webshopper, så har vel hatt mye flaks...

 

Vet det sirkulerer mye, å når en vare ser brukt ut så er det en ond sirkel hvor samme vare sendes tilbake igjen og igjen, noe bare grådige posten tjener på til slutt...

 

(bare sendt tilbake en ting, pga feil oppgidde data av webshopen, så jeg er ikke med å ødelegge sånn..) :p hehe

Lenke til kommentar
Nesten hver gang jeg bestiller noe på nett, får jeg varer som ser veldig brukte ut. Jeg pleier å få varer som ser mye nyere og forseglede ut når jeg bestiller på QXL.

 

Hovedkort som er støvete og mange fingeravtrykk.

Harddisk med filer på.

(Fikk ny disk og en unnskyldning)

Skjermkort som ser ut som å ha blitt tatt ut og bare stappa rotete ned i esken igjen.

Mobiltelefoner med adressebøker og bilder fra andre folk.

Mobiltelefoner som er støvete og fulle av fingeravtrykk, halvveis oppladde batterier.

En trådløs telefon med ”Mamma mobil” i adresseboken!

(Ringte webshoppen og spurte, og de lurte på om jeg kunne ha lagt det inn og glemt at jeg gjorde det!)

LCD-skjerm med masse fingeravtrykk på, lagrede innstillinger som endret seg når jeg tok ”factory reset”. Pakket rotete og dårlig.

En hel PC som ikke bare var helt feilkonfigurert, men manglet skruer, stygge merker i hovedkortet rundt skruene (som når du glipper med en stor skruedrill), full av støv, og tastatur med potetgullbiter i, eller hva enn det var.

Og dette er bare en brøkdel av mine opplevelser de siste 10 årene.

 

Som sagt over føles ting mer nytt når jeg kjøper brukt via QXL, Finn, eller lignende. Når jeg handler på webshop, føles det som om jeg har handlet på et bruktmarked.

 

Etter nærmere undersøkelser finner jeg ut at nesten 40% av alle varer som webshopper selger kommer i retur med angrerettsloven. Da er det nok slik at de brukte varene havner i hyllene igjen.

 

Flere med samme erfaringer?

 

Hilsen

Glen Hansen

6156221[/snapback]

 

Kan du nevne hvilke butikker det er snakk om her?

Lenke til kommentar

minnes den gangen jeg returnerte en SEM på DOA pga feil. tenkte alt var greit, og slettet ikke noe fordi den tross alt var doa. Noe kommuniksjonssvikt mellom butikken og meg resulterte i at eks bestevennen min spurte "duuu? kalte du meg *bip* på telefonlisten din?"

jeg: "eh, ja?"....svaret tilbake var at dame hadde kontaktet henne fordi telefonen var solgt som ny. Jeg holdt på å ramle ut av sengen...

Lenke til kommentar

Er ikke lenge sida det var en sak om at nettshopper sendte ut brukte varer til prisen av nye. Dette skal vistnok være helt normalt

 

Har selv aldri fått en brukt vare, tror jeg :hmm:

 

Må jo sies at du ha hatt maks uflaks.

Lenke til kommentar

Maks uflaks, ja, det må man jo kunne påstå. Selv har jeg aldri opplevd noe slikt. Men uansett utrolig rotete av en butikk å sende deg så mye brukte varer som nytt. Jeg er også veldig nysgjerrig på hvilken butikk dette er.

 

Der jeg jobber, pakker vi inn demovarer (som selges som demo) på en måte som gjør at alt ser nytt og fint ut. Kamera tømmes for bilder, skjermen vaskes og kameraet tørkes for at alt skal se fint og nytt ut. Kunden vet det er demo, får en noe billigere pris og et kamera som fremstår som helt nytt. Nå skal det sies at det stort sett er demovarer, da vi som butikk sjelden mottar kamera i retur. Uansett... en butikk som selger brukt/demo som nytt, burde ihvertfall få ting til å SE nytt ut :!:

Lenke til kommentar

Dette er vel en indirekte virkning av angrerettsloven, som er en tapssak for butikkene. Når du knapt har fortjeneste på en vare, får den i retur, må selge den med enda mindre fortjeneste, kanskje få den i retur igjen (noe som tydeligvis har skjedd med folk over her) skal det ikke mye til før butikkene taper klart på en vare, samtidig som logistikken tar en god del tid med returbehandling, reinnpakking osv.

 

Da er det klart at mindre og/eller noe sleipe butikker prøver å få ny pris for varen.

Lenke til kommentar

Skjedde noe lignende med meg på Belltech på Hinna (utenfor Stavanger). Kjøpte meg et skjermkort. Dette var defekt. Gikk så og bytta det. En kompis var så fornøyd med skjermkortet mitt at han gikk og kjøpte et likt et. Han fikk jo (selvfølgelig :roll: ) det jeg hadde levert inn.

 

Dette var ikke en webshop da, og det er en god del år siden (før vi bestilte noe særlig på nettet), men allikevel. Det viser at en del butikker og webshops prøver seg. Men en kan vel nesten ikke forvente noe annet...

Lenke til kommentar
Etter nærmere undersøkelser finner jeg ut at nesten 40% av alle varer som webshopper selger kommer i retur med angrerettsloven.

6156221[/snapback]

 

Fra hvilken kilde har du dette tallet?

 

Jeg synes dette tallet virker MEGET høyt, dersom det er snakk om vanlige merkevarer (som f.eks pc-hardware der produsent er oppgitt). Jeg hadde forventet at det skulle ligge i området 2% - 12%.

 

Hvis det er snakk om webshopper som selger armbåndsur med påmalte visere, eller andre humbug-produkter kan jeg jo forstå at returprosenten krabber høyere...

 

EDIT: ...hvis en webshop konsekvent selger brukte returvarer som nye, er det vel naturlig at de får en stor andel av bruktvarene i retur også..så da kan returprosenten kanskje stige ytterligere.

Endret av tomahg
Lenke til kommentar

Fikk en bærbar senest mandag. Den så ut som den var pakket godt inn, men nok en gang fikk jeg en sliten maskin med masse fingeravtrykk på skjerm og installert software for webkamera (som ikke følger med).

 

Ringte webshop-butikken, men de sa jeg måtte sende inn med reklamasjon om det var noe galt. Huh.

 

:thumbdown:

Endret av GlenH
Lenke til kommentar
Nesten hver gang jeg bestiller noe på nett, får jeg varer som ser veldig brukte ut. Jeg pleier å få varer som ser mye nyere og forseglede ut når jeg bestiller på QXL.

 

Hovedkort som er støvete og mange fingeravtrykk.

Harddisk med filer på.

(Fikk ny disk og en unnskyldning)

Skjermkort som ser ut som å ha blitt tatt ut og bare stappa rotete ned i esken igjen.

Mobiltelefoner med adressebøker og bilder fra andre folk.

Mobiltelefoner som er støvete og fulle av fingeravtrykk, halvveis oppladde batterier.

En trådløs telefon med ”Mamma mobil” i adresseboken!

(Ringte webshoppen og spurte, og de lurte på om jeg kunne ha lagt det inn og glemt at jeg gjorde det!)

LCD-skjerm med masse fingeravtrykk på, lagrede innstillinger som endret seg når jeg tok ”factory reset”. Pakket rotete og dårlig.

En hel PC som ikke bare var helt feilkonfigurert, men manglet skruer, stygge merker i hovedkortet rundt skruene (som når du glipper med en stor skruedrill), full av støv, og tastatur med potetgullbiter i, eller hva enn det var.

Og dette er bare en brøkdel av mine opplevelser de siste 10 årene.

 

Som sagt over føles ting mer nytt når jeg kjøper brukt via QXL, Finn, eller lignende. Når jeg handler på webshop, føles det som om jeg har handlet på et bruktmarked.

 

Etter nærmere undersøkelser finner jeg ut at nesten 40% av alle varer som webshopper selger kommer i retur med angrerettsloven. Da er det nok slik at de brukte varene havner i hyllene igjen.

 

Flere med samme erfaringer?

 

Hilsen

Glen Hansen

6156221[/snapback]

 

Mobiltelefoner med halveis opplada batterier er ikke så uvanlig da... 99% av alle elektroniske ting som kommer med batterier er allerede halveis oppladet. Det gjelder, telefoner, kameraer, pda'er osv.

 

Du har nok hatt litt ulaks ja, men som du selv sier så får jo webshoppene 40% av varene i retur. De har lov til å selge de igjen, men om de er tatt i bruk må de fortelle om dette. Alle webshoppene er pålagt 14 dagers angrefrist, og da er det mange idioter som systematisk utnytter dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...