Gå til innhold

Verden har fått en ny stat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En 60-årgammel union med Serbia ble i dag slutt. EU krevde 55 % flertall for at det skulle gå igjennom, og resultatet ble 55,4 %. Dermed er Montenegro en egen stat. De tror og håper at også Kosovo vil gjøre det samme, og bli selvstendige.

Kort fortalt :)

Lenke til kommentar

Kona til milosovich har en egen øy der nede, som jeg har besøkt tross strekt vakthold med rifler. Etter hva jeg har skjønt ville montenegro bli eget land for å kunne drive med lugubre saker uten for mye mikmak fra serbia. Montenegro har ingen ting å tjene penger på annet enn turisme og er veldig korrupt, så vil ikke si dette var veldig gjennomtenkt. Har ikke giddi å lest saken men regner med Podgorica blir hovedstaden. Stygg by.

Lenke til kommentar
Kona til milosovich har en egen øy der nede, som jeg har besøkt tross strekt vakthold med rifler. Etter hva jeg har skjønt ville montenegro bli eget land for å kunne drive med lugubre saker uten for mye mikmak fra serbia. Montenegro har ingen ting å tjene penger på annet enn turisme og er veldig korrupt, så vil ikke si dette var veldig gjennomtenkt. Har ikke giddi å lest saken men regner med Podgorica blir hovedstaden. Stygg by.

6156745[/snapback]

Hvorfor skulle de ønske å skille seg fra Serbia hvis de ønsker å drive med lugubre saker?

Lenke til kommentar
De skal visst satse på turisme. Noen som har et par mill å investere i kysteiendom?  :innocent:

6156611[/snapback]

Eiendom (og alt annet) er fortsatt latterlig billig i Montenegro.

Et utmerket feriemål.

Kjøpte feriehus i Herzeg Novi for 5 år siden og har ikke angret et sekund.

:thumbup:

Lenke til kommentar
De skal visst satse på turisme. Noen som har et par mill å investere i kysteiendom?  :innocent:

6156611[/snapback]

Eiendom (og alt annet) er fortsatt latterlig billig i Montenegro.

Et utmerket feriemål.

Kjøpte feriehus i Herzeg Novi for 5 år siden og har ikke angret et sekund.

6158416[/snapback]

Hva er "latterlig billig"? Ligger jo ved adriaterhavskysten og greier.. Too bad jeg er fattig studentlus.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Gleder meg til å se dem i Melodi Grand Prix!

6157588[/snapback]

Var de ikke der da, som "Former Jugoslavic republic of Montenegro"? Eller husker jeg feil? Sov meg igjennom halvparten, så det kan godt være.

6158728[/snapback]

[Ekstremt nyttig info]Du sikter nok til Makedonia. Montenegro og Serbia hadde hver sin finale og klarte ikke å bli enige om hvilket bidrag de skulle sende. Resultatet ble at ingen bidrag ble sendt, men de behold sin rett til å dele ut poeng.[/Ekstremt nyttig info]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...