Hawkmoon Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Heisann Tiden har kommet for å kjøpe mer minne, men har et par spørsmål jeg håpet folk kunne hjelpe meg med. Jeg sitter på en amd64 3500+, MSI K8N Neo2, og har nå 1024 ram av typen OCZ 2x512 dual channel 2-3-2-6 enhanced latency. (denne) Tenkte jeg skulle fylle ut de 2 restrerende ram slottene med enten 2x512 eller 2x1024 - akkurat hvor mye er det samme egentlig, og tenkte å holde meg til OCZ. Problemet, eller det jeg lurer på er hvilken ram kan jeg kjøpe siden jeg har dual channel fra før? Jeg husker for ca 2 år siden da jeg kjøpte pc'en at det var noe greier med det dual channel opplegget, men husker ikke hva det var jeg måtte ta hensyn til lenger. Var det bare at jeg kunne kun kjøre en dual channel i gangen, så jeg måtte ha "vanlig" ram på resten? Og hva er de nummera: 2-3-2-6, betyr det at jeg bør ha samme nr på min framtidige RAM? Som dere skjønner så trenger jeg litt hjelp...gjerne forslag til ny ram men det er bonus. håper dere kan hjelpe meg på rett vei denne gangen også edit - ser HER hvordan det liksom skal vere, men forstår ikke helt hva det betyr... Endret 22. mai 2006 av Hawkmoon Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Du må sette inn identiske moduler! Du får bare 333MHz om du kjøper 2 brikker til som er like, men dual channel. 2-3-2-6 viser til timingene brikkene støtter på en gitt hastighet her PC 3200 eller 400MHz Lavere timings=bedre Mitt råd: Selg brikkene og kjøp et 2GB sett. Lenke til kommentar
Hawkmoon Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Du må sette inn identiske moduler!Du får bare 333MHz om du kjøper 2 brikker til som er like, men dual channel. 2-3-2-6 viser til timingene brikkene støtter på en gitt hastighet her PC 3200 eller 400MHz Lavere timings=bedre Mitt råd: Selg brikkene og kjøp et 2GB sett. 6156746[/snapback] hvis dere ser på denne linken fra Netshop , så er den rammen jeg har den dyreste av alle sammen, inkludert 2GB settene... Hvorfor? Er det så lurt å kvitte seg med den rammen jeg har når den er priset så høyt? Kan jeg ikke supplere med single RAM feks 2x512 uten å gå ned til 333Mhz? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Du blander litt! Det minnet som står nederst i din siste lenke er OCZ 1024MB EL Dual Channel ECC/Reg som er minne beregnet for servere. Mao ikke hva du har eller skal ha. Disse brikkene er mye dyrere pga dette. Du lenker rett i første post OCZ 1024MB EL Dual Channel optimized. Til 1130 kroner for settet. Men jeg ser jeg kanskje har bommet litt om dette minnet er single side så skal det være mulig å kjøre 4 brikker på full hastighet. Klarte da ikke å finne ut av om OCZ brikkene er det. Det må noen andre avklare! Står fast på at det beste er å selge brikkene og kjøpe et 2GB sett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå