Giftmedbarn Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg har hørt at det går an ha litt diesel i olja for å få renset skikkelig før oljeskift. Er dette lurt? Hvor lang skal man evt kjøre med dette? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Tapp ut all olja og kjør gjennom med rødsprit! Fra spøk til revolver så tror jeg nok at motoren vil ta mer "skade" av det enn den har godt av det. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Det er farlig å ha noe som helst i olja. Bytter du olje når du skal, er det ikke behov for sånt. Kun om motoren er så gjengrodd at valget står mellom rens eller kast ville jeg prøvd noe sånt. Da ville jeg prøvd å tappa av halvparten av motorolja, fyllt på med diesel og kjørt motoren varm. Men... dette KAN ødelegge motoren. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Skal du prøve noe sånt, så kjøp olje eller drivsstoff tilsetninger for slikt i en bil rekvisita butikk. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Jeg har vært bort i et tysk "anti-sludge" (renser det svarte bellege i fra motor smøre systemet) produkt, for noen år tilbake, og må si at jeg var kjempe fornøyd. Man skulle ha den i olje og kjøre 200km før man skifter olje. Brukte den på en 14 år gammel Hond Civic. 6 måned etter at jeg brukte middellet, skiftet top pakninge, og da jeg åpnet motoren så var den skikkelig rein. Bilen gikk som en drøm, synd rusten fikk overtake. Det middelet er ikke mer til å oppdrive, synd, fordi jeg skulle brukt den på min nye bilen, Audi A4 1.9TDi 2003 modell. Fant dette produktet i Norge. Hilsen staljin Endret 23. mai 2006 av staljin Lenke til kommentar
Giftmedbarn Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg har vært bort i et tysk "anti-sludge" (renser det svarte bellege i fra motor smøre systemet) produkt, for noen år tilbake, og må si at jeg var kjempe fornøyd. Man skulle ha den i olje og kjøre 200km før man skifter olje. Brukte den på en 14 år gammel Hond Civic. 6 måned etter at jeg brukte middellet, skiftet top pakninge, og da jeg åpnet motoren så var den skikkelig rein. Bilen gikk som en drøm, synd rusten fikk overtake. Det middelet er ikke mer til å oppdrive, synd, fordi jeg skulle brukt den på min nye bilen, Audi A4 1.9TDi 2003 modell. Fant dette produktet i Norge. Hilsen staljin 6160510[/snapback] Dette virker jo bra, men hvor langt skal man kjøre med dette før et oljeskift? Jeg skal kjøre trondheim - sarpsborg om en ukes tid. Bør jeg trøkke det oppi før turen? (skal bytte olje i sarp) Lenke til kommentar
Patz Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Man skulle ha den i olje og kjøre 200km før man skifter olje Lenke til kommentar
Giftmedbarn Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Man skulle ha den i olje og kjøre 200km før man skifter olje 6162581[/snapback] Hehe, da får jeg stoppe på gardermoen Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Man skulle ha den i olje og kjøre 200km før man skifter olje 6162581[/snapback] Hehe, da får jeg stoppe på gardermoen 6162595[/snapback] Eh.. Litt før gardermoen kanskje hvis du kjører fra Trondheim. 20 mil fra Trondheim er vel Dombås eller noe sånt tror jeg. Lenke til kommentar
Giftmedbarn Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Man skulle ha den i olje og kjøre 200km før man skifter olje 6162581[/snapback] Hehe, da får jeg stoppe på gardermoen 6162595[/snapback] Eh.. Litt før gardermoen kanskje hvis du kjører fra Trondheim. 20 mil fra Trondheim er vel Dombås eller noe sånt tror jeg. 6162651[/snapback] Det er helt korrekt Men jeg tenkte jeg skulle tømme opp i den rensen på gardermoen...og bytte i sarp. Blir litt slitsomt å ta oljeskift på gardermoen Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Helsyntetisk olje renser systemet veldig godt. Jeg har sett flere motorer som har brukt mineralolje, og gått over til syntetisk. Før overgangen, er det mye sot under topplokket. Etter overgang til syntetisk, er det helt rent der. Tror ikke sånne "superprodukter" har så mye for seg. Husk selvfølgelig å skifte filter i tillegg. Endret 23. mai 2006 av gauters Lenke til kommentar
Giftmedbarn Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Helsyntetisk olje renser systemet veldig godt. Jeg har sett flere motorer som har brukt mineralolje, og gått over til syntetisk. Før overgangen, er det mye sot under topplokket. Etter overgang til syntetisk, er det helt rent der. Tror ikke sånne "superprodukter" har så mye for seg. Husk selvfølgelig å skifte filter i tillegg. 6162711[/snapback] Makan...jeg blir mer og mer forvirra jeg... Jeg skulle aldri kjøpt den bilen Lenke til kommentar
Patz Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Det er vel strengt talt ikke noe behov for at motoren skal være skinnende ren? Man kan da umulig merke forskjell. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Helsyntetisk olje renser systemet veldig godt. Jeg har sett flere motorer som har brukt mineralolje, og gått over til syntetisk. Før overgangen, er det mye sot under topplokket. Etter overgang til syntetisk, er det helt rent der. Tror ikke sånne "superprodukter" har så mye for seg. Husk selvfølgelig å skifte filter i tillegg. 6162711[/snapback] Makan...jeg blir mer og mer forvirra jeg... Jeg skulle aldri kjøpt den bilen 6162753[/snapback] For å gjøre svaret mitt mer direkte og kortfattet: Det holder med syntetisk olje av god kvalitet. Man trenger ikke tilsetningsprodukter. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Det er vel strengt talt ikke noe behov for at motoren skal være skinnende ren?Man kan da umulig merke forskjell. 6162767[/snapback] Poenget er ikke at motoren ser renere ut, men sot, metallstøv og div andre partikler blir transportert bort fra oljekanaler, stempelringer osv. osv. Dette fører til lavere slitasje/ lenger levetid/ økt oljeskiftintervall. I noen tilfeller vil det føre til økt kompresjon, og mye annet. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Bare for å gjøre ting litt mer klar. !Anti-sludge" produkt jeg brukte var TYSK produsert og jeg ikke husker dens navn lenger. De 200km gjald det tyske midellet, ikke dette Comma Engine Flush som jeg ikke har brukt og har ikke noe erfaring med. MAO jeg vet ikke hvordan den Comma midelet brukes. Comma Engine Flush kan kjøpes på BilXtra og koster 95kr. staljin Endret 24. mai 2006 av staljin Lenke til kommentar
tKila Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Valvoline har et engine flush produkt som kanskje vil fungere. Tror det er slik at motoren skal gå i 10 min. med dette stoffet + halvparten av oljevolumet. Ville ikke brukt diesel. Har sett det er blitt brukt diesel til skylling i hjul og diff på anleggsmaskiner og det funker bra, men i motor... nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå