rcfrik Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Hei! Jeg skal snart flytte, og tenkte jeg skulle kjøpe meg en trådløs slik at det blir litt lettere med bærbar o.l. Men jeg vet ikke hvilken trådløs leverandør e.l. jeg brude satse på og trenger derfor litt hjelp. Har funnet disse: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=50458# http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=48165 og lurer på om de er noe og satse på. Tar gjerne i mot råd, og hint til noe bedre, om dere har noen innspill. På forhånd takk mvh rcfrik EDIT: Skal også gjerne ha best mulig rekkevidde på trådløse og lurer derfor også på hva det betyr når det står at en trådløs har en rekkevidde på: 802.11g Endret 22. mai 2006 av rcfrik Lenke til kommentar
TrashMaster Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Dlink er vel i utgangspunktet kjent for å være SVÆRT ustabil, iallefall med DI-serien. Vet ikke hvordan 108mbit utgavene er, men tidligere routere har vært katastrofale. Lenke til kommentar
rcfrik Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Dlink er vel i utgangspunktet kjent for å være SVÆRT ustabil, iallefall med DI-serien. Vet ikke hvordan 108mbit utgavene er, men tidligere routere har vært katastrofale. 6155674[/snapback] Er mulig det, men det trenger som sagt ikke være d-link om det finnes noe bedre. Jeg vil som sagt ha best mulig ytelse ut av kjøpet mitt, med best mulig rekkevidde o.l. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Anbefaler deg en linksys ruter... Vet ikke om de selger 802.11n versjonene enda (www.linksys.com), men de hadde vært best ^^ Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg hadde den første D-link routeren du linker til og den kan jeg ikke anbefale. Hadde dårlig rekke veidde + at den hadde kjempe problemer med den kabla nettet. Byttet den inn og kjøpe meg en Linksys WRT54GX som fikk best i test på dinside.no . Den har Kjempe stor rekke vidde. kan sitte borte hos naboen med bare 1 strek i minus på signalstyreken. Super router. anbefaler den på det sterkeste eller kanskje Linksys WRT54GX4 som Skal ha enda bedre rekkevidde og noen nye funksjoner. Lenke til kommentar
rcfrik Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 takk for mange svar. Da blir det nok en liksys router på meg på alle de jeg så på sto det 802.11g. men hva betyr det? Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Det er standarden for trødløs nett teknologi. 802.11n er raskere en g men er ikke ferdig utvikla enda. 802.11g er det som alt av trødløst nettverks uststyr bruker i dag. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Det er standarden for trødløs nett teknologi. 802.11n er raskere en g men er ikke ferdig utvikla enda. 802.11g er det som alt av trødløst nettverks uststyr bruker i dag. 6156184[/snapback] Du kan også kjøpe en 802.11a ruter, som kjører på 5GhZ nettet.. Dermed slipper du interference fra naboene, og diverse microbølgeovner o.l. En jeg kjenner har en trådløs 802.11g ruter, og det har alle naboene også... Og alle er på kanal 6 :!: :!: Tro meg, det går treigt Lenke til kommentar
rcfrik Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 hehe...ja det blir nok treigt ja, men tror ikke det er så mange med trådløst dit jeg skal flyttem, så det går nok bra men for se om jeg kjøper a istedenfor da Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hei vil bare hoppe på og anbefale handl3vogn sitt andre forslag linksys wrt54gx4 ... Har hatt den i ca. 3 uker nå og har etter jeg satt den opp fungert ypperlig og uten feil . De nye funksjonene han snakker om krever spesielle nettverkskort for å fungere optimalt , men hjelper å holde nettet stabilt uten også . obs , når du installerer den husk å kryptere... god rekkevidde på denne Lenke til kommentar
Madzi Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Har selv bestilt meg en http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=48165. Noen kolegaer av meg har denne og den er helt topp. Så da var valget enkelt å gå fra min gamle Netgear WGT624 som er veldig ustabil, oppdatert firmware men den er enda ikke god. Trenger også 1000mbit ved siden av den trådløse delen siden det er mye som skal streames på dette nettverket. Lenke til kommentar
rcfrik Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Hei vil bare hoppe på og anbefale handl3vogn sitt andre forslag linksys wrt54gx4 ... Har hatt den i ca. 3 uker nå og har etter jeg satt den opp fungert ypperlig og uten feil . De nye funksjonene han snakker om krever spesielle nettverkskort for å fungere optimalt , men hjelper å holde nettet stabilt uten også . obs , når du installerer den husk å kryptere... god rekkevidde på denne 6156618[/snapback] hvor var det du bestillte den fra? jeg kan ikke finne den noen steder jeg :S Har selv bestilt meg en http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=48165. Noen kolegaer av meg har denne og den er helt topp. Så da var valget enkelt å gå fra min gamle Netgear WGT624 som er veldig ustabil, oppdatert firmware men den er enda ikke god. Trenger også 1000mbit ved siden av den trådløse delen siden det er mye som skal streames på dette nettverket. Har sett på den selv, men de sier her at de mener d-link er ustabile og ikke fult så gode som linksys Endret 22. mai 2006 av rcfrik Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 fikk den gjennom en hjemmepcordning på jobben fordi levrandøren ikke kunne levere den jeg bestillte .... skal ta en titt å se om jeg finner den for deg will be right back Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 komplett fant den på komplett.no men måtte gå en omvei for å finne den . Ta kontakt med dem å hør om de har den inne . God fornøyelse ! Lenke til kommentar
rcfrik Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 la merke til at linken din (router'n stemte) ikke hadde noen knapp som sa "kjøp" e.l. kan jeg få litt hjelp igjen Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 tror du må kontakte de .... oppe til høyre er det en link "kontakt oss" velg der " spørsmål før evt. ordre" og skriv en mail til de der om de har den eller ikke . Lykke til Lenke til kommentar
rcfrik Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 hehe...får vel gjøre det da takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå