Poor Leno Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg lurer på hvordan jeg kan få laget en sånn c med strek under med et norskt tastatur! Sikkert ikke så vanskelig å klare, men jeg har ingen idé om hvordan , så.. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Du finner de fleste slike tegn under tilbehør --> systemverktøy --> tegnkart. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Tenker du på en C-cedille (Ç)? Den kan du finne i Character Map (klikk Start, velg Run og skriv 'charmap') ved å søke etter nøkellordet Cedilla. Deretter kan du rett og slett kopiere karakteren derifra. Ellers kan du jo alltids bruke henholdsvis ALT+0199 og ALT+0231 for Ç og ç. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Tenker på C-cedille ja Fant ikke tegnkart i systemverktøy... Jeg fant ingenting når jeg skrev "Charmap" i Run heller... Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Da har du nok ikke installert denne komponenten. For å installere programmet, kan du velge Control Panel -> Add or Remove programs -> Add/Remove Windows Components -> Details (når du har avmarkert Accessiories and Utilities) -> Details (velg Accessories igjen) -> Character map (marker om ikke allerede markert). Velg til sist OK på alt. Ellers kan du jo sikkert finne mange Unicode-lister på nettet, så som eksempelvis her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg