dan1el Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hei. Det hele startet for to dager siden da jeg mistet internett. Jeg er koblet til internett via en router og har DSL fra Bluecom (uten passord og shit). Det rareste var at min brors PC hadde nett, men ikke min. Jeg begynte å knote med ipconfig... release, renew, flushdns, you name it. Ingen lykke. Jeg tenkte at det kanskje var portene på routern, så jeg bytta ledninger for å sjekke. Min brors PC fikk nett (Kaller denne PC #2 fra nå av), men igjen ikke jeg. Jeg kobla meg direkte på modemet og da fikk jeg nett igjen. Men så fort jeg kobla meg tilbake på routern, var det overhodet ingen IP å få. PC #2 har som alltid IP. Så deaktiverte jeg nettverkskortet og aktiverte det igjen. Ingen lykke. Det fungerte heller ikke å fjerne hele kortet og så installere det igjen. Routern har jeg reboota et uendelig antall ganger. Jeg har prøvd en såkalt "winsockfix" og har fått overskrevet alle TCP/IP-endringer i registeret, så disse er tilbake til normalen. Jeg har også prøvd å deaktivere/avinstallere for å så installere TCP/IP-protokollen. En tanke som slo meg, var at det kanskje var virus på min eller PC #2 som overbelasta nettverket. Men det er det altså ikke. Spyware- og viruskontroll er kjørt. Alt koker ned til at routern NEKTER å sende meg IP (DCHP-tjenesten defekt?) eller at min PC nekter å MOTTA informasjon. Alle forsøk på "ipconfig /renew" resluterer i ingenting. Hva er det som gjør at jeg ikke får nett via routern når PC #2 gjør det, og hvorfor fungerer det når jeg går utenom routern? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Får du ip hvis din pc er den eneste tilkoblet routern? Har du sjekket at DHCP på routeren fungerer/kjører? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Får du ip hvis din pc er den eneste tilkoblet routern? Har du sjekket at DHCP på routeren fungerer/kjører? 6155142[/snapback] Jeg får ikke IP om jeg er den eneste tilkoblet. PC #2 får alltid IP (dvs at DCHP fungerer(?)). Fra "ipconfig-loggen", er det oppgitt en DCHP-server og det er IPen til routern. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) EDIT: Det svarte du på i 1ste innlegg Endret 22. mai 2006 av JacEr Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Se hvilken IP PC#2 får... Si at den får 192.168.1.100 Da stiller du manuelt inn PC#1 til 192.168.1.101 med de andre nettverksinstillingene PC#2 har (Subnet, DNS o.l.) En idé hadde også vært å si hvilken ruter du har, og hva slags modell det er.. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Se hvilken IP PC#2 får...Si at den får 192.168.1.100 Da stiller du manuelt inn PC#1 til 192.168.1.101 med de andre nettverksinstillingene PC#2 har (Subnet, DNS o.l.) En idé hadde også vært å si hvilken ruter du har, og hva slags modell det er.. 6155567[/snapback] Dlink 604. Skikkerlig bæsj. http://www.dlink.com/products/?model=DI-604 Skal prøve å stille inn manuelt. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Enig, dlink er bæsj Har hatt en linksys ruter siden første dag, var bare å putte i ledningene, så virket den Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Hvilken ip adresse får den pc`en som har nett? Begynner den på 192.168.0.*** Eller er det en 81.***.***.*** adresse? Endret 22. mai 2006 av Thorvald Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Dette skriver jeg på PC #3 her i huset. Den fikk ip og hele pakka uten et sukk. Så routern hater min maskin. Den NEKTER å ha noe med den å gjøre i det hele tatt. Jeg får ikke kobla til nettverket engang om jeg skriver inn informasjonen manuelt. Hva slags humbug er dette egentlig? Og det er bare min maskin. Routern hater min maskin. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Prøvd å oppdatere firmware på ruteren og drivere på nettverkskortet? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Noen som har vært ekkel med deg og utelukket din maskin i MAC-filteret? Velg ADVANCED - FILTERS - MAC FILTERS og se at "Disabled MAC Filters" er valgt i D-Link'n. Kan du ha blokkert nett-tilgangen for deg selv mot routerens IP-adresse i ett eller annet program som du bruker. Sjekk over eventuelle blokkeringer i antivirus-programmer eller tilsvarende. Siden ting virker direkte mot modemet så kan det være en mulighet, du får jo tildelt en annen IP-adresse enn 192.x.x.x når du er direktekoblet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå