abene Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Skype er et program som kan brukes til å ringe gratis fra PC til PC. Du kan også ringe til fasttelefoner og mobiltelefoner. Les mer Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Denne betaversjonen kvalifiserer seg som den fullverdige versjonen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Begynte å bruke Skype i forrige uke, og jeg kan si at både snakke delen og IM delen er langt, langt foran MSN. Legg meg til: Commando_Sondre! Så snakkes vi... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Mulig jeg overså det, men kan ikke se at artikkelen nevner at skype bruker proprietær protokoll, noe som er direkte kjipt. jeg quoter meg selv fra en annen tråd: Jeg vil anbefalle openwengo, den bruker SIP (åpen protokoll), er multiplatform, kan snakke med alle store chatnettverkene (i nyeste betaen og versjonen som kommer snart), billigere enn skype å ringe ut med, opensource. Nå synes jeg ikke at gpl lisensen alene er det som gjør openwengo til et bedre alternativ enn skype, men faktum at den bruker SIP protokollen slik at man teoretisk sett kan snakke på tvers av applikasjoner som støtter SIP (slik som med epost; at jeg ikke trenger å ha gmail for å sende post til en gmail bruker, men jeg kan sende fra alle epostklienter). Med skype kan man ikke kontakte hverandre via forskjellige programmer over samme protokoll. SIP: http://en.wikipedia.org/wiki/Session_Initiation_Protocol Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 vet ikke helt hvor mye jeg sparer i måneden ved bruk av skype men det er mange tusen bor i utlandet og holder kontakt med alle i familien mye bedre enn når jeg brukte fast tlf Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Har de fortsatt den tåpelige begrensningen med videosamtaler og AMD-CPUer? AtW Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Mulig jeg overså det, men kan ikke se at artikkelen nevner at skype bruker proprietær protokoll, noe som er direkte kjipt. jeg quoter meg selv fra en annen tråd: Jeg vil anbefalle openwengo, den bruker SIP (åpen protokoll), er multiplatform, kan snakke med alle store chatnettverkene (i nyeste betaen og versjonen som kommer snart), billigere enn skype å ringe ut med, opensource. Nå synes jeg ikke at gpl lisensen alene er det som gjør openwengo til et bedre alternativ enn skype, men faktum at den bruker SIP protokollen slik at man teoretisk sett kan snakke på tvers av applikasjoner som støtter SIP (slik som med epost; at jeg ikke trenger å ha gmail for å sende post til en gmail bruker, men jeg kan sende fra alle epostklienter). Med skype kan man ikke kontakte hverandre via forskjellige programmer over samme protokoll. SIP: http://en.wikipedia.org/wiki/Session_Initiation_Protocol 6155299[/snapback] Kunne ikke vært mer enig, irriterende at hw.no fremmer programmer som ødelegger for konkurranse! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 irriterende at hw.no fremmer programmer som ødelegger for konkurranse! Irriterende at HW.no maler opp gammelt nytt. Skype har vel eksistert i et par år nå, og godt over 1 år i "public" versjon. mvh Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Har de fortsatt den tåpelige begrensningen med videosamtaler og AMD-CPUer? AtW 6155395[/snapback] Det med AMD-CPUer har du forsatt Men en liten patch fikser det :!: Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Når man bruker SkypeOUT og får eget telefonnummer... kan da en vanlig telefon ringe dette nummeret så det ringer på dataen? EDIT: Mulig å fikse gratis-samtaler i Norge? Endret 22. mai 2006 av datating Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 skypeout gir deg ikke eget nummer, skypein skal gjøre det, men er vel ikke tilgjengelig i norge eller? Lenke til kommentar
Wollis Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Har de fortsatt den tåpelige begrensningen med videosamtaler og AMD-CPUer? AtW 6155395[/snapback] Nei, ikke såvidt jeg vet. Med 2.0 prater jeg ved hjelp av min gamle PIII 866 sammen med dama mi som har min nye...AMD 64... Funker kjempefint nå som jeg har kommet over sjokket det var å gå tilbake til en 7 år gammel pc... Wollis Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Nei, ikke såvidt jeg vet. Med 2.0 prater jeg ved hjelp av min gamle PIII 866 sammen med dama mi som har min nye...AMD 64...Funker kjempefint nå som jeg har kommet over sjokket det var å gå tilbake til en 7 år gammel pc... dere fører vel ikke konferanser med 6 deltakere? Skype 2.0 tilbyr 10-veis konferansesamtaler kun til brukere av Intels tokjernede prosessorer, mens brukere av andre prosessorer, inkludert alle fra AMD, kun vil tilbys 5-veis telekonferanser. fra itavisa Lenke til kommentar
Wollis Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Nei, ikke såvidt jeg vet. Med 2.0 prater jeg ved hjelp av min gamle PIII 866 sammen med dama mi som har min nye...AMD 64...Funker kjempefint nå som jeg har kommet over sjokket det var å gå tilbake til en 7 år gammel pc... dere fører vel ikke konferanser med 6 deltakere? Skype 2.0 tilbyr 10-veis konferansesamtaler kun til brukere av Intels tokjernede prosessorer, mens brukere av andre prosessorer, inkludert alle fra AMD, kun vil tilbys 5-veis telekonferanser. fra itavisa 6157122[/snapback] Hehe, hvis prisen er riktig, men da er ikke Skype gratis lenger:P Wollis. Lenke til kommentar
picko Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Mulig jeg overså det, men kan ikke se at artikkelen nevner at skype bruker proprietær protokoll, noe som er direkte kjipt. jeg quoter meg selv fra en annen tråd: Jeg vil anbefalle openwengo, den bruker SIP (åpen protokoll), er multiplatform, kan snakke med alle store chatnettverkene (i nyeste betaen og versjonen som kommer snart), billigere enn skype å ringe ut med, opensource. Nå synes jeg ikke at gpl lisensen alene er det som gjør openwengo til et bedre alternativ enn skype, men faktum at den bruker SIP protokollen slik at man teoretisk sett kan snakke på tvers av applikasjoner som støtter SIP (slik som med epost; at jeg ikke trenger å ha gmail for å sende post til en gmail bruker, men jeg kan sende fra alle epostklienter). Med skype kan man ikke kontakte hverandre via forskjellige programmer over samme protokoll. SIP: http://en.wikipedia.org/wiki/Session_Initiation_Protocol 6155299[/snapback] Hear, hear! Hw.no burde ikke pimpe en såpass omstridt programvare. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 skype-inn nr er ikke tillatt i norge btw.... Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Skype er IKKE gratis å ringe til fast telefoner eller mobil, men VoipStunt har den muligheten å ringe gratis til fast telefoner i Norge. Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hvis du skal ringe billig til telefon så finnes det jo bredbåndstelefoni som er gratis til både fast-telefon og mobil i Norge for relativt lave månedspriser. Tror man sparer mer på det.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 man må ha bredbånd+ koster endel i mnd avgifter, ikke sikkert det er billigere da. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) OpenWengo kan også chatte med andre over andre protokoller http://www.openwengo.com/ Endret 22. mai 2006 av tuxerator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå