redsword Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Situasjonsbeskrivelse Du har fått jobb i den lokale Radio - tv butikken på lørdager og i feriene. Du skal ekspedere kunder, og ellers hjelpe til med reparasjoner på verkstedet. En dag kommer en kunde med en AKAI forsterker type AA39. Kunden sier at den ikke virker når den brukes sammen med platespilleren, og at det også er noe i veien med volumkontrollen. Volumkontrollen virker når den brukes manuelt, men ikke sammen med fjernkontrollen. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? jeg har tentamen i morgen så jeg vil helst ha et fort svar hva skal jeg forberede meg på? hvilke oppgaver kan jeg få osv.. Endret 22. mai 2006 av redsword Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Er det GK? Kan hende du får oppgaver om: spenningstabilisator IR feilsøking (følge-signal, halveringsmetoden) signalforsterker (åpenbart) HMS (sikkerhet når du bytter eller reparerer komponenter o.l) ville anbefalt å øve mye på feilsøking og hms, når dette er det de fleste bommer på. Du har sikkert tenkt på dette selv, men håper det er til hjelp:) Endret 22. mai 2006 av nikkern Lenke til kommentar
redsword Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 det er vk1 pensum.. har tenkt litt på Feilsøking ja, men er helt svart på det feltet. vi har noen lærere som ikke kan lære bort noe. alle som har gått elektronikk her på Oppdal har neste strøket, de kan ikke å lære bort noe! Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Skjønner.. vurderte å gå GK elektro på oppdal, men hørt mye stygt om skolen, så dro til melhus istedet. Men elektronikklæreren vår har vært lærer på VK2 serviceelektronikk i mange år, og anbefaler oss sterkt å trene mye på feilsøking og helse, miljø og sikkerhet. Sensorer ser veldig mye på praksiskunnskapene.. Lenke til kommentar
redsword Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 tror du at du kan hjelpe meg litt på vei til at jeg muligens består Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Joda, kan hjelpe deg litt på vei med feilsøking ihvertfall:) men du har vel ikke helt tilfeldigvis en rapport på seriestabilisator liggendes? Lenke til kommentar
redsword Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 nei det har jeg ikke Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 hmm.. jaja.. men sender deg en e-post senere, må ut en tur nå.. snakkes:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå