Bearar Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 hallo der når jeg holdt på å rippe en dvd, så brukte jeg et program som brukte rundt 40% av cpu`en. da kom det plutselig opp en blåskjerm på skjermen. denne sa at den hadde slått av programmet for å hindre skade ellerno. jaja tenkte jeg. men når jeg slo den på, så kom den samme blåskjermen før jeg rakk å gå inn i windows. jeg prøvde å starte i sikkerhetsmodus men uten hell. dermed formaterte jeg harddisken som windows lå på. flere ganger jeg prøvde å formatere så kom samme blåskjermmeldingen opp som nevnt tidligere. jeg har nå prøvd flere forskjellige operativsystemer med uten hell. jeg kom ganske langt på installering av nytt os ved å bruke win xp engelsk, men det frøys seg etter hvert. jeg kan gjerne skrive inn feilmeldingen jeg får (på engelsk eller norsk?) hvis dette hjelper. jeg kan også prøve å finne ut hva programmet som gjorde så feilmeldingen kom het hvis dette er av interesse. jeg er glad for alle svar som kan hjelpe. jeg klarer meg rett og slett ikke uten data. så hvis ikke dere kan hjelpe, så blir det nok en dyr reperasjon istedet. snakkes Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hei! Skriv gjerne inn feilmeldingen og eventuell annen relevant informasjon. Kjør diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD, og sjekk for feil i minnet og på harddisken. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 takk for svar. jeg har nå funnet ut at den kommer stadig vekk. ista kom den før jeg begynte å formatere tilogmed. feilmeldingen lyder som følger: "Det er oppdaget et program og Windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen starter du datamaksinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt gjør du følgende: Kontroller at all ny maskinvare eller programvare er riktig instalert. Hvis dette er en ny installering, ber du maskinvare- eller programvareprodusenten om Windows-oppdatering du kan trenge. Hvis problemene fortsetter, deaktiverer eller fjerner du nylig installert maskinvare eller programvare. Deaktiver BIOS-minnealternativer som bufring eller skygging. Hvis du må bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivere komponenter, starter du datamaskinen på nytt, trykker F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer, og velg sikkermodus. Teknisk informasjon: ***STOP: 0x0000000A (0x00000003000, 0x0000002, 0x00000000, 0x808168Ao)" Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Det kan virke som pcen er ustabil, for eksempel feil i minnet, feil i BIOS og for svak strømforsyning. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Strømforsyning kosta rundt 1k, og har 450W og har fungert uten problemer i over et halvt år nå, så tror ikke det er den. Feil i minnet? Hva om jeg f.eks tar ut en 1gb Corsair minne på en brikke som jeg har satt inn, og prøver bare med 512mb på en brikke som også sitter i? Eller evt. motsatt. Feil i BIOS? hvordan skal dette ha foretatt seg? Jeg har da ikke endret noe der. Edit: Jeg brukte programmet BeSweet GUI når pcen for første gang fikk blåskjerm. Her ser du hvordan programmet ser ut: Og tutorialen ligger her, så dere ser hvordan jeg fikk frem: http://yourmercifulgod.co.uk/tutorial2/tutorial2_p3.html Takk for alle svar som virker hjelpende for meg. Endret 23. mai 2006 av Mr.NorBits Lenke til kommentar
xin2k Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hei du, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL feilen hadde jeg får en stund siden. Har du innstalert noe nytt i d siste... Dvs Hardwares ikke softwares. Med meg var feilen at trådløs kortet og den som var der frå før kom i kluss med hverandre Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg tok ut min nyeste 1GB ram brikke, og da fungerte det! Tusen takk for tipset, efikkan! Evig takknemlig. Eneste minuset er at jeg nå bare har 512MB ram, men får levere inn brikka, så vi får ordnet noe... Kjempeflott med pc igjen Takk! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg tok ut min nyeste 1GB ram brikke, og da fungerte det! Tusen takk for tipset, efikkan! Evig takknemlig. Eneste minuset er at jeg nå bare har 512MB ram, men får levere inn brikka, så vi får ordnet noe... Kjempeflott med pc igjen Takk! 6173498[/snapback] Du får nok ei ny brikke, siden det er fem års reklamasjonsrett mot produksjonsfeil, og garanti i tillegg. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå