Gå til innhold

Kjøp av nytt Skjermkort.

Anbefalte innlegg

Jeg har en P4 3Ghz med en Radeon 9800 Pro kort, men har lyst å kjøpte et nytt skjermkort, ettersom jeg merker at PC'en min sliter på spill som Spilnter cell og FFXI. Problemet mitt er at jeg ikke vet om mitt hovedkort supporter PCI express korta =(. Hovedkort modellen er MSI 845PE MAX.

Jeg lurer også på hvilket kort jeg skulle kjøpe, det er så mange forskjellige modeller å velge mellom at jeg får vondt i hodet.

Vil helst ikke bytte hovedkort hvis den ikke supporter PCI express.

Tenker noe i prisklassen 1000-1500, kankje litt høyere hvis ytelsen kan bli mye bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har et AGP hovedkort (altså ikke PCIe). Nvidia 6600GT kan være et godt alternativ til ca. 1000 kroner, men du får ekstremt mye mer hvis du er villig til å bla opp 2000 for 7800GS. Det finnes også ATI kort i tilsvarende prissegment.

Lenke til kommentar
Du har et AGP hovedkort (altså ikke PCIe). Nvidia 6600GT kan være et godt alternativ til ca. 1000 kroner, men du får ekstremt mye mer hvis du er villig til å bla opp 2000 for 7800GS. Det finnes også ATI kort i tilsvarende prissegment.

6154368[/snapback]

tror ikke 6600gt er helt det store løftet du er ute etter :nei:

7800gs

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Synes det er litt mye penger å gi, 7800GS koster 2.5k, vil helst ha noe under 2k, det begynner å bli en stund siden jeg kjøpte 9800 pro kortet og det har kommet utallelige modeller siden det, jeg må vel ikke gi så mye for å bedre min ytelse?

Lenke til kommentar

Trur jeg skal satse på det 7800GS kortet, siden dere sier det er det beste, jeg hat bare to spørsmål igjen, kan jeg være sikker på at det vil passe i min PC, at jeg ikke må bytte ut en mengde ting nå?

Og er det noe ytelse forskjell på eks 7800 agp, og 7800 pci kort?( ren nyskjerrighet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...