Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen oppfører seg merkelig,

Anbefalte innlegg

har en rekke gules striper på skjermen se link

http://img506.imageshack.us/img506/1232/feil4oo.jpg

får også en rekke andre rare farger på skjermen hvis jeg starter spill.

http://img126.imageshack.us/img126/5645/totaltfeil2lr.jpg

sliter med å få skrudd på maskinen. maskinen starter opp men skjermen blir plutselig helt sort eller får mld "out of range". Dette kan også skje etter et par minutter. Måtte restarten pc nesten 20 ganger før jeg fikk startet den i går.

har avinstalert og instalert skjermkort driver på nytt.

skjermkortet: Radeon 9800 PRO. Lurer på om skjermkortet kansje er ødelagt.

processor: AMD Athlon 64 3500+

Har et problem til systemet er ustabilt/ viser blå-skjerm/starter plutselig på nytt/ crash to desktop. har vært sån siden jeg fikk instalert ny oppgraderings pakke.

noen som kan hjelpe?

mvh Fredrik

Endret av ad.pro.pl.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså det er skjermkabele tipper jeg, noen stikker i kabel som er knekt eller noe..

ta så test en annen skjerm kabel om du har en ekstra, så fall skaff deg og test..

Vist ikke det funker kanskje test en annen skjerm...

Lenke til kommentar
Altså det er skjermkabele tipper jeg, noen stikker i kabel som er knekt eller noe..

ta så test en annen skjerm kabel om du har en ekstra, så fall skaff deg og test..

Vist ikke det funker kanskje test en annen skjerm...

6154252[/snapback]

Er ingen ting feil verken med kabelen eller skjerm. Har akkurat prøvd og bytte begge deler, men takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar

hadde et tilsvarende problem (det siste bildet kjenner jeg igjen...) med et 9800Prokort for et års tid siden; det var vifta som sovnet hen i blant og måtte knipses i gang, noen ganger startet det greit, men til slutt hjalp det ikke med en finger. Fikk byttet hos selger uten dikkedarer.

Bernt K

Lenke til kommentar
hadde et tilsvarende problem (det siste bildet kjenner jeg igjen...) med et 9800Prokort for et års tid siden; det var vifta som sovnet hen i blant og måtte knipses i gang, noen ganger startet det greit, men til slutt hjalp det ikke med en finger. Fikk byttet hos selger uten dikkedarer.

Bernt K

6154457[/snapback]

det kan stemme for det lukta litt svidd fra pcen i går. kjøpte det hos komplett og de pleier og være ganske greie når det gjelder sånt

Endret av ad.pro.pl.
Lenke til kommentar

Bernt K

6154457[/snapback]

det kan stemme for det lukta litt svidd fra pcen i går. kjøpte det hos komplett og de pleier og være ganske greie når det gjelder sånt

6154488[/snapback]

Mhm, stemmer.

Lenke til kommentar
Artifacts? Dukker ofte opp når GPU er for varm. You do the math. Skift kjøler.

6156098[/snapback]

hvordan sjekker jeg tempen til GPU?? Så du mener at hvis jeg skifter kjøler så slipper jeg problemer med og starte windows og skjermen blir bra igjenn. Tror ikke det er så enkelt. problmene er der jo fra det sekundet jeg skrur på maskinen

Endret av ad.pro.pl.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...