E-wok Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hei... Sitter på en Pentium 4 Celeron D prosessor på 3,0ghz Leste litt HER at den skal yte veldig dårlig! i spill som Oblivion! Veit noen noe mer om dette? Skal vel skaffe meg spillet etterhvert, og vil at det skal spilles på ganske så fult på grafikk! Men trudde ikke CPU'n min var dårligere enn en Pentium D pros. på 2,66ghz eller lignende (se testen ovenfor) Har tenkt å innvistere i et 7800gs, Og trudde jeg klarte meg fin med 1,5 GB ram og den prosessoren i Oblivion, men tydeligvis ikke! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) CPUn din er dårligere enn en Pentium D, spesielt i spill som Oblivion siden det utnytter dobbelkjerne-prosessorer (noe Pentium D er, Celeron D er dog ikke, selv om navnet kan bedra). Klokkefrekvens (MHz) avgjør heller ikke fullt og helt hastigheten på en prosessor. Grunnen til at Celeron yter dårligere, er mindre cache og lavere hastighet på systembussen. Det er nok ikke den perfekte CPU å pare opp mot et 7800GS, men du vil nok kunne spille Oblivion uansett. Du må bare senke detaljnivåene litt mer. Endret 22. mai 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 celeron = funker fjell til kabal og minesveiper. men så snart pinball fyrer opp blir det problemer. selg celeron og kjøp en pentium D istede Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Har cache mye å si på ytelsen? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Ja, den så ikke bra ut den testen der. Celeron ødelegger jo hele ytelsen i spillet. Trodde ikke at den skulle være så dårlig! Hmm Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Balle ass.. *Fjorten tegn* Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Har cache mye å si på ytelsen? 6156460[/snapback] Dette lurer jeg også på. Forskjellen på for eks AMD 4400 og 4200 er jo bare 1mb cache. Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Cache har mye å si hos Intel sin Netburst arkitektur (Pentium 4), mens på AMD64 så er ytelsesforskjellen ganske liten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå