Seian Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Når det kommer til instant-messaging, som det så godt heter, tror jeg vi må vente lenge til Google Talk skyter i været. For øyeblikket er jeg overbevisst om at det er MSN som leder an. Selvfølgelig, Google Talk er knallbra, men lite vits når 1/100 bruker det. 6154260[/snapback] Det at klienten kan slite litt er en ting, men det viktigste for google er vel at flere beyntter seg av protokollen. 6155597[/snapback] Tror folk forsto godt at jeg mente protokollen . Ikke vær så pirkete da . Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Det at klienten kan slite litt er en ting, men det viktigste for google er vel at flere beyntter seg av protokollen. 6155597[/snapback] Googles mål er vel til syvende og sist å få folk til å bruke deres klient. Men i første omgang kan det nok tenkes at de er mer opptatt av at Jabber skal bli den ledende IM-kanalen. Håper Google greier det. For jeg er utrolig irritert av å måtte bruke MSN Messenger for å kunne bruke webcam og sende filer til folk. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Er det noen som bruker Google Pack i det hele tatt? Uansett, jeg lurer nå litt på den "spyware-fri"-påstanden når de har RealPlayer i pakken... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Er det noen som bruker Google Pack i det hele tatt? Uansett, jeg lurer nå litt på den "spyware-fri"-påstanden når de har RealPlayer i pakken... 6163521[/snapback] Jeg bruker Google Pack... Dog lastet jeg ikke ned RealPlayer... Alt annet untatt Norton, Mozilla og Adobe Reader. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Tror folk forsto godt at jeg mente protokollen . Ikke vær så pirkete da . 6162752[/snapback] Ok, da så men Jabber er IM-protokollenes svar på Linux og open source os'er, har vært ute en stund og blitt mer og mer kjent i Linux miljøet, tror nok iChat og GoogleTALK kan være påvirke protokollen i stooooor grad å skaffe seg en f.eks jabber.org konto er så lett som å åpne en klient og gjøre slik: [ ] jeg har en konto jeg vil bruke [x] jeg vil lage en ny konto *avbryt* *neste* navn på kontoen: min jabber.org konto (dette er greit da man i mange klienter kan ha flere kontoer pålogget) navn: tuxerator server: jabber.org [choose from list \/ ] (er ofte både mulighet for å skrive inn navn på server eller velge fra en liste) passord: aG43FGE436tqgQT34 *avbryt* *neste* [x] legg til avatar [x] koble til når ferdig *avbryt* *ferdig* da er den ferdig og klar til bruk ikke noe mail styr og den kan sletter i motsetning til f.eks MSN kontoer alle burde ha en jabber konto! Det at klienten kan slite litt er en ting, men det viktigste for google er vel at flere beyntter seg av protokollen. 6155597[/snapback] Googles mål er vel til syvende og sist å få folk til å bruke deres klient. Men i første omgang kan det nok tenkes at de er mer opptatt av at Jabber skal bli den ledende IM-kanalen. Håper Google greier det. For jeg er utrolig irritert av å måtte bruke MSN Messenger for å kunne bruke webcam og sende filer til folk. 6162896[/snapback] Det stemmer nok ganske bra, men en ting som irriterer meg er at GoogleTALK er proprietary freeware og jeg tror klienten dems sperrer andre Jabber servere ute fra klienten sin blir nok ikke noe aktuelt alternativ for meg når det kommer til Linux (eller hva jeg enn bruker når har mulighet til å bruke GoogleTALK), bruker uansett en jabber.org konto i tilleg så da må jeg uansett ha to klienter og det blir mas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå