Gå til innhold

Google dropper Trillian

Anbefalte innlegg

Når det kommer til instant-messaging, som det så godt heter, tror jeg vi må vente lenge til Google Talk skyter i været. For øyeblikket er jeg overbevisst om at det er MSN som leder an. Selvfølgelig, Google Talk er knallbra, men lite vits når 1/100 bruker det.

6154260[/snapback]

Det at klienten kan slite litt er en ting, men det viktigste for google er vel at flere beyntter seg av protokollen.

6155597[/snapback]

Tror folk forsto godt at jeg mente protokollen :hrm: . Ikke vær så pirkete da :tease: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det at klienten kan slite litt er en ting, men det viktigste for google er vel at flere beyntter seg av protokollen.

6155597[/snapback]

Googles mål er vel til syvende og sist å få folk til å bruke deres klient. Men i første omgang kan det nok tenkes at de er mer opptatt av at Jabber skal bli den ledende IM-kanalen.

Håper Google greier det. For jeg er utrolig irritert av å måtte bruke MSN Messenger for å kunne bruke webcam og sende filer til folk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Er det noen som bruker Google Pack i det hele tatt?

Uansett, jeg lurer nå litt på den "spyware-fri"-påstanden når de har RealPlayer i pakken... ;)

6163521[/snapback]

Jeg bruker Google Pack... Dog lastet jeg ikke ned RealPlayer... Alt annet untatt Norton, Mozilla og Adobe Reader.

Lenke til kommentar
Tror folk forsto godt at jeg mente protokollen  :hrm: . Ikke vær så pirkete da  :tease: .

6162752[/snapback]

Ok, da så :p men Jabber er IM-protokollenes svar på Linux og open source os'er, har vært ute en stund og blitt mer og mer kjent i Linux miljøet, tror nok iChat og GoogleTALK kan være påvirke protokollen i stooooor grad ;) å skaffe seg en f.eks jabber.org konto er så lett som å åpne en klient og gjøre slik:

[ ] jeg har en konto jeg vil bruke

[x] jeg vil lage en ny konto

*avbryt* *neste*

navn på kontoen: min jabber.org konto (dette er greit da man i mange klienter kan ha flere kontoer pålogget)

navn: tuxerator

server: jabber.org [choose from list \/ ] (er ofte både mulighet for å skrive inn navn på server eller velge fra en liste)

passord: aG43FGE436tqgQT34

*avbryt* *neste*

[x] legg til avatar

[x] koble til når ferdig

*avbryt* *ferdig*

da er den ferdig og klar til bruk :) ikke noe mail styr og den kan sletter i motsetning til f.eks MSN kontoer :)

alle burde ha en jabber konto! :D

6155597[/snapback]

Googles mål er vel til syvende og sist å få folk til å bruke deres klient. Men i første omgang kan det nok tenkes at de er mer opptatt av at Jabber skal bli den ledende IM-kanalen.

Håper Google greier det. For jeg er utrolig irritert av å måtte bruke MSN Messenger for å kunne bruke webcam og sende filer til folk.

6162896[/snapback]

Det stemmer nok ganske bra, men en ting som irriterer meg er at GoogleTALK er proprietary freeware og jeg tror klienten dems sperrer andre Jabber servere ute fra klienten sin :( blir nok ikke noe aktuelt alternativ for meg når det kommer til Linux (eller hva jeg enn bruker når har mulighet til å bruke GoogleTALK), bruker uansett en jabber.org konto i tilleg så da må jeg uansett ha to klienter og det blir mas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...