iMono Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Positive ting med Vista (kortfattet): - Design - Brukeropplevelse - Stemmestyring - Sikkerhet (UAC og Defender blant annet) - Nettverk - WMP 11 - Virtuelle mapper (lagrede søk) og rask indeksering - IE7+ - Søkefunksjoner overalt - Sidebar - Aurora - Flip3D - Rask installasjon, rask oppstart og jevn float i systemet. - Støtte for mange driver (blant annet skriveren min installers automatisk uten noe ekstra pjatt). - Lettere å finne fram i OSet, samtidig som man kan redigere mer avanserte instillinger. - Nevnte jeg design? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Jeg har prøvd Vista på min Dell Inspiron 630m. Av en eller annen grunn virker ikke Aero selvom maskinen min har spesifikasjoner som overgår kravene med glans. Vista jobber raskere enn xp og øker batterilevetiden med ca en time (6-7 timer på xp). Det eneste jeg har hatt problemer med (ytelsesmessig) er å se DVD, da hakker lyden en god del. Andre problemer jeg har hatt er at lyden kommer og går litt som den selv vil og at det er tilnærmet lik umulig å installere programmer (hvorfor i alle dager hadde jeg skrevet problemer? ). Installasjonsprosessen er grei, men etter reboot er noen programmer og alle spor etter installasjonen borte. (Bl.a 3-4 forskjellige antivirus, Nero og Windows Live Messenger) Endret 30. mai 2006 av Cilleron Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Andre problemer jeg har hatt er at lyden kommer og går litt som den selv vil og at det er tilnærmet lik umulig å installere problemer. Nei, nå er MS blitt så smarte at når det kommer problemer blir de fjernet Vel, selv synes jeg Vista ser pent ut, og Aero stjeler ikke så mye ytelse som mange tror, for det belaster grafikkortet, som man ellers ikke bruker mye utennom spill i XP Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Til å fortsatt være en betaversjon synes jeg Vista faktisk begynner å bli ganske brukbart på to testmaskiner. Den første testmaskinen er en Dell Latitude D600 med et gammelt skjermkort og lite (768MB) RAM. Her kjører Vista som XP, helt greit, uten dårlig ytelse. Avspilling av DVD-er, Xvid, DivX'er og andre mediafiler går helt fint. Den andre testmaskinen er en selvbygd maskin, Pentium 4 2,26GHz, 1,5GB RAM og et Radeon 9800 skjermkort. Her kjører Vista helt fint med Aero skrudd på. Maskina blir brukt med Media Center og et dualtuner kort, noe som og virker som det skal. Noen bugs er det jo innimellom, men jeg har opplevd veldig få krasj på hele systemet. En stor forbedring er for eksempel at du kan drepe et Explorer-vindu med taskmanager uten at hele desktopen og alle de andre vinduene dine lukkes. Noe særlig eldre maskiner enn dette kan man jo ikke vente at det går særlig bra på. I helga installerte jeg Windows XP på en maskin som var 2-3 år gammel da XP kom ut, og det gikk ikke akkurat flytende. Det samme må man vente seg med Windows Vista. Selv venta jeg tre år med å bytte fra 2000 til XP, og jeg kunne også ha venta lenger. Noe av det samme kommer vel til å skje med Vista. De kommer ikke til å ha fjerna alt rotet i koden når det slippes, og da er det best å gi dem litt tid på det. I tillegg så spiller jeg lite, og det vil jo uansett ta en stund før det bare kommer DX10 baserte spill på markedet. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Jeg er tilhenger av Vista. Og kommer helt sikkert til å kjøpe det så snart jeg føler spranget fra XP er nødvendig. Nye OS driver verden fremover. Fronter ny teknologi og presser andre OS f.eks. Linux til å yte enda mer for å skaffe nye venner og tilhengere. Jeg ønsker Vista og fremskrittet velkommen. Og gratulerer Microsoft med nok en milepæl. Endret 31. mai 2006 av pwd3679 Lenke til kommentar
veos Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Støtter faktisk Windows Vista, og håper Microsoft klarer å tilfredsstille de flestes behov! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå