BareGjest Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hei .. Vet ikke om dette er riktig postet - men i så fall må gjerne adm føle føle seg fri til å flytte posten. Uansett, har sett endel lcd skjermer i det siste som kun har en DVI inngang og ingen HDMI. (blant annet denne Atec-skjermen http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319657) Dersom jeg ønsker å benytte denne både til xbox 360 og pc så blir jo dette et problem - fordi da blir jeg nødt til å koble xbox til dvi innganen og kjøre pc gjennom vanlig vga, noe som igjen gir dårligere kvalitet enn DVI/HDMI? Det jeg rett og slett lurer på er dersom jeg ønsker å koble både xbox og pc til lcd tv så MÅ jeg egentlig kjøpe en skjerm med både HDMI og DVI kontakt? Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Eller koble til xbox'en via komponent. Eller kjoepe en DVI switch. Eller finne en annen LCD skjerm med to DVI innganger, eller en DVI og en HDMI eller andre kombinasjoner. VGA trenger ikke bli daarlig det heller. 1366x768 er ikke en voldsom belastning for kabeln saa du burde slippe ghosting og greier. Vaerre med VGA og 1920x1200 o.l. :-) Ofte de billige skjermene som er litt kjipe med antall innganger. Hver inngang koster penger og krever elektronikk. En annen loesning er aa handle en receiver som har videoswitch. En del nye kommer med HDMI video-switching. Det kan ogsaa loese slike problemer. Har en selv LCD med et lass innganger. 1 HDMI®-HDCP, 2 DVI -HDCP, 1 VGA/D-Sub, 2 YPbPr Component, 1 S-Video+, 1 Composite. Kosta 10K mere, men har ogsaa 10" mere. Desverre dreper nok norsk toll og moms-satser den for import intill videre. Har en 360 kobla opp via komponent, en PC via DVI, en annen PC via VGA og HDTV kabelburk via komponent (USA). Ser bra ut baade DVI og VGA (med god kabel). - Per Christian Endret 24. mai 2006 av Flippo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå