cmi Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Sender med noe jeg prøvde på som ikke ble lekkert, har prøvd utallige ganger, men finner ikke noe om det på google eller her. Så nå prøver jeg. Se bilde for min jobb: Lenke til kommentar
engekri Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Select>color range. Eller brushing og quick mask. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Color range var noe dritt, quick mask er det jeg har brukt... Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Quickmask er jo lekker. Ellers er det iris du har markert, ikke pupillen. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Bruk en litt softere brush da. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Skjønner ikke helt hva du skal gjøre jeg? Skal du bruke irisen eller pupillen på et annet bilde eller? Forklar litt mer........ Når du bruker quickmask som er et godt verktøy så må du ogs å bruke viskelæret mye! bruke et soft viskelær og får de skarpe kantene endel mykere. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Det er mitt bilde, det jeg skal gjøre er og få kanten på pupilen finere, og softere, så jeg får med hele pupilen, det skal se bra ut Lenke til kommentar
BMP Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Bruk Eraser tool -> brush, flow på 2 - 4% og visk ut langs kanten. viskelæret er mye brukt i PS generelt. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Bruk Eraser tool -> brush, flow på 2 - 4% og visk ut langs kanten. viskelæret er mye brukt i PS generelt. 6154413[/snapback] Skal prøve dette Lenke til kommentar
cmi Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Nå løsna det, sorry for dobbel post EDIT: tror dette vil funke Endret 22. mai 2006 av cmi Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Bruk Eraser tool -> brush, flow på 2 - 4% og visk ut langs kanten. viskelæret er mye brukt i PS generelt. 6154413[/snapback] Nja.. Når en jobber med masker synes hvertfall jeg det er mye lettere å jobbe med bare brush. Hvis noe skal "viskes" i en maske, bytt mellom svart og hvit med hurtigtasten X. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Greide det nå.. dette ble vel mye bedre?? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Bedre ja, men du bør bruke en enda mykere brush. Sett hardness til 0% og kjør på. Det er en tydelig tegnet kant der nå. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Enig med SirMaximus, du kan også bruke pupillayeret i flere lag og gradere + visking etc helt til du får et perfekt resultat. Dessuten så BØR du gjøre noe nede i høyre billedkant i øyekroken. Plukk ut en farge og lag noen lag i passe str. over hverandre slik at du får softet ut lantene. Det er et stort område i forhold til bildet så det er ikke sikkert det er et godt forslag alikavel når jeg tenker meg om..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå