Gå til innhold

System Idle Process på 99 konstant

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lagt merke til et lite problem her. System Idle Process står på 98/99 konstant. CPU Usage står bare på 0-5%. Maskinen går ikke tregere eller noe slikt, jeg bare lurer på hvorfor den gjør det...

Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Dette er sånn det skal være. System Idle Process/ Ledig systemprosess, gir deg et tall på hvor mye prosessorkraft som er ledig.

Med mindre disse tallene ikke forandrer seg, selv om du kjører prosesser?

Endret av gauters
Lenke til kommentar

Jeg starter opp noen programmer samtidig (Photoshop, Dreamweaver, Limewire).. Da synker talla i System Idle Process betydelig (30-80), men så fort programmene har starta opp igjen og er "fit for fight", så går System Idle Process opp til 98/99 igjen.

Lenke til kommentar

Når ingenting annet bruker prosessorkraft, bruker system idle alt det som er å telle. Noe må jo bruke den 0.00005% prosessorkraften som er i bruk uansett. Hvis vi antar at sysidle bruker 3% av all kraften til CPU konstant, betyr dette at ved 3% last er sysidle på 100% av de 3%ene. Ved 100% last er sysidle på 3% av lasten.

Lenke til kommentar
Jeg starter opp noen programmer samtidig (Photoshop, Dreamweaver, Limewire).. Da synker talla i System Idle Process betydelig (30-80), men så fort programmene har starta opp igjen og er "fit for fight", så går System Idle Process opp til 98/99 igjen.

6153542[/snapback]

Høres ut som en sunn og frisk maskin. Se på System Idle Process som han fyren som gjør jobben. Når det ikke er jobber å gjøre, er han full av krefter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...