Gå til innhold

Ønsker litt eksperthjelp til valg av bærbar!

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer kjøp av bærbar hos whitebox, av de modellene jeg har tittet på virker CL30, CL26 og DL50 som gode bærbare til en god pris.

CL30 er fristende, men jeg er litt skeptisk til 14" skjerm. Er ikke dette litt vel lite?

Hadde denne modellen hatt 15" eller mer og en batterikapasitet på ca 4 timer ville jeg gått for denne!

Er det noen som tørr komme med noen anbefalinger med hensyn til kravene under?

Det trenger selvfølgelig ikke være whitebox, om dere vet av andre merker som kommer under kravene så gjerne si ifra!

Pentium M 760 >

2048 DDR RAM (gjerne 1024 DDR2 om det er mulig)

Relativt godt Grafikk kort. Nvidia GO 256 lignende.

Trådløs A+B+G og helst intern bluetooth

Helst 15" >

Lite viftestøy

Må innrømme at jeg helst har lyst på en 17" men dette i tillegg til et godt grafikk kort minsker vel batterikapasiteten ganske kraftig?

Er derfor villig til å gå ned på både skjermstørrelse og grafikk løsning om dette skulle bli nødvendig.

Hvor stor forskjell i vekt er det på 15" og 17"? Tror nok jeg kan klare meg med en totalvekt på ca 4 kg..

Modellen burde være relativt mobil da jeg bruker den på jobb, i fritid og på diverse forelesninger osv. Den vil nok neppe bli brukt så veldig mye til spill, men ønsker alikevel å ha et relativt greit skjermkort om dette skulle bli aktuelt en dag og med tanke på fremtidige krav til ytelse.

Den skal også brukes mye til programmering (web, Visual studio osv). Det er derfor viktig at det er en god skjerm, som viser tekst bra selv om jeg jobber ute i sollys. Tastene burde være av god kvalitet og minst mulig knotete. (mest mulig lignende et standard norsk tastatur)

Prisklasse rundt 10.000 - 15.000.

Gi meg gjerne tilbakemeldinger på flere modeller som er aktuell i de forskjellige prisklassene! Håper jeg ikke er for kresen i kravene mine. :)

Takk

Endret av Nunya
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg er noen ekspert, men jeg ville gått for enten dell inspiron 6400 eller en Asus A6ja med ekstra minnebrikker.

Begge har dessuten core duo prosessor. Asusen er best på grafikkort mens Dellen er best på batteri. (I hvert fall hvis man velger det med 9 celler til ca 150 kr ekstra.) Begge har 15,4" skjerm og veier ca 3kg. En 17" på 4kg kan nok bli i overkant hvis man reiser mye.

Eneste kunne vel ha vært at de har ati i stedet for nvidia hvis det er et must.

Dette er imidlertid bare sett utifra spesifikasjonene på maskinene, mendet står mer om manskinene her og her.

Lenke til kommentar

kvase:

Den modellen du linker til var jo dritbillig i forhold til alt medfølgende utstyr!

Jeg satt valgte 2.0 Ghz (duo) og en bæreveske, samt at jeg tok vekk det jeg kunne av programvare (skal benytte meg av linux) men hadde ikke noe valg med XP home.

Tror denne modellen vil bli revet vekk ganske raskt.

Takk for forslagene deres! Er det noen her som har erfaring med denne modellen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...