Jan_vs Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg er i ferd med å kjøpe ett zoom objektiv. Pga lommeboka står valget står først og fremst mellom Tamron AF 55-200mm DI eller Tamron AF 70-300 Canon Macro. Jeg kan også vurdere å strekke meg opp i pris til Canon EF 55-200mm USM II. Objektive skal primært benyttes til sportsbilder, men også natur og dyrebilder. Håper noen kan gi meg ett fornuftig svar snarest. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Til dyr og fugle er 200 mm for lidt og 300 kun lige nok - de er ret små. Du kan se forskel Her Her kan du finde test af tamronen, og du kan sikkert også finde de andre. Lenke til kommentar
Jan_vs Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Takk for svaret... Jeg er klar over forskjellen på zoomområde, men er interessert i hvilken av disse objektivene som er best kjøp. Vet at Tamron 70-300 får litt kritikk for treg AF, men er det egentlig noe forskjell på disse objektivene bildemessig og opplevelsesmessig. Ser gjerne at noen med erfaring fra dissse objekivene kunne gitt ett hint. Til dyr og fugle er 200 mm for lidt og 300 kun lige nok - de er ret små. Du kan se forskel Her Her kan du finde test af tamronen, og du kan sikkert også finde de andre. 6154177[/snapback] Lenke til kommentar
Jan_vs Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Takk for svaret... Jeg er klar over forskjellen på zoomområde, men er interessert i hvilken av disse objektivene som er best kjøp. Vet at Tamron 70-300 får litt kritikk for treg AF, men er det egentlig noe forskjell på disse objektivene bildemessig og opplevelsesmessig. Ser gjerne at noen med erfaring fra dissse objekivene kunne gitt ett hint. Til dyr og fugle er 200 mm for lidt og 300 kun lige nok - de er ret små. Du kan se forskel Her Her kan du finde test af tamronen, og du kan sikkert også finde de andre. 6154177[/snapback] 6154900[/snapback] Etter å ha studert nettet opp og ned tar jeg sjansen på Tamron 55-200. Får bedre karakter enn Canon sitt og virker ikke å ha så treg AF som Tamron 70-300. Hadde vært fint med 300mm, men er skeptisk når det klages på treg AF. Så hvis ingen har innspill tar jeg sjansen. Uansett ett billigobjektiv til å starte med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå