Mar1us Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg var heldig i går og vant en xbox 360 core system-pakke fra Datakjeden. Takk til Datakjeden, Radio1 Trondheim og Imation. Nå har den blitt plukket fra hverandre og satt sammen igjen, noe som var artig å ha gjort osv. men ikke noe spesielt inni der. No heatpipe-teknologi som var litt fancy Det jeg ikke la merke til var at den kun har ethernet nettverkskort, i tillegg til trådløst ekstrautstyr. Som vi alle vet, er ethernet-standarden 10 Mbps, fast-ethernet på 100 Mbps, og gigabit ethernet på 1000 kbps, som tilsvarer 1 Gbps. Sistnevnte har vel vært her rundt et år eller noe slikt. Xboxen kommer altså med 10 Mbps kablet støtte. Den har også, når man kjøper (!) trådløst nettverkskort, støtte for standarden IEEE 802.11g som har 54 Mbps overføringshastighet. Når jeg nå skal spille av min nylig rippede Stadium Arcadium-CD, som er rippet etter beste WMP-evne med 35 MB på 5:15 minutter henger ikke lenger boxen med. Jaja, tenkte jeg. Det er sikkert nettverket. Konvertere 35MB/5:15 =(35MB*8b/B)/(5*60 + 15)s =35/315 Mb/s =8/9 Mbps >1 Mbps Sangene mine skulle kreve mindre enn én Mbps, eller en tiendedel av kapasiteten til nettet. Utregningene stemte da jeg spilte av musikken fra den andre datamaskinen. Hva betyr dette? Det er tydeligvis ikke noe galt med det som er utenfor xboxen, da jeg får streamet musikken frem til den andre datamaskinen (og tilbake for avspilling via remote desktop - som forøvrig sender ca 1/8 av lydinformasjonen inn tilbake..), og alt virker fint med avspilling ellers. Til slutt prøvde jeg å putte sangene på minnepinne (fikk ikke med alt på 256 MB nei), noe som også fungerer helt fint til å spille direkte fra på vanlige pc'er. Heller ikke her gikk det noe bedre, og derfor har det ikke noe å si med nettverkskortet allikevel, tror jeg. Tviler på at det kommer til å fungere på harddisk når jeg får meg det (lager meg det selv - sommerprosjekt :smile:) Videre har jeg lyst til å streame video fra PC'en til TV'n, gjennom xboxen. Den har jo tatt beslag på ledningsinngangene jeg hadde PC'en i før, og jeg fikk ikke ATI X800 pro til å ta inn xboxen helt uten videre, så det må det også sommerforskes på. Uansett. Da oppdager jeg at det ikke går ann å streame video fra noe annet enn harddisken dens! Aha, tenker jeg, dét må jo være pga. nettverket. Og ja, hvis en film er på 4 gig og varer i 2 timer, får man 266 Mbps. Her er det altså helt nødvendig med gigabit ethernet. Hvor mange 4-gig filmer får man inn på 20 MS-GB? Vedder en cola på at det blir max 3, hvis man får dem inn i det hele tatt. Hvorfor henger den ikke med? Noen som har opplevd det samme? Har de unnlatt å ha mer enn ethernet fordi xboxen ikke kan prosessere mer informasjon mens den jobber med spill allikevel? -mar1us Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Når jeg nå skal spille av min nylig rippede Stadium Arcadium-CD, som er rippet etter beste WMP-evne med 35 MB på 5:15 minutter henger ikke lenger boxen med. Jaja, tenkte jeg. Det er sikkert nettverket. Ripp direkte til xboxen sin HD eller innstaller xbox.com/pcsetup på PC'en Har ikkeno med nettverk å gjøre! Videre har jeg lyst til å streame video fra PC'en til TV'n, gjennom xboxen. Den har jo tatt beslag på ledningsinngangene jeg hadde PC'en i før, og jeg fikk ikke ATI X800 pro til å ta inn xboxen helt uten videre, så det må det også sommerforskes på. Hvorfoor i helvette skal du få skjermkortet ditt til å ta inn xboxen? Det skal du da ikke det hele tatt!? Spill av fra xboxen eller innstaller xbox.com/pcsetup Har ikkeno med nettverk å gjøre! Da oppdager jeg at det ikke går ann å streame video fra noe annet enn harddisken dens! Aha, tenker jeg, dét må jo være pga. nettverket. Og ja, hvis en film er på 4 gig og varer i 2 timer, får man 266 Mbps. Her er det altså helt nødvendig med gigabit ethernet. GRATULERER! Du har skjønt hva "streaming from HD" betyr! Igjen... null med nettverket å gjøre.. innstaller xbox.com/pcsetup Heller ikke nødvendig med Gigabit... herregud... streaming er da at den tar litt og litt... ikke hele filen på en gang! Derfor skal det ikke ta noe tid i det hele tatt å starte opp alle ringenes herre filmene i en fil engang! ONE LINK TO RULE YOUR CONNECTION: WWW.XBOX.COM/PCSETUP Er greit å lese i brukermanualen og i selve XBox dashboard før du tjaser kanskje?? PS: Visste det var gammelt Topic, men irriterte meg! Endret 27. november 2006 av Lakus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå