Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp meg! "Try Adware reviews" - virus!

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette skjer med PCen min:

Nederst i hjørnet ved klokka har det kommet opp to nye ikoner, utropstegn som stadig kommer opp med meldinger a la: "Spyware detected", "Critical errors" osv. Videre står det: Click here to perform a full system scan", men da kommer man rett inn på en side som heter noe tryadwarereviews.

Feilmeldingene dukker opp med 2 sek mellomrom (utrolig irriterende!), og i tillegg kommer det et ikon opp på desktopen fra tid til annen.

Dette fører til at internet går utrolig tregt, det er mange sider vi ikke kommer inn på og maskina går ekstremt tregt.

Hjelp!! Hva kan jeg gjøre? Og fint med en lett forklaring for jeg skjønner ikke stort av sånn PC snakk.....!

Nå har jeg tatt en scan med AdAware SE, og det ser ut til at det kan ha blitt borte, men gudene vet! Her er HiJackThis logg, om dette sier dere noe. Er det borte nå eller må jeg gjøre noe mer for å friskmelde maskinen min igjen:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 11:48:08, on 22.05.2006

Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

c:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccProxy.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

c:\Programfiler\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Programfiler\ewido anti-malware\ewidoguard.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE

C:\Programfiler\iPod\bin\iPodService.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Programfiler\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe

C:\windows\system\hpsysdrv.exe

C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe

C:\WINDOWS\System32\keyhook.exe

C:\Programfiler\Outlook Express\MSIMN.EXE

C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\OUTLOOK.EXE

C:\Programfiler\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE

C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Documents and Settings\Randi.PETTER\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.sol.no/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&t...ario&pf=desktop

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&t...ario&pf=desktop

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&t...ario&pf=desktop

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - c:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll

O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Programfiler\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx

O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programfiler\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] C:\Programfiler\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe

O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programfiler\iTunes\iTunesHelper.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [siS Windows KeyHook] C:\WINDOWS\System32\keyhook.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] "C:\Windows\Creator\Remind_XP.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - Global Startup: Hurtigstart for Adobe Reader.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)

O9 - Extra button: Oppslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/...b?1148133011265

O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll

O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - c:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccProxy.exe

O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe

O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

O23 - Service: iPod-tjeneste (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programfiler\iPod\bin\iPodService.exe

O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - c:\Programfiler\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - c:\Programfiler\Norton AntiVirus\SAVScan.exe

O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her sprer man seg over forskjellige fora, jo... Her kommer jo HJTloggen jeg etterspurte på "Sikkerhet", men før jeg spurte der; oh well.

Loggen din ser helt rein ut, og det ser ut som om Adaware tok svineriet. Se altså bort fra svaret mitt i det andre forumet.

Bernt K :thumbup:

Lenke til kommentar

gå inn på harddsiken din via min datamaski også programfiler!

hvis du feks har et trojansk virus, så vil du finne det som et program der inne!

MEN, hvis du ikke vet hva du gjør så ikke slett noe der inne, da kan det gå dårlig for din pc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...