Vimsemamsen Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hei! Dette skjer med PCen min: Nederst i hjørnet ved klokka har det kommet opp to nye ikoner, utropstegn som stadig kommer opp med meldinger a la: "Spyware detected", "Critical errors" osv. Videre står det: Click here to perform a full system scan", men da kommer man rett inn på en side som heter noe tryadwarereviews. Feilmeldingene dukker opp med 2 sek mellomrom (utrolig irriterende!), og i tillegg kommer det et ikon opp på desktopen fra tid til annen. Dette fører til at internet går utrolig tregt, det er mange sider vi ikke kommer inn på og maskina går ekstremt tregt. Hjelp!! Hva kan jeg gjøre? Og fint med en lett forklaring for jeg skjønner ikke stort av sånn PC snakk.....!' Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
berxter Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Enkelt skal det ikke være, vet du... Du har nok en infeksjon av noe bæsj. Jeg linker her til et program som er laget for å ta seg av denne spesielle typen infeksjon. "Bruksanvisningen" er nok noe teknisk og på engelsk, men det er vel det beste vi finner i øyeblikket. Når du har gjort det, kan du følge linken her og legge ut en HijackThislogg til oss. Guiden i lenken er grei og forklarer det meste på menneskespråk. Bernt K Endret 22. mai 2006 av berxter Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Skulle vi oversatt den siden Mr? Lenke til kommentar
berxter Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Søren veit, det er jo en fransk side med en alternativ engelsk tekst. Kan jo forsåvidt godt oversette, men så er spørsmålet, hva gjør vi med oversettelsen? Den må jo lagres ettellerannet lettgjenfinnelig sted, f eks i en sticky, ellers forsvinner den snart i massen. Se f eks på Stealthys HJTguide, nå en ukes tid senere er den begravd i tåka. Stickyen vi har her på forumet er grei, men "forurenset" av diskusjoner og støy; det er jo ikke rart ettersom det jo er et diskusjonsforum. Forresten: trådstarteren i denne tråden har visst berget seg med vanlig Adaware SE; se HJTlogg på "hardware/maskinen fungerer ikke", så min antagelse om en SmitFraudvariant var visst en overreaksjon, og det var jo bra. Bernt K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå