Nervetattoo Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hvem kan vel glemme 11. september 2001? I oktober kommer filmatiseringen av Oliver Stone. Kulturo gir deg den kontroversielle traileren. Les mer Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Alt tåler å bli filmatisert, men det er ofte et spørsmål om tid. Nasjonalistene som bor i USA (99% av dem) er svært selvopptatte og en ulykke i USA veier mye mer enn 1000 tilsvarende tragedier i utlandet. Faktisk så virker det som om vi i Europa også tok wtc-fallet tyngre enn mye annet som skjer i verden. 2. verdenskrig er filmatisert ørten ganger, Vietnamkrigen er filmatisert, Borgerkrigen i Yugoslavia er filmatisert og nyere kriger på det afrikanske kontinent er filmatisert. Filmverden har ofte tråkket på både hellige ting og på slemme mennesker, og har tross budskap tjent store penger på andres tragedier. Hvorfor skal wtc i New York plutselig være sp mye mer skinnhellig enn andre ting som er filmatisert? Nei, dette viser bare hvor ignorante amerikanerne er for resten av verden. PS: Traileren fremstilte noe som kan se ut til å bli en drlig film... Endret 22. mai 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Det er klart alt kan bli filmatisert. WTC-fallet ble så blåst ut i alle medier at hele den vestlige verden tok dette hardere enn om det skulle ha skjedd en stor ulykke i sitt eget land omtrent. Det ble nok litt i overkant hysteri, selv om det selvsagt var/er en stor tragedie. Jeg mener at det må være lov å lage film om dette 5 år etterpå, ingen problemer. Og ja, traileren ga meg ikke akkurat kribling i magen for å si det sånn. Lenke til kommentar
Alexander Schindler Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Det slo meg bare at det hadde vært spennende å se en film fra den andre synspunktet. Altså hvordan terroristene (som jo sikkert kalles frihetskjempere hjemme) forberedte angrepet og ofret seg selv for saken... Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Det slo meg bare at det hadde vært spennende å se en film fra den andre synspunktet. Altså hvordan terroristene (som jo sikkert kalles frihetskjempere hjemme) forberedte angrepet og ofret seg selv for saken... 6155006[/snapback] Det må jeg faktisk si meg enig i. Men kan du tenkte deg reaksjonene på en slik film da, USA ville jo selvantent av fornærmelse. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Det hadde bare vært ekstremt bra. De fleste amrikanere bør lære å se en sak fra flere siden. Bush har jo ridd denne terroristtrussel-hesten så det holder. Endret 22. mai 2006 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 [spisstanke]Er det forresten tilfeldig at dette skjedde rett etter at Bush kom til makten? Iscenesatt av den amerikanske stat slik at Bush kunne herje fritt i Midtøsten. [/spisstanke] Lenke til kommentar
Alexander Schindler Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Det der er det visstnok laget en dokumentarfilm om som spankulerer på nettet. feks at det var fraktfly og ikke passasjerfly etc...husker dog ikke hva den heter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg