Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med WLAN-tilkobling

Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer Travelmate 8103 WLMI og en Topcom Skyr@cer Pro 654 (tror jeg den heter, husker ikke helt eksakt i farten). Kombinasjonen har tidvis fungert fint, men streiker helt nå og da.

Jeg får ikke koblet det trådløse nettverket så lenge SSID er skjult. Nettverket dukker opp, men jeg får rett og slett ikke koblet til. Jeg har ikke noe mac-filtrering eller kryptering på. (Av den enkle grunn at webgrensesnittet til ruteren oppfører seg snodig og ikke vil lagre innstillingene etter firmwareupdate). Når jeg slår på vis SSID så fungerer alt fint.

Det slo meg i går at fetteren min hadde akkurat samme problem med sin Acer-pc (ikke travelmate). Der får man koblet til med en annen PC. Kan det være inkompabilitet? Er det noe man kan gjøre for å løse dette? Jeg gidder ikke å dele nettet mitt med hele nabolaget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hadde lignende problemer med D-link en stund ved at det trådløse nettet koblet seg av og på, noen ganger ofte, andre ganger etter lengre tid.

Jeg kjørte da med passord på det trådløse nettverket, men etter at jeg skiftet til kun MAC filtrering og ikke passord så virket det av en eller annen grunn. Du kan jo prøve dette om ikke annet fungerer...

Lenke til kommentar
Gjør endringer på rutern via kabel tikobling.

Bruker du windows sin klient på trådløs?

6153075[/snapback]

Spiller ingen rolle om jeg bruker kabel eller ikke. Tror du har misforstått problemstillingen litt. Selv om jeg gjør endringer og de faktisk hadde fungert, så hadde jeg ikke fått det trådløse nettet til å fungere med skjult SSID slik jeg gjerne vil ha det. Jeg bruker windows sin klient til å konfiugere det trådløse nettverkskortet, ja. Jeg har en bærbar PC med et innebygd intel-kort som ikke har eget program.

Såfremt jeg kjører med helt åpent nett, så fungerer det trådløse nettet utmerket. Det står tilkoblet i flere døgn uten å falle ut.

Lenke til kommentar

Jepp, det har jeg. Faktisk så fungerte ikke nettet i heletatt (det dukket ikke opp listen), fordi ruteren bare støttet kanal 6 (sikkert djevelens verk!), så jeg lastet ned ny firmware, og nå er det hele 13 kanaler å velge mellom. Etter litt prøving fant jeg en kanal som var stabil. Det fungerte fint med skjult SSID i starten, men så nektet det plutselig å fungere. Det samme var med kanal 6, men det kan jo ha en logisk grunn (at naboene fikk seg WLAN).

Og ja, btw. Jeg har et Intel Pro/Wireless 2915abg Network connection.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Og ja, btw. Jeg har et Intel Pro/Wireless 2915abg Network connection.

6156267[/snapback]

Så vidt jeg kan se på sidene til intel er ProSet softwaren den samme som for ipw2100/2200 kortene. Ergo skal det være mulig å bruke denne i stedet for zero config i xp. Verdt et forsøk å slå av den servicen og prøve software fra Intel. Hender at det løser problemer. Likevel, den ruteren høres ut som noe man bør holde seg unna ;)
Lenke til kommentar

Hehe. Ja, den er vel ikke verdens mest hightech-sak. Ikke telnet på den engang, men jeg gidder ikke bruke penger på å kjøpe ny. Unnskyldningen min får være at det er samboeren min sin. Jeg ville aldri kjøpt noe sånt dritt ;) Jeg mistenker også litt at det kan være noe galt med MIN maskin, men det har ikke fått sjekket videre ut. Skal se om jeg finner andre drivere, og så kan jeg teste softwaren du foreslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...