Arsenal_RULES Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Min pakke har lagt på posten i Sarpsborg i 8 dager uten noe som helst aktivitet, pakken skal til Bergen. Dette bør jo være en reklamasjonssak? Det er litt trist når webutikkene gjør jobben sin, og likevel måtte vente i over en uke pågrunn av at posten har krøll i sysakene sine Endret 22. mai 2006 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
mosher Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hepp, ville ringt posten jeg, oppgitt sporingsnummeret og spurt "hva skjer'a??". Mosher Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Er faktisk meget god kunde support hos posten. tlf: 810 00 710 Har ivertfall fått meget god erfaring selv. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 vel er jo berre å ringe dei..pakken kjem når den kjem uansett..er som oftest umulig for dei på postkontoret å gjere noke, da pakken ofte ligger i kontainer etc til den er komt inn i hylla hos postkontoret ditt Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Er faktisk meget god kunde support hos posten.tlf: 810 00 710 Har ivertfall fått meget god erfaring selv. 6152748[/snapback] Hvor mye koster det i minuttet da? (for ringe fra skoletelefonen ) Lenke til kommentar
YBD Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hvor mye koster det i minuttet da? (for ringe fra skoletelefonen ) 6153412[/snapback] Fra en vanlig hjemmetelefon koster det 24 øre pr minutt hele døgnet. Lenke til kommentar
johncl Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Posten i Norge er håpløs dårlig sammenlignet med f.eks. posten i USA. For det første betaler man faktisk porto når en vare blir sendt. I Norge risikerer man at man må betale enda mer i "porto" etter at varen er ankommet posten. I tillegg må man ofte selv hente pakken på posten eller tollsted. Med andre ord har du bare betalt porto for en del av pakkens reise fra avsender i henhold til slik Posten opererer i Norge. Dette er en skam! I USA får man faktisk posten og pakken ofte levert på døren av postmannen! Mao får man det man har betalt for, porto for å få en vare levert fra A til B. Ikke slikt tullball Posten i Norge driver. Når jeg bestiller fra andre land prøver jeg å få del levert med noe courier selskap - da får man pakken ofte levert på døren eller på jobb også. På toppen av dette så tar gjerne en pakke bare 2 dager fra den har forlatt avsender til den er ankommet Norge. For deretter, som trådstarter indikerer, at posten diller bort tid før du får pakken. Ja dette kan skje med en pakke man har betalt ekstra porto for 2-3 dagers levering. Igjen pga Posten og det teite tollsystemet vi har I Norge. Endret 22. mai 2006 av johncl Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Posten i norge er håpløs dårlig sammenlignet med f.eks. USA. For det første betaler man faktisk porto når en vare blir sendt. I Norge risikerer man at man må betale enda mer i "porto" etter at varen er ankommet posten. I tillegg må man ofte selv hente pakken på posten eller tollsted. Med andre ord har du bare betalt porto for en del av pakkens reise fra avsender i henhold til slik Posten opererer i Norge. Dette er en skam! I USA får man faktisk posten og pakken ofte levert på døren av postmannen! Mao får man det man har betalt for, porto for å få en vare levert fra A til B. Ikke slikt tullball Posten i Norge driver. Når jeg bestiller fra andre land prøver jeg å få del levert med noe courier selskap - da får man pakken ofte levert på døren eller på jobb også. 6153637[/snapback] Dette har svært lite med trådstarters spørsmål å gjøre. Lenke til kommentar
johncl Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Tja, var vel ilagt et tips om å bruke et courier-selskap som f.eks. DHL hvis man vil ha pakken levert kjappere. Men dette går selvsagt kun hvis varen er av noenlunde verdi. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Vet ikke hva slags reklamasjon dette måtte blitt, kanskje Posten vil refundere fraktkostnadene dine? Uansett, jeg har ringt og purret på Posten før, og det fungerte over all forventning. Dette var i jobbsammenheng, og pakken det dreide seg om skulle til Bergen, men hadde vært innom Hønefoss en gang og Tromsø TO ganger før den ble liggende og vente utlevering på postkontoret i en uke før jeg ringte. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Min ligger i Sandefjord, har vært der et par dager nå, noe dritt. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Posten i norge er håpløs dårlig sammenlignet med f.eks. USA. For det første betaler man faktisk porto når en vare blir sendt. I Norge risikerer man at man må betale enda mer i "porto" etter at varen er ankommet posten. I tillegg må man ofte selv hente pakken på posten eller tollsted. Med andre ord har du bare betalt porto for en del av pakkens reise fra avsender i henhold til slik Posten opererer i Norge. Dette er en skam! I USA får man faktisk posten og pakken ofte levert på døren av postmannen! Mao får man det man har betalt for, porto for å få en vare levert fra A til B. Ikke slikt tullball Posten i Norge driver. Når jeg bestiller fra andre land prøver jeg å få del levert med noe courier selskap - da får man pakken ofte levert på døren eller på jobb også. 6153637[/snapback] Dette har svært lite med trådstarters spørsmål å gjøre. 6153650[/snapback] Likevel var det relevant. Liker å høre om andre som har litt frustrasjon med posten, slik at jeg ikke føler meg helt alene Den er iallefall kommet til Bergen nå, pakken min Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Posten i Norge er håpløs dårlig sammenlignet med f.eks. posten i USA. For det første betaler man faktisk porto når en vare blir sendt. I Norge risikerer man at man må betale enda mer i "porto" etter at varen er ankommet posten. I tillegg må man ofte selv hente pakken på posten eller tollsted. Med andre ord har du bare betalt porto for en del av pakkens reise fra avsender i henhold til slik Posten opererer i Norge. Dette er en skam! I USA får man faktisk posten og pakken ofte levert på døren av postmannen! Mao får man det man har betalt for, porto for å få en vare levert fra A til B. Ikke slikt tullball Posten i Norge driver. Når jeg bestiller fra andre land prøver jeg å få del levert med noe courier selskap - da får man pakken ofte levert på døren eller på jobb også. På toppen av dette så tar gjerne en pakke bare 2 dager fra den har forlatt avsender til den er ankommet Norge. For deretter, som trådstarter indikerer, at posten diller bort tid før du får pakken. Ja dette kan skje med en pakke man har betalt ekstra porto for 2-3 dagers levering. Igjen pga Posten og det teite tollsystemet vi har I Norge. 6153637[/snapback] Det var det der med teori og praksis da. Jeg kan love deg at United States Postal Service (USPS) har sine svin på skogen de og. Akkurat som i Norge finnes det mange områder der du får utmerket service (Landpostbud anyone?), og områder der post forsvinner sporløst. Dette er forøvrig ut i fra førstehånds erfaring med begge instanser Lenke til kommentar
johncl Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Det var det der med teori og praksis da.Jeg kan love deg at United States Postal Service (USPS) har sine svin på skogen de og. Akkurat som i Norge finnes det mange områder der du får utmerket service (Landpostbud anyone?), og områder der post forsvinner sporløst. Dette er forøvrig ut i fra førstehånds erfaring med begge instanser 6154967[/snapback] Hehe jada. Ville bare få ut litt frustrasjon jeg har hatt med Posten i Norge. Antar det er stort sett tollreglene våre som burde fått seg en finpuss. F.eks. burde jo tollfri grensen vært øket til 1000 kr for lengst slik som det er blitt foreslått. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Nytter ikke å gi posten skylden for Norges tollregler. Dessuten har jeg vanskelig for å skjønne i hvilke situasjoner du er nødt til å betale mer porto etter at pakken er ankommet. Og 1000 kroners grense er jeg veldig for. Endret 22. mai 2006 av Orjanp Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hva ønsker du egentlig å oppnå ved å sutre angående saken her? Ja - noen ganger tar ting tid. Verden går ikke under. Dersom det er kritisk så finst det alltid andre løsninger på problem. Posten forholder man seg til som posten, med alt det måtte medføre. De har regelverk, og det følger de stort sett med bravur. Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Siden man først er inne på at man får pakke på døren i usa, og ellers kan bruke UPS og DHL i norge, må jeg få skyte inn at man faktisk kan få pakken på døren de fleste plasser i norge også... og betaler man nok kan man også få pakken neste dag... Kundeservice er dessverre veldig avhengig av personen som tar telefonen, det gjelder vel de fleste bedrifter.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå