.com Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Sålenge det er lærerstreik er det greit for meg, fri fra skolen! 6164678[/snapback] Da har jeg mer sansen for tiendeklassebandet som spilte på steikevaka til lærerne i Tønsberg(?) 6166281[/snapback] det er så... Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Selvfølgelig skal lærerne streike! Hvis ikke vil det medføre at mindre lærere bryr seg om elevene da de går på fast arbeidstid. Ikke mer av at lærere sitter å retter prøver på Søndag eller gir elever ekstra støtte og oppfølging etter skoletid. Dette er fullstendig feil vei å gå og vil medføre med eller mindre samme utfall som privatisering av skoler da de elever med mindre forståelse ikke får god nok undervisning og ingen lærere gidder å bry seg om dem. Alle lærere her på skolen streiker og etter å ha vært med på en del av møtene må jeg si meg fullstendig enig. Greit nok at en streik rammer andre, men dette er mer for å sikre framtiden og vekk med høyreorienterte toppmenn som ikke har praktisk peiling på hva de prater om. Det er mer i verden enn penger. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hvis det er mer i verden enn penger, hvorfor streiker lærerne for penger da? Det er jo litt tåpelig å komme med noe svada om "høyreorienterte toppmenn" som visst bare tenker på penger, og så gjør de du støtter nøyaktig det samme. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Det eneste de ansatte på skolen her har pratet om er dette med hvordan arbeidstiden blir forandret. Penger har jeg ikke hørt noe om. Poenget er at dersom lærerne får slik arbeidstid vil det gå ut over elevene til slutt og det siste som trengs er flere lærere som ikke bryr seg. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Men hvilke høyreorienterte toppmenn er det du snakker om? Hvis du ikke har fått det med deg så har Norge rødgrønn regjering. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jojo, men jeg mener generelt at toppmenn har ikke praktisk peiling. Jeg mener det er litt feil at toppmenn uten praktisk erfaring skal få ta slike betydningsfulle beslutninger og ikke høre på hva lærerne som faktisk jobber med dette daglig mener. Dette gjelder ikke bare denne saken men generelt i politikken. Lenke til kommentar
DON-ALD Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Banken streiker, hva er nesteeee?? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Jojo, men jeg mener generelt at toppmenn har ikke praktisk peiling. 6170496[/snapback] Så da bør man ikke ha ledere i det hele tatt? Jeg synes du bare roter... Edit: Ser at jeg svarte på en gammel post. Endret 10. juni 2006 av JBlack Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Jeg er statsansatt og fagorganisert, men kommer til å melde meg rett ut av fagforeningen dersom den blir med på streik i år. Dette vil medføre at du ikke får streikepenger og må risikere å bli permittert uten lønn. Er du sikker? Hvis man melder seg ut av fagforeningen, slipper man å streike Jobber man, fortjener man lønn! Endret 10. juni 2006 av DidzisK Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Jojo, men jeg mener generelt at toppmenn har ikke praktisk peiling. 6170496[/snapback] Så da bør man ikke ha ledere i det hele tatt? Jeg synes du bare roter... Edit: Ser at jeg svarte på en gammel post. 6279415[/snapback] Ja, jeg roter. Hadde ikke hørt noe om at det var lønn det var snakk om. Når jeg først hørte om streiken var det via lærere og kolleger og hadde ikke peiling i hele tatt på at det var generelt det gjaldt og ikke bare lærere. Da trodde jeg det var kun snakk om å innføre fast arbeidstid for lærere og ikke annet. I den sammenheng mente jeg at jeg ikke synes noe om toppmenn som ikke egentlig har praktisk peiling på det de holder på med. Dette er generelt i politikken at toppmenn tar avgjørelser basert på hva de tror og ikke hører nok på dem som faktisk arbeider med dette first hand hver dag. Men dette skeier kanskje veldig av debatten her. Husker det var en slik debatt om Arbeiderpartiet og at de faktisk ikke er arbeidere og ikke har praktisk erfaring lenger. Bare folk som går rett til jobb uten "ordentlig" arbeidserfaring. Jaja.. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Hvis arbeidsgiver kunne sparke ansatte som streiker (dvs ikke leverer det han betaler for) så kan de ansatte streike så mye de vil for min del. 6156507[/snapback] Jaja, da hadde arbeidsgiver sittet igjen med kuken i hånda når han innser at at det ikke finnes nok arbeidere i norge som kan erstatt de han har sparket. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Hvis arbeidsgiver kunne sparke ansatte som streiker (dvs ikke leverer det han betaler for) så kan de ansatte streike så mye de vil for min del. 6156507[/snapback] Jaja, da hadde arbeidsgiver sittet igjen med kuken i hånda når han innser at at det ikke finnes nok arbeidere i norge som kan erstatt de han har sparket. 6285956[/snapback] Det er jo hans problem.. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Streik er ikke noe tull i utgangspunktet. Det er som kjent et redskap for arbeidstakere til å sikre seg retten til en brukbar lønn. Problemet er derimot missbruk av streikeretten. Da tenker jeg på fagforeningsforbund som streiker på tynt grunnlag. Ofte får man en følelse at de streikende ikke er tilbydd noen lønnsøkning i det hele tatt. Men titter man nærmere på saken er det ofte bare kroner og ører pr. time det står om. Og da kommer man i et dilemma som streikende at man risikerer å tape stort på å streike! Hvis man streiker en måned, så betyr det en måned uten inntekt… I alle fall for de fleste, da det er få fagforbund som har noen streikekasse å snakke om. La oss si at det er et missforhold på 12 000,- kr pr. år mellom det som blir krevd og det som blir tilbudt. Da risikerer man å måtte jobbe i et par år bare for å gå i null for å få sine krav innført… Så streik er ikke bestandig for det gode. Noen ganger er det bare et maktspill mellom fagorganisasjonene og arbeidsgiverne. Og taperne blir de streikende (+ uskyldige 3. personer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå