Erik1979 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg hadde problemer med harddisken min en stund tilbake. Installerte windows på den andre harddisken for å få startet opp. Nå fungerer "master" harddisken min fint igjen, og jeg vil gjerne avinstallere windows på "slave" hardisken min for å frigjøre plass. Noen som kan hjelpe meg med hvordan? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hvis du sitter på master harddisken din, og kjører systemet fra den harddisken, kan du formatere slave disken fra master disken. Hvis du kjører windows, kan du åpne command, og skrive "format c:/q" Vær forberedt på at hårek, kommer innom og korigerer det jeg har sagt. Jeg bøyer meg i såfall i støvet, for han vet faktisk mer enn meg. Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Dersom ntldr, io.sys og boot.ini ligger på den disken du kaller "master", er det bare å slette windows-mappen som ligger på "slaven" din. I tillegg kan det være lurt å slette en linje i boot.ini (for å unngå et ikke-eksisterende valg i oppstartsmenyen). Linjen vil vel se omtrent slik ut: multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn Dersom ntldr ligger på slave-disken, blir operasjonen litt mer komplisert.. Edit: (Om du formaterer disken med ntldr på, så vil du ikke lengre kunne komme inn i noen av Windows installasjonene.) Endret 22. mai 2006 av [ronny] Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hvis du sitter på master harddisken din, og kjører systemet fra den harddisken, kan du formatere slave disken fra master disken. Hvis du kjører windows, kan du åpne command, og skrive "format c:/q" Vær forberedt på at hårek, kommer innom og korigerer det jeg har sagt. Jeg bøyer meg i såfall i støvet, for han vet faktisk mer enn meg. 6152595[/snapback] Du er snill du! Tar det hele med litt forbehold. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Du er snill du! Tar det hele med litt forbehold. 6152613[/snapback] Hehe. Ja.. Har hatt en liten diskusjon med han angående samme tema i en annen tråd Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Du er snill du! Tar det hele med litt forbehold. 6152613[/snapback] Hehe. Ja.. Har hatt en liten diskusjon med han angående samme tema i en annen tråd 6152624[/snapback] Ja! Det hadde du, jævlig morsomt!! :!: Lenke til kommentar
Miito Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Du er snill du! Tar det hele med litt forbehold. 6152613[/snapback] Hehe. Ja.. Har hatt en liten diskusjon med han angående samme tema i en annen tråd 6152624[/snapback] Ja! Det hadde du, jævlig morsomt!! :!: 6152630[/snapback] Formater alt.. Er det problem! Lenke til kommentar
Erik1979 Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Takk for hjelpen her. Skal prøve diverse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå