ve_gard Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg har nå lastet ned en DynDNS Update Client og har min egen DynDNS url [name.dyndns.org]. Har åpnet for DDNS i både Zyxel ruteren fra NGT og i min egen switch. har forwarda port 80 til serveren. Men når jeg skriver inn http://name.dyndns.org i nettleseren så skjer det ingenverdensting annet enn en feilmelding: "The connection was refused when attempting to connect http://name.dyndns.org" Jeg har lest www.dyndns sin HowTo men kommer ikke noe videre med den heller. Så lurer på om dere kan komme opp med en guide... puktvis liste.. tips ... osv.. bare det fører meg frem til en fungerende webserver så er jeg fornøyd:) mvh Vegard Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Har du gitt den utvendige IP til PCen din? Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Har du gitt den utvendige IP til PCen din? 6152344[/snapback] Hvordan gjør du det.. er ikke sikker på om jeg vet hvordan jeg gjør det.. jeg har jo fortalt ruteren at det er min innvendige IP som er webserver... mvh Vegard Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 For at omverdenen skal få kontakt, må serveren ha den utestående IPen. Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Hvordan får den, den da? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Start -> Kjør -> "CMD" -> ipconfig Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Start -> Kjør -> "CMD" -> ipconfig 6154902[/snapback] Jeg vet d=) Men hvordan : "Har du gitt den utvendige IP til PCen din?" Hvordan gir jeg den utvendige ip'en til min pc? jeg har NAT'et til serveren fra utsiden (port 80), burde vell holde? mvh Vegard Lenke til kommentar
petter_sen Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Men hvordan : "Har du gitt den utvendige IP til PCen din?" Hvordan gir jeg den utvendige ip'en til min pc? jeg har NAT'et til serveren fra utsiden (port 80), burde vell holde? mvh Vegard 6165761[/snapback] Jeg får heller ikke kontakt utenfra. Har prøvd å forwarde til PCens IP og til utgående IP, med og uten klient på PCen, men ingenting nytter. D-Link DI-624 ruter firmware 1.31, har lagt inn brukernavn og passord til dyndns.org i den. La også inn et valg: "DNS relay" uten at det gjorde noen forskjell. Prøvd port 21 og 80, bridget modemet, men jeg er like langt. Det skal visst ikke fungere.... P. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå