underground Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Har nå hatt tv de siste 2 årene. Skal nå selge tven og aldri ha det igjen. Hvordan sier jeg opp tv lisensen? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Man sender inn en skriftlig beskjed til NRK om at man har kvitta seg med tv-en og at de skal slutte å belaste deg med avgifta. Les mer om dette på lisenssidene deres. Brev Du kan sende brev til NRK Lisensavdelingen 8607 Mo i Rana Skriv ned ditt navn, adresse osv. Det er som en vanlig oppsigelse av leiekontrakt eller arbeidskontrakt, f.eks. Endret 21. mai 2006 av cun Lenke til kommentar
Tore Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg gjorde det, men så fort jeg flytta på meg så kom det pinadø regning igjen.! helt uten kontroll eller noe... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 NRK krever egentlig at man oppgir hvem som har kjøpt TV'en også Lenke til kommentar
underground Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Pappa kjøper den han har flere fra før så slipper å betale mer enn den han har. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Skal funke fett det. Jeg "solgte" min TV til min samboern. Jeg fylte da ut et skjema jeg fikk i posten etter å ha sendt dem en mail. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 De ber jo om å få vite hva som skjer med tv'en, og prøver å tvinge frem bevis på det. Men jeg tror ikke i det hele tatt at du er pliktig til å oppgi den informasjonen. Ditt ansvar skal slutte så fort du ikke er den lisenspliktige. Den som evt. overtar tv'en skal da ha ansvar til å melde selv dersom han ikke har tv fra før. Det er i alle fall slik jeg har forstått det. Har selv ikke opplyst om det før da jeg sa opp, og det gikk bare bra. Kan noen bekrefte/avkrefte dette med noe konkrett hadde det vært interessant å få lest det. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Finn en gammal TV på dynga, skriv i et brev at du mista den i gulvet og ikke gidder å kjøpe ny, og send den gamle dynge-TVen som postpakke til de som bevis. Var på elkjip og rundt forbi og hørte om de hadde TV uten tunere, for å totalt slippe lisensdriten. Det hadde de ikke, og ikke kunne de plombere de eller noe. En begynte å bable om at man var lisenspliktig uansett siden man kunne få bilde inn via SCART-kontakter etc. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Typisk tull fra uvitende. Jeg var innom Smart Club en gang og bestemte meg for å kjøpe videospiller, selvfølgelig uten tuner. Alt var klart, og så kom han med NRK papirer. Jeg forklarte at enheten jeg skulle ha ikke hadde tuner, og dermed ikke var lisenspliktig. Svaret jeg fikk tilbake var at jeg måtte da i hvert fall en tv å koble den opp mot. Det er feil på så mange måter.... Jeg trenger ikke TV for å bruke den. PC med Video-in eller prosjektor holder lenge. Hadde jeg allerede hatt TV betyr det jo indirekte at jeg allerede betaler lisens, og dermed er det ikke nødvendig med NRK papirer. NRK får lov til å få butikker til å drive med det som ellers hadde vært ulovlig. Det er helt utrolig! Lenke til kommentar
joebush Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Det som kunne vært interessant er en stor aksjon der folk over hele landet stakk innom sine lokale TV forhandlere for å kjøpe Videospiller, DVD og andre ting uten tuner for å se om man fikk til dette uten at NRK dras inn. Når ikke dette går, skal alle samle bevis på dette her som da klagdes inn til staten og NRK. En skikkelig klagestorm får kanskje staten og NRK til å innse at dette er feil, og at butikkene (og NRK) tvinges til å følge lovverket slik at kun gjenstander MED tuner krever NRK innmelding. Endret 24. juni 2006 av joebush Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå