Gå til innhold

Logokonkurranse for HW-LAN

Anbefalte innlegg

Bare ett lite stalltips til dere som prøver dere på logoer her; en god logo har ikke mer enn 3 farger, det koster penger for hver farge man bruker og man har som regel da ett maks på 3 farger, helst 2.

Man bør også presantere logoer som sorthvitt sammen med farger, for å vise at dette er en god logo som kan fungere på brevark, konvolutter og andre ting man ikke trenger farger på..

(og ja en hver tone av en farge er en egen farge)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@überGoliath

Akkurat det har jeg mine tvil om. Logoen bør gjenspeile at det er arrangert av folkene bak Norges største dataforum, ikke Ole sitt LAN på låveloftet.

Og ikke for å være kjip mot dere som allerede har laget forslag til logo, men IMO burde HW spyttet i noen kroner og få laget en skikkelig logo, gjerne en som kan brukes igjen en eventuell neste gang. Man skulle tro at et LAN av slik størrelse, og sikkert også et budsjett som gjenspeiler akkurat det, skulle ha råd til å kjøpe seg en logo.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Og til ein del av de som har laga forslag:

Hugs at det er ein logo du skal lage, ikkje berre fancy grafikk som kanskje kan plasserast fullstendig ut av ein samanheng. Difor bør du halde deg innanfor visse reglar:

- Logoen skal vere skalerbar, altså den skal kunne nyttast både på eit stort banner, eller på ei webside med lav oppløysing.

- Den må ha "blank" bakgrunn, og ikkje eit eige bilete e.l. som bakgrunn.

- Den må inneholde et smalt spekter av fargar/nyansar.

Ein logo er ikkje "HW-LAN" skrive med fancy skrifttype og ti photoshop-filter på toppen av det heile.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Og til ein del av de som har laga forslag:

Hugs at det er ein logo du skal lage, ikkje berre fancy grafikk som kanskje kan plasserast fullstendig ut av ein samanheng. Difor bør du halde deg innanfor visse reglar:

- Logoen skal vere skalerbar, altså den skal kunne nyttast både på eit stort banner, eller på ei webside med lav oppløysing.

- Den må ha "blank" bakgrunn, og ikkje eit eige bilete e.l. som bakgrunn.

Ein logo er ikkje "HW-LAN" skrive med fancy skrifttype og ti photoshop-filter på toppen av det heile.

6175790[/snapback]

hvis du tenker på meg ,så er det ikke grafik på selve logoen , men bakgrunner hvor logoen fungerer..

Lenke til kommentar
@überGoliath

Akkurat det har jeg mine tvil om. Logoen bør gjenspeile at det er arrangert av folkene bak Norges største dataforum, ikke Ole sitt LAN på låveloftet.

Og ikke for å være kjip mot dere som allerede har laget forslag til logo, men IMO burde HW spyttet i noen kroner og få laget en skikkelig logo, gjerne en som kan brukes igjen en eventuell neste gang. Man skulle tro at et LAN av slik størrelse, og sikkert også et budsjett som gjenspeiler akkurat det, skulle ha råd til å kjøpe seg en logo.

6175368[/snapback]

Vel, siden HW går offisielt ut og ber medlemmer å komme med forslag, så er jo de åpne for å bruke en logo laget av brukere. Proff eller ei: ser den bra ut så why not?

Lenke til kommentar

Jeg kan vel ikke gjøre annet enn å sitere meg selv :)

Logoen bør gjenspeile at det er arrangert av folkene bak Norges største dataforum, ikke Ole sitt LAN på låveloftet.

6175368[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg kan vel ikke gjøre annet enn å sitere meg selv :)
Logoen bør gjenspeile at det er arrangert av folkene bak Norges største dataforum, ikke Ole sitt LAN på låveloftet.

6175368[/snapback]

6209230[/snapback]

Helt enig her. Den logoen kan rett og slett ikke brukes!!

Jeg må innrømme at ingen av forslagene her var helt supre, spytt heller i litt penger og få det skikkelig gjort. Spesielt hvis HW-LAN blir en suksess og blir gjentatt flere år på rad så er det greit med en fin logo som folk kjenner igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...