dynamittharry Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 jeg hører at lappen til 125 er mye vanskligere en lappen til 50cc! det kan jo ikke være store forskjelden og hva koster lappen til 50cc og 125cc? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Da jeg tok lappen på 50cc, betalte jeg rundt 3 500. Da kostet lappen på 125cc rundt 10 000. Ettersom nye regler har blitt innført, må du nok opp i minst 5 000 for 50cc lappen (grunnet trafikalt grunnkurs). Lappen på 125cc har imidlertid sunket med et par tusen. Prisen kan variere fra kjøreskole til kjøreskole. Hvis du har muligheten til å ta 50cc lappen gjennom skolen, så blir det mye billigere. Når det gjelder vanskelighetsgraden, er det ikke så stor forskjell lenger. Eneste forskjellen er at selve oppkjøringen til 125cc er lenger + at sensor sitter på sykkelen din. Prøven til 125 cc er litt vanskeligere, men det går på det samme. Tips: Følg med i undervisningen, da skal det gå greit Endret 22. mai 2006 av Mojo Pin Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Teoriprøven man tar på A1 er den samme som man tar for A, så de fleste bør nok lese litt for å være sikker på å klare den. I tillegg til boka kan det være lurt å lese Trafikkreglene og de mest aktuelle tingene i Vegtrafikkloven. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hvis du googler litt rundt, så finner du mange teoriprøver du kan ta på nettet. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hvis du googler litt rundt, så finner du mange teoriprøver du kan ta på nettet. Både for bil,lett og moped Lenke til kommentar
NaitsInTheDark Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Mopedlapp = noe du får slengt etter deg når kjøreskolen har fått pengene i kassen Lett mc lapp = må du jobbe litt mer for. Lenke til kommentar
BonFireMan Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Det er ikke noe vanskelig i det heletatt hvis du følger med og leser mye og lærer. Det er selvsagt mye vanskeligere enn mopedlappen. Alle tror det er så strengt på oppkjøringa, men det er det ikke. Jeg satte foten nedi bakken 3 ganger på 8-tallet og velta en kjegle men jeg bestod selvom, på første forsøk. Det viktigste er at kjørelæreren som sitter bakpå føler seg trygg og komfertabel med din kjøring. Dette oppnår du ved å følge trafikk regler, lage flyt i trafikken/kjøringa de og at du ikke tar noen kjangser. Kjør trygt og sikkert og følg trafikkreglene, så klarer du det Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Så lenge du forstår trafikken og retter deg etter reglene, skal det mye til for å stryke Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Så lenge du forstår trafikken og retter deg etter reglene, skal det mye til for å stryke 6254414[/snapback] Beherskelse og koordinasjon over sykkelen er vel også vesentlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå