ViVentis Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Hehe. Dette skjedde nå nettopp, og jeg klarte bare såvidt å holde meg fra å bryte ut i latter. Ei jeg bor sammen med (kollektiv) kom på rommet mitt i sted å spurte om jeg hadde lader til bærbar pc i sted. Hun hadde visst en bærbar pc uten strøm. Hehe. Jeg hadde jo ikke lader sa jeg. Så gikk hun å kom tilbake litt senere å spurte om jeg hadde kjøteledning... Nei det hadde jeg ikke, kun den padda som ligger på gulvet her som er i bruk. "Kan jeg få komme hit å prøve?". Jada svarer jeg, så kommer hun tilbake med en stk. bærbar pc, en tranformatorklump det står IKEA på og et sett med plugger. Den transformatoren hadde ikke ledninger, stakk hele greia i strømpadda, stappet pluggen i den og strevde etter å få pcen tredd over pluggen. Vent litt nå, sier jeg. -Før du sprenger hele pcen liksom... -Hæ? -Hehe, ja, du må jo vite om spenningen tranformatoren leverer tilsvarer den spenningen pcen trenger! -Åja. (Snur pcen å leter etter det magiske tallet uten hell, jeg ser på den og finner ut at den skal ha 18,x V. Transformatoren leverer 12V). Etter et par minutter med underholdningen i å se på blondina som satt på gulvet å strevde med noe som lignet en liten unge prøve å putte firkantklossen inn i det runde hullet på barneleken, avbryter jeg: -Det her går ikke uansett! Sier jeg -Joda, hvorfor ikke? -Den leverer alt for lite spenning. -Jammen strøm er jo strøm! -Haha, nei det det nok ikke... -PATENT! Sa hun å forlot rommet med et irritert blikk(Med "Patent mener hun at det er dårlig patent på enten strømmen, pcen eller transformatoren.) Jeg ler enda, hehe! Men skulle sett når hu prøvde å sette bitene sammen. Prøvde å overgå fysikkens lover en periode her. Transformatoren var nemlig for tykk til at pcen kom helt inntil pluggen. Endret 23. mai 2006 av ViVentis Lenke til kommentar
Akerbak Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 hehehe... jenter er fantastiske dyr!! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Ja, det kan du si. Jeg jobber i en elektro-sjappe, og enkelte personer er det VELDIG vanskelig å forklare om volt, watt og ampere, forskjellige plugger, adaptere og ladere. Lenke til kommentar
L.. Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Personlig er jeg elektriker. Jeg får høre mye rart når jeg er ute hos kunder. Særlig gamle. F.eks. Så var den et en eldre dame som syns verdenen har kommet så lang. Siden vi kunne lagre 230 volt på et mobil batteri. Meg <---- "keeeee?" Årsaken var at noen hadde klistret et 230v klistremerke bakpå mobilen hun lånte av sin sønn. Hun var sikker på sin sak hun. Det var jo derfor jeg hadde kommet. For å lage en mobillade kontakt på stuen. Slik at hun kunne lade mobilen igjen. Mobilen var nesten tom for strøm. Hva sier mann da. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 HEheheehhehehehehe, j***** bra Lenke til kommentar
Krypto. Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 :!: Hehe... Helt konge... :!: Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Blondine kor? Så bra da ZayCon Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 hahaha, *faller på gulvet* konge Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 FHM - Gullkorn fra pikemunn!! For guds skyld mann... SEND INN! Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Bra historie, bra skrevet... for all del, send inn til FHM. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Personlig er jeg elektriker. Jeg får høre mye rart når jeg er ute hos kunder. Særlig gamle. F.eks. Så var den et en eldre dame som syns verdenen har kommet så lang. Siden vi kunne lagre 230 volt på et mobil batteri. Meg <---- "keeeee?" Årsaken var at noen hadde klistret et 230v klistremerke bakpå mobilen hun lånte av sin sønn. Hun var sikker på sin sak hun. Det var jo derfor jeg hadde kommet. For å lage en mobillade kontakt på stuen. Slik at hun kunne lade mobilen igjen. Mobilen var nesten tom for strøm. Hva sier mann da. 6151719[/snapback] Interessant, bare en Nokia/SE/Siemens/osv ledning stikkende ut av veggen? Lenke til kommentar
Stian F Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Men tingen er at hadde hun klart å fått pluggen på plass så hadde hun mest sansynelig vis klart å starte pcen, da den kan kjøres på 12v men den ville ikke laddet.... //stian f Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hehe. Dette skjedde nå nettopp, og jeg klarte bare såvidt å holde meg fra å bryte ut i latter. Ei jeg bor sammen med (kollektiv) kom på rommet mitt i sted å spurte om jeg hadde lader til bærbar pc i sted. Hun hadde visst en bærbar pc uten strøm. Hehe. Jeg hadde jo ikke lader sa jeg. Så gikk hun å kom tilbake litt senere å spurte om jeg hadde kjøteledning... Nei det hadde jeg ikke, kun den padda som ligger på gulvet her som er i bruk. "Kan jeg få komme hit å prøve?". Jada svarer jeg, så kommer hun tilbake med en stk. bærbar pc, en tranformatorklump det står IKEA på og et sett med plugger. Den transformatoren hadde ikke ledninger, stakk hele greia i strømpadda, stappet pluggen i den og strevde etter å få pcen tredd over pluggen. Vent litt nå, sier jeg. -Før du sprenger hele pcen liksom... -Hæ? -Hehe, ja, du må jo vite om spenningen tranformatoren leverer tilsvarer den spenningen pcen trenger! -Åja. (Snur pcen å leter etter det magiske tallet uten hell, jeg ser på den og finner ut at den skal ha 18,x V. Transformatoren leverer 12V). Etter et par minutter med underholdningen i å se på blondina som satt på gulvet å strevde med noe som lignet en liten unge prøve å putte firkantklossen inn i det runde hullet på barneleken, avbryter jeg: -Det her går ikke uansett! Sier jeg -Joda, hvorfor ikke? -Den leverer alt for lite spenning. -Jammen strøm er jo strøm! -Haha, nei det det nok ikke... -PATENT! Sa hun å forlot rommet med et irritert blikk(Med "Patent mener hun at det er dårlig patent på enten strømmen, pcen eller transformatoren.) Jeg ler enda, hehe! Men skulle sett når hu prøvde å sette bitene sammen. Prøvde å overgå fysikkens lover en periode her. Transformatoren var nemlig for tykk til at pcen kom helt inntil pluggen. 6151524[/snapback] Hmm, den hadde kanskje passet i "Humoristiske ting i dagliglivet"?? Blir litt unødvendig hvis vi lager en ny tråd for vær nye ting som er morsomt. Men vi får se ossen det ender. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 [blondinestory] 6151524[/snapback] Jeg må bare si at gi meg heller ei blondine som prøver å få til ting (selv om det er dumt), enn en som bare sitter tafatt foran PC'en uten å forsøke å gjøre en dritt og sier "Hva gjør jeg nåååå? Hjelp meg!" Det verste som er er folk som er helt hjelpesløse og uten initiativ! Go blondes! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Vi kan vel trygt konkludere med at hun ikke fulgte mye med i naturfagstimene og skal heller ikke bli ingeniør... :!: Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) eleven: Du, klokka er 3 alt, vi skal hjem nå. lærern: ja, klokka mi går feil vettu, hehe så fikk vi gå hjem mye tidligere Endret 29. mai 2006 av zyfah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå