Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Sier du at kun du har jobbet med det går og karakteren rett ned siden det er et _gruppearbeid_. Så tror ikke det er det smarteste du kan gjøre. 6151714[/snapback] han kan vell ikke for at de ikke gjør noe så hvorfor skulle en oppegående lærer trekke han for det? de fleste ville sikkert evaluert oppgaven etter 1 person som har gjort den og karakteren vil muligvis bli bedre... men ikke dårligere! Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 lever inn å ikke si noe om at de ikke gjorde noe, og aldri jobb med de mer bare. Man trenger ikke å ødelegge for de, de forsto det jo bare ikke. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 lever inn å ikke si noe om at de ikke gjorde noe, og aldri jobb med de mer bare. Man trenger ikke å ødelegge for de, de forsto det jo bare ikke. 6169694[/snapback] De forstod det ikke fordi de ikke jobbet nok med det. De ga sannsynligvis faen når de skjønte at trådstarter kom til å fikse saken. Har selv opplevd unnasluntring på grupperarbeid. Dessverre er det et stort problem i skolen idag. Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg gjør nå et matteprosjekt som skal leveres inn. Men problemet er at det bare er jeg som jobber i gruppa. Og de andre to på gruppa mi ligger på samme karakter som meg i matte. Når prosjektet (som jeg har sittet i 6 timer og gjort) skal leveres vil jo de også få deres navn skrevet på, og lærerern vil tro at vi alle har samarbeidet veldig godt. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil jo ikke at de skal få dårligere karakter på grunn av at jeg sier til lærerern. De jobber ikke fordi de ganske enkelt ikke forstår hva oppgaven dreier seg om. Vi satt alle igår og prøvde å gjøre noe, men de skjønte ingenting. Jeg er helt avhengig av å få en god karakter på denne så jeg har slitt ganske mye for å forstå alt. Og jeg har faktisk skjønt det meste nå. Men nå blir det sånn at jeg har gjort hele oppgaven, og de bare har pyntet litt på innholdsfortegnelse og sånn. Hva er riktig å gjøre? Vi må skrive logg og da vil de skrive : "Ja, idag jobbet vi effektivt og ble ferdige osv..... " Skal jeg fortelle lærerern at det bare er jeg som jobbet, eller skal jeg bare holde kjeft og være en god venn? 6151495[/snapback] Personlig synes jeg at prosjektarbeid i matte ikke skulle ha vært lovlig! Skal du bli flink i matte er det enste som hjelper å rekne. mememne Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Æres den som æres bør. Du har jobbet med prosjektet, du har sleti med det og fått resultatet. Om de ikke har fått frem noe resultater så fortjener de heller ikke få navnet sitt påskrevet. Jeg ville levert inn med bare mitt navn og heller bryte med gruppen. Det har jeg gjort faktisk da jeg gikk på videregående. Jeg gjorde all arbeidet, noe som gjorde meg forbannet. Jeg ville ikke at de skulle melke en god karakter utfra mitt arbeid. Så lever inn med ditt navn, fortell læreren at du har gjort alt og la læreren ta seg av resten. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Trådstarter burde nå uansett ha tatt det opp med gruppen før han sa noe til læreren. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Mitt råd er, ta det opp med kameratene dine. Hvorfor sladre til læreren hvis du ikke tørr å prate med kameratene dine? La det ligge og lær av det. Si heller til kompisene at de var kjipe som overlot mesteparten av arbeidet til deg og at du ikke gir dem en freeride en gang til. Sladrer du mister du selvrespekt. Snakk heller med de det gjelder. Og skal du på død og liv lage en sak ut av en gruppe du selv har valgt å gå inn i og ikke gjort noe med underveis. Fortell det til kameratene først at du er forbanna og går til læreren med denne infoen. Ikke sitt som en noldus etterpå. Endret 26. mai 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg bedt(sp?) dem om å si ifra til læreren selv. I fjor så hadde vi et prosjekt og jeg gadd ikke å gjøre noe annet enn å lage PP saken. Jeg sa ifra til lærer om det og han ga meg alikevel en femer -_- Endret 26. mai 2006 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Punktum er en fil bil. Nei, så flott. Du rettet opp i det selv. Endret 26. mai 2006 av darkness| Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Jeg har snakket med gruppen, og de er mest villige til å redde det de kan få. Derfor er de ikke villige til å ta på seg ansvaret for å ikke ha gjort noe. Istedet har de fått inn små tekster som de har laget inn i min. Puttet på en setning her og der. Sånn at de kan skrive : VI HAR JOBBET MED DETTE. Jeg kan ikke si noe til det heller, fordi da betyr det at jeg ikke vil at de skal hjelpe. Og hvis jeg lar dem hjelpe så betyr det at de timene jeg satt egentlig kunne vært fordelt på disse folkene. Så er et lite dilemma ja Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Gi læreren det du har gjort, så sier du men X og Y har gjort det om til dette, så gir du han/hun(lærern altså) versjonen de har vært så flinke med. Endret 26. mai 2006 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Æres den som æres bør sa alltid læreren min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå