Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lekkasje varmeanlegg Audi 80

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hva koster et slikt varmeregister? Trenger man spesialverktøy?

120 grader C på motorveien her i stad, damp/røyk oste ut av alle åpninger som finnes i dashbordet, til og med fra bak rattet. Off... Må fylle på vann hele tiden nå.

Lenke til kommentar

Har skrudd litt på golf og passat, tenker det er mye likt. Varmeregisteret sitter bak et lite plastdeksel mot midten,helt fremme med torpedoveggen på passasjersiden. Du kan løsne slangene til registeret fra motorrommet, ta vekk plastdekselet og dra ut varmeregisteret. Du får et brukt varmeregister hos huggern for rundt 2-300 tenker jeg. Håper det er likt på din bil ;)

Lenke til kommentar

Kom akkurat inn, har skrudd i flere timer. Kjøpte meg den haynesboka i dag, og fulgte steg for steg der. Ifølge boken skal man kunne ta ut hele ventilasjonsanlegget uten å måtte av med dashbord, men alt satt nesten dønn fast. Jeg fikk ikke ut dritten. Noen som har vært borti det samme på en audi 80 (87-90 mod)?

Jeg har imidlertid fiksa problemet med lekasjen, tok å koblet ut varmeregisteret (varmeregister er det som er en slags radiator ja?) ifra kretsen til kjølevæsken. Nå skal det ikke lekke fra bilen, men varme i kupeèn finnes ikke. Tips til elektriske varmeanlegg som kan brukes under kjøring, eller trekker det for mye strøm?

En ting til er at vifta ved radiator ikke slår inn lengre, har det sammenheng med varmeregister?

Lenke til kommentar

Føleren til radiatorvifta pleier å være skrudd inn helt nederst i radiatoren. Prøv å kortslutte ledningene til denne og se om vifta starter. Hvis vifta ikke starter, så ligger feilen et annet sted, sikringer/rele for eksempel.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Om å koble ut varmeregisteret.

Hei!

Bare lurte på hvordan du koblet ut varmeregisteret om du bare løsnet de to store slangene inn i torpedoveggen og koblet de sammen ?

Sliter med samme problem....

Bare at jeg har brent hele instrument panelet i tillegg så jeg ser ikke temperaturer eller no. Så har endel mekking forran meg.... :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...