Gå til innhold

Hva er best av LCD og plasma til xbox360?

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Hva er best og hva er forskjellen? Jeg har hørt at LCD skal være best til 360. Stemmer det? Er det veldig stor forskjell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
LCD er best.

Dette pga oppløsning.

Skal du bruke noen form for data på din skjerm så kjøp LCD

6151167[/snapback]

Takker for svar:)

Bare for nysgjerrihets skyld: Hva er oppløsningen på en HD ready LCD kontra en HD-ready plasma?

Lenke til kommentar
LCD er best.

Dette pga oppløsning.

Skal du bruke noen form for data på din skjerm så kjøp LCD

6151167[/snapback]

Takker for svar:)

Bare for nysgjerrihets skyld: Hva er oppløsningen på en HD ready LCD kontra en HD-ready plasma?

6155474[/snapback]

Oppløsningen er den samme, TV`en kan ikke være HD redy hvis den ikke kan vise bilde i minst 720p (1280x720) samt ha diverse tilkoblinger som må tilfedstille HD-Redy kravene.

Med dagens teknologi er både Plasma og LCD så og si det samme (så lenge du går opp i pris). Har du planer om å kjøpe deg en HD-TV til 10000,- så er LCD helt klart best, da billigmodeller av plasma ikke har de finnesene som dyrere har nettop å rense bildet slik at det ikke brenner seg inn når man spiller eller bruker TV`en som PC-skjerm. :)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Ja, har ikke tenkt å bruke mer enn max 15 000 så da burde jeg vel sikkert gå for LCD som du sier. Blir vel sikkert til at jeg kjøper en samsung le32m61 32"

Lenke til kommentar

Merk at en skjerm ikke trenger å ha minst 1280x720 i oppløsning for å bli merket som HD Ready. Mange plasmaskjermer har lavere oppløsning enn dette, og har også ofte ikke-kvadratiske piksler. Kravet for HD Ready merke (når det gjelder oppløsning) er så vidt jeg vet at man har minst 720 fysiske linjer i vertikal oppløsning. Det finnes plasmaskjermer som da f.eks. har 1024x768 i oppløsning, noe som ikke er optimalt for skikkelig HD video (som ofte er 1280x720).

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Merk at en skjerm ikke trenger å ha minst 1280x720 i oppløsning for å bli merket som HD Ready. Mange plasmaskjermer har lavere oppløsning enn dette, og har også ofte ikke-kvadratiske piksler. Kravet for HD Ready merke (når det gjelder oppløsning) er så vidt jeg vet at man har minst 720 fysiske linjer i vertikal oppløsning. Det finnes plasmaskjermer som da f.eks. har 1024x768 i oppløsning, noe som ikke er optimalt for skikkelig HD video (som ofte er 1280x720).

6160764[/snapback]

Jupp stemmer det finnes mange LCD-TV`er som har funky oppløsning som f.eks 1366x768 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...