diversity Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Hei! Jeg skal kjøpe meg ny mobil nå når Youngtalken min går ut.. Og jeg har sett på Chess sin Gold pakke.. Dette ser meget interessant ut. Men jeg klarer ikke å bestemme meg mellom disse 2 modellene. www.chess.no Nokia N70 og SW W800i.. Trenger jeg 3g? Trenger noen overbevisende argumenter her Tusen takk for all hjelp mvh Erik Edit: chess har fjernet aktuelle modeller fra tilbudet.. vurderer nå w810 eller n70.. noen andre forslag? Endret 30. mai 2006 av diversity Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 N70 - Om du er en mobil fanatiker som gjerne vil har det lille ekstra, som vil ha muligheten for en hav av programmer, spiller og andre ting du ikke trenger. Også med mulighet for litt tragisk lytting av musikk med middels kvalitet. W800i - Om du vil ha en telefon med godt kamera, god brukervennlighet og mye plass til musikk. Det er en walkman telefon, så om du har en mp3 spiller så kan du bare kaste den å bruke telefon sin mp3 spiller funksjon som er over middels. 3G - Nei, du trenger absolutt ikke det, for det første suger det strøm, for det andre koster det mye penger å bruke internett på mobilen, for det tredje så funker det ikke like godt over alt. Du må bare vurdere om du faktisk har behov for det. Har du hatt Sony Ericsson fra før, så kjøper du deg en w800i. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Vil nå si at MP3 spilleren til N70 er meget god. Kameraet er også meget godt på N70, til tider bedre enn K750 Største grunnen til å velge N70 er symbian, mulighetene er mye større med N70 en W800. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 mp3 spilleren til N70 er IKKE god. Kameraet er LANGT ifra bedre en det på k750i. Det er samme kamera på w800 også. Det er stor kvalitets forskjell på mp3 spilleren til w800 og n70 Lenke til kommentar
BUCK Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Selv om MP3-spilleren i W800 sikkert er bedre enn den i N70, så vil jeg si at den i N70 fungerer tilfredsstillende. I alle fall for meg når jeg bruker de hodetelefonene som fulgte med telefonen. Vil ellers anbefale N70. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med min... Eneste fordelen med 3G-funsjonaliteten som jeg har bruk for er at det går fort når jeg surfer på nettet med den. Videosamtaler bruker jeg aldri. Lenke til kommentar
qwang Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 N70 har også dårligere batteri og er mye større, og klumpete enn w800i.. Med w800i får du ja, ett bedre kamera og du får ett større minnekort med på kjøpet... Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Selv om MP3-spilleren i W800 sikkert er bedre enn den i N70, så vil jeg si at den i N70 fungerer tilfredsstillende. I alle fall for meg når jeg bruker de hodetelefonene som fulgte med telefonen. Vil ellers anbefale N70. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med min... Eneste fordelen med 3G-funsjonaliteten som jeg har bruk for er at det går fort når jeg surfer på nettet med den. Videosamtaler bruker jeg aldri. 6153609[/snapback] Smak å behag, er vel bare jeg som er kresen. Synes funksjonen rett og slett ikke holder mål. EDIT: Det er jo en mobil, ikke en mp3 spiller. Hva skal man forvente seg ? Endret 23. mai 2006 av Neppe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg hadde ikke kjøpt N70 fordi 3G er unødvendig, i tillegg til at egne erfaringer tilsier at det er en mobil med en del problemer, dårlig kamera og dårlig design. Dessuten er den treig som fy. Jeg hadde ikke kjøpt W800i for det er en relativt gammel modell og W810i koster nesten like mye. Jeg er evig lei av designet og menyen, og dessuten er filmfunksjonen en dårlig spøk. Om jeg måtte velge, hadde jeg gått for N70, selv om jeg nettopp har anskaffet meg W810i. Driter du i walkman-funksjonen, så er valget enkelt. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg hadde ikke kjøpt N70 fordi 3G er unødvendig, i tillegg til at egne erfaringer tilsier at det er en mobil med en del problemer, dårlig kamera og dårlig design. Dessuten er den treig som fy. 6168099[/snapback] 3G er LANGT ifra unødvendig, jeg bruker det omtrent hver dag. Mange tror at 3G funksjonen kunn er muliget for video samtale, det er jo langt fra sannheten. Du kan bruke telefon din som et modem på en bærbar pc i farta, det fungerer faktisk ganske greit. Tviler på at du har prøv dette. Jeg hadde ikke kjøpt W800i for det er en relativt gammel modell og W810i koster nesten like mye. Jeg er evig lei av designet og menyen, og dessuten er filmfunksjonen en dårlig spøk. Om jeg måtte velge, hadde jeg gått for N70, selv om jeg nettopp har anskaffet meg W810i. Driter du i walkman-funksjonen, så er valget enkelt. 6168099[/snapback] Hva så om det er en relativt gammel modell ? Er det SÅ mye nytt på w810i mener du ? Noen VESENTLIGE forskjeller utenom fargen ? Begrunn ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Punge ut et par tusen for en gammel mobil når han kan få en ny modell til et par hundre mer? Lenke til kommentar
fossegrenda Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Dette er min subjektive mening, med presisering på subjektiv. N70: Fordeler med denne er først og fremst 3G, bedre videokamera, og muligheter for å innstallere symbian programmer. Jeg har svært få venner med 3G derfor bruker jeg denne tjenesten særs lite. Jeg har heller ikke behov for å surfe, sjekke mail eller lignende på mobilen. Videokamera er morsomt til å begynne med den bruker jeg lite. Symbianprogrammer gidder jeg ikke å innstallere, selv om det er kjekt å ha muligheten blir den store nytteveriden liten. Dessuten synes jeg N70 er treg og klumpete. Den er stor. Designmessig liker jeg den heller ikke. W800 eller W810: Fordelene med denne mobilen er mp3avspilling som er suveren, bra kamera (stillbilde), og muligheter til å bytte tema. Det er egentlig kun de to "ekstra"-funksjonene jeg har bruk for foruten å ringe, sende sms, oppdatere avtaler i kalenderen. Det er dog noen ulemper med W800 hvilket er opptak av video. Men denne funksjonene bruker jeg lite. Konklusjon: Jeg hadde gått for W800 eller W810 (knappene er ikke fult så gode på denne) . 3G mobil kjøper jeg senere hvis jeg hadde vært deg. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Jeg trenger forsåvidt ikke mp3 spiller.. Har iPod. Saken er at chess har tilbud på disse to, for jeg skal i tillegg ha nytt abbonement. 1600,- for w800i og 2200 for n70 så prisene er ikke så gale. Så, hvis vi ser bort fra walkman funksjonen, så er n70 tingen? Endret 24. mai 2006 av diversity Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 det vil jeg si ja. N70 er en kjempegod telefon, god skjerm, godt kamera.. og ett system som du kan tilapsse mye bedre enn hva man kan med "vanlige" system. det er nå min mening:) Lenke til kommentar
diversity Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 det vil jeg si ja.N70 er en kjempegod telefon, god skjerm, godt kamera.. og ett system som du kan tilapsse mye bedre enn hva man kan med "vanlige" system. det er nå min mening:) 6170813[/snapback] Men hva med treghet.. Hører denne blir treig etterhvert.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 det vil jeg si ja.N70 er en kjempegod telefon, god skjerm, godt kamera.. og ett system som du kan tilapsse mye bedre enn hva man kan med "vanlige" system. det er nå min mening:) 6170813[/snapback] Men hva med treghet.. Hører denne blir treig etterhvert.. 6170971[/snapback] Den er småtreig ja, men det er vel noe den er fra starten av og ikke etterhvert. Får du N70 for 2200,- så går du for den, imho. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Altså.. her har du en telefon med et operativsystem som er tyngre å dra på kontra ett "vanlig" ett. Prosessoren får da mer å gjøre. Selv har jeg hatt telefonen nå i 3-4 mnd. Og har vel 1-200 mb på minnekortet, med bilder og musikk. Eneste jeg merker at den er treg på er åpningen av galeriet, tar 3-5 sekunder.. Batteritiden er akseptabel. 3-4 dager med normal bruk, altså litt mp3, spill, ringing og sms. Så gå for den du. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 høres bra ut.. tror det blir n70 da takker for all hjelp Lenke til kommentar
Jonkybonky Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Husk at N70 er ganske stor! Bare sånn BTW! Lenke til kommentar
diversity Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Husk at N70 er ganske stor! Bare sånn BTW! 6173385[/snapback] hehe.. det skal nok ikke bli et problem Lenke til kommentar
Snake78 Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Skal du ha en proffesjonell og framtidsrettet mobil bør du velge N70. Den har et kamera som er mer enn bra nok, mp3 spilleren er grei å bruke, og ikke minst er video oppløsningen mye bedre enn W800i sin. 3G og EDGE gjør at telefonen holder høy standard over lang tid, når vi tenker på dataoverføring over nettet mm. N70 = MULIGHETER W800i er en praktisk og fin mobil for folk som ikke bryr seg mye om WAP og nettsurfing på mobilen. Funker veldig bra som mp3 spiller og tar skarpe bilder. videomulighetene er ikke allverdens, men bildene er gode. konklusjon: W800i matcher N70 på bare 3 områder; Bilder, design og mp3 spiller. vil du ha mange muligheter, og en mobil som vil "henge med" i tiden i lengre tid fremover, velger du uten tvil Nokia N70 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå