Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Start på eksamen - 10. trinn

Anbefalte innlegg

Jeg har da skrevet en liten "start" til oppgaven min. Læreren vår oppfordret oss til å gjøre nettopp dette, for å finne ut hva vi skulle skrive om å greier. Så lurte jeg på hva dere syns om det. Oppgaven er om rettferdighet.

EDIT: Tekst er fjerna i frykt for at sensor skal finne den :whistle:

Har ikke kommet så veldig langt, ettersom word klikka, og jeg ble sur, så måtte ha en liten pause..

Men, hadde tenkt å spinne på dette, så hva synes folket?

Endret av TeggY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker lovende dette her... hva med å ta noe fra Norge også...? ;)

Husk at de aller fleste i Afrika har det faktisk godt og har råd til nok mat, men fokuset blir satt på de få prosentene som ikke har det så bra. (såklart er det mange mennesker, men ikke så mange i forhold til mennesker der)

Lenke til kommentar
Det kan gå fint det, men jeg tror kanskje ikke du trenger flere retoriske spørsmål før på neste side av teksten din. Kan bli litt mye av det gode. Men samtidig - det kan funke fint. :)

6150909[/snapback]

Tror ikke det kommer så mange flere retoriske spørsmål. De første spørsmålene er bare en slags innledning, derfor det er en del av dem.

Men håper da det ikke er for mange av dem?

Lenke til kommentar
Det kan gå fint det, men jeg tror kanskje ikke du trenger flere retoriske spørsmål før på neste side av teksten din. Kan bli litt mye av det gode. Men samtidig - det kan funke fint. :)

6150909[/snapback]

Tror ikke det kommer så mange flere retoriske spørsmål. De første spørsmålene er bare en slags innledning, derfor det er en del av dem.

Men håper da det ikke er for mange av dem?

6150935[/snapback]

Tror det går fint, men du kunne kanskje slått sammen et par av spørsmålene i første avsnitt? Event. "Hva er rettferdighet?"

Men tror du skal klare deg fint jeg. :)

Lenke til kommentar
Visste d ikke om du fikk skrive nynorsk eller bokmål? :shrug:

6154153[/snapback]

Kunne velge om jeg skulle skrive bokmål eller nynorsk, men velger nynorsk først, siden jeg kan omtrent gjøre oppgaven før eksamen, og dermed gå grundig igjennom teksten og lete etter feil. Pluss at det blir bedre å skrive skjønnlitteratur på bokmål.

Lenke til kommentar
Visste d ikke om du fikk skrive nynorsk eller bokmål? :shrug:

6154153[/snapback]

Kunne velge om jeg skulle skrive bokmål eller nynorsk, men velger nynorsk først, siden jeg kan omtrent gjøre oppgaven før eksamen, og dermed gå grundig igjennom teksten og lete etter feil. Pluss at det blir bedre å skrive skjønnlitteratur på bokmål.

6154416[/snapback]

Ah, det er sånn det fungerer ja.

Lenke til kommentar

Har da fått en liten oppdatering i teksten. Språket er langt fra 100%, men det vet jeg, og det skal jeg fikse.

Men hva synes vi om forts.?

*DAMN. Var det enda en?*

Edit: Fjernet pga samme grunn som de andre postene :p

Endret av TeggY
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke publisert teksten min på internett dagen før eksamen ;) Og jeg har faktisk helt samme oppgaven om Rettferdighet, og har også begynt på nestedags stil.

Jeg synes det så absolutt handler om rettferdighet, og det er ellers en bra stil, unntagen noen skrivefeil :)

Endret av BorN
Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke publisert teksten min på internett dagen før eksamen ;) Og jeg har faktisk helt samme oppgaven om Rettferdighet, og har også begynt på nestedags stil.

Jeg synes det så absolutt handler om rettferdighet, og det er ellers en bra stil, unntagen noen skrivefeil  :)

6157540[/snapback]

Så lenge jeg kan bevise at jeg er meg, og dette er min bruker, har jeg ingen problemer med å legge den ut i håp om å få hjelp til forbedringer :p

Men faen... Kanskje jeg fjerner den når jeg legger meg, så slipper jeg å stresse med at sensorene kanskje finner den og kanskje stryker meg...

Når det kommer til skrivefeil, går jeg over hele stilen imorgen med ordbok :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det så absolutt handler om rettferdighet, og det er ellers en bra stil, unntagen noen skrivefeil  :)

6157540[/snapback]

Så lenge jeg kan bevise at jeg er meg, og dette er min bruker, har jeg ingen problemer med å legge den ut i håp om å få hjelp til forbedringer :p

Men faen... Kanskje jeg fjerner den når jeg legger meg, så slipper jeg å stresse med at sensorene kanskje finner den og kanskje stryker meg...

Når det kommer til skrivefeil, går jeg over hele stilen imorgen med ordbok :)

6157773[/snapback]

Ja, det er en grunn - men en annen grunn er at grådige folk som har norskeksamen kanskje vil "stele" den ;)

Endret av BorN
Lenke til kommentar
Ja, det er en grunn - men en annen grunn er at grådige folk som har norskeksamen kanskje vil "stele" den ;)

6157841[/snapback]

Joda, men de folkene som henter den har jo ingen garanti for å ikke bli tatt av en sensor, men hvis jeg blir tatt, så kan jeg jo bevise at det faktisk er jeg som har skrevet det. Men fjerner den når jeg legger meg, tror det blir det enkleste

:tease:

Du skal bare bruke den hvis du føler for det, så lenge du ikke går på skole i Bodø ;)

Hahah, bare tuller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...