Gå til innhold

Netverk virker ikke i windows etter Linux install?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg installerte Open Suse 10.1, funker fint som bare det. Problemet mitt er når jeg starter maskinen om på nytt så funker ikke nettverkskortet mer i windows. Når datamaskinen er slått av pleide det å blinke bak i nettverkskortet men det gjør det ikke lenger. Har linux slått av nettverkskortet? Er dette mulig fordi det funker fint i linux, blinking og alt bak funker som det pleier.

Plz help.

:dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skudd i blinde: Jeg har lest om noen problemer med hardware når man gjør en "varm omstart" mellom forskjellige operativsystemer. Prøv å skru maskinen _helt_ av og la den stå av littegrann, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Skudd i blinde: Jeg har lest om noen problemer med hardware når man gjør en "varm omstart" mellom forskjellige operativsystemer. Prøv å skru maskinen _helt_ av og la den stå av littegrann, og se om det hjelper.

6150826[/snapback]

Ditto. En venn av meg må alltid restarte "kaldt" etter å ha brukt linux, siden ellers så klarer ikke windows finne ps/2 musa hans...

Skru pc'n helt av, og så på igjen, når du skal reboote lin->win.

Lenke til kommentar

Hei, jeg fant ut av problemet. Linux tok kontroll over nettverkskortet og skrudde det av. Det ble slått på hver gang linux startet, men ikke når windows startet. Gikk inn i Yast og forandret nettinstillingen til en direktekobling og nå virker det i windows igjen. Har ikke hat problemer med dette før men det var greit å ordne opp i. Takk for interessen. Håper dette hjelper andre med samme problem.

:blush::(:):cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...