Gå til innhold

Bærbar rundt 10k for spilling og skole arb?

Anbefalte innlegg

Hvis teksten er for lang, skriv det. Så skal jeg prøve å korte den litt ned.

Hei.

Jeg er ikke veldig flink med data hardware og derfor hjelper det ikke så mye å gi meg en lenke til en side hvor det står en masse spesifikasjoner om pc'ens hardware. Dette er jeg sannsynligvis ikke alene om og derfor tror jeg det er flere som vil sette pris på forklaringer på hva som gjør pc'ene gode.

Jeg begynner på videregående og ønsker en bærbar som jeg kan ta med på skolen for å jobbe der. Men jeg ønsker også å kunne bruke den til å spille spill som Counter-Strike og World of Warcraft med god kvalitet. Jeg vil gjerne kunne bruke programmer som Photoshop samtidig som jeg har andre programmer gående, så det er viktig at ikke prossesoren er for dårlig og at jeg har nok RAM. Det er viktig at pc'en har trådløst nett.

Det er viktig at batteriet holder en stund, siden jeg av og til sitter på steder uten tilgang til strøm. Jeg tror at en 15,4 tommers stor widescreen skulle passe bra til spilling uten at den blir for stor til å ta med seg. Jeg vil også kunne ha høy oppløsning.

Jeg vil gjerne at pc'en skal vare i noen år før jeg må kjøpe ny, så jeg lurer på om jeg burde vente til de nye prossesorene kommer ut (core 2 duo blant annet). Jeg vil ikke betale for mye så jeg setter en grense ved 15 000 kroner men ønsker en pc til mellom 8000 og 12 000 kroner. Hvis det da er en pc til 15 000 kroner som er så mye bedre enn pc'ene til 10 000 kroner at det er verdt det, kjøper jeg da den.

Det haster ikke veldig med å få kjøpt den, men jeg vil helst kjøpe en før jeg begynner på skolen igjen.

Takker på forhånd!

Sondre

Endret av Zelziuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. For meg ser disse pc'ene ganske like ut siden den ene har bedre prossesor og skjermkort (eller er de like gode? kan ikke så mye om skjermkort) mens den andre har mer RAM. RAM er kanskje noe jeg kan kjøpe mer av siden.

Men hvor mye bedre er dual core i forhold til centrino om pentium m?

Endret av Zelziuz
Lenke til kommentar
Hmm. For meg ser disse pc'ene ganske like ut siden den ene har bedre prossesor og skjermkort (eller er de like gode? kan ikke så mye om skjermkort) mens den andre har mer RAM. RAM er kanskje noe jeg kan kjøpe mer av siden.

Men hvor mye bedre er dual core i forhold til centrino om pentium m?

6150659[/snapback]

X1600 er en del bedre en Go 6600. Dobbelkjerneprosessorer yter opptil nesten dobbelt så bra i programvare som støtter det, men det er lite av slik programvare.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...