Gå til innhold

Dette er min nye pc...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, ser greit nok ut, men litt dyrt enkelte plasser.

Harddisken er nevnt. Du får kjøpt 400GB til 1370kr andre plasser men det beste prismessige er selvfølgelig 300-320GB til ca 800kr. Eller selvfølgelig to sånne. Totalt 600-640GB for usle 1600kr.

Grafikkortet koster hele 600kr mer enn andre 7900GT. Det er riktignok en smule raskere klokket, men ikke så mye at det er verd 600kr.

Strømforsyninga er også nevnt. Den er ikke bare unødvendig kraftig men også unødvendig dyr. 500W holder i lange baner til det oppsettet ditt. (Jeg trives med 350W, men da med langt mindre strømkrevende grafikk, men til gjengjeld 4 harddisker og en del annet stæsj)

Ellers har jeg ikke mer å klage på i farta ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville hørt på hva de folka her sier ;) TT PSUen kan byttes ut mot en litt billigere. som en Hiper som efikkan sa! Og helst en annen Harddisk.. Hitashi får UTROLIG mye dårlig kritikk! Med tank på kvalitet.. Men de kan alltids ha hvert uheldige ;) Men ellers et Godt oppsett :thumbup: Har du funnet et skjermkort?

EDIT: disse folkene har peiling!

Endret av hcnielsen
Lenke til kommentar
Og helst en annen Harddisk.. Hitashi får UTROLIG mye dårlig kritikk! Med tank på kvalitet.. Men de kan alltids ha hvert uheldige ;)

6201393[/snapback]

Hva er galt med Hitachi-disker? Har du noen relevant* dokumentasjon på dette?

* Med relevant mener jeg selvfølgelig ikke de to problematiske seriene 75GXP og 60GXP som IBM hadde for en rekke år siden. De seriene er ikke relevant i forhold til dagens harddisker.

Lenke til kommentar

bare sånt opplysning: http://www.hardware.no/tester/harddisk/sto...disker/22139/12 ta en titt her.. best i test eller hva? jeg tror jeg beholder den hdd'n jeg... å ja: hyggeli pris, god ytelse og støysvak! 2x me 250 gb gir 500 gb til 1400 kr! billig!

jeg lurer bare på om skjermen er bra til spilling, kan d stemme?

et av disse skjermkortene skal jeg ha... hva synes dere jeg burde velge?

Endret av pablo91
Lenke til kommentar

nå har jeg prøvd å finne noen komponenter som jeg står fast på, altså d jeg har tenkt å kjøpe:

CPU

HDD

Tastatur

Mus

PSU, strømforsyning

Kabinett

Skjermkort

Er dette og blir dette et bra oppsett (i forhold til sist)?

Skjerm og operativsystem er spørsmålet.... jeg ser at den skjermen jeg har i handlevogna er ganske bra så jeg tror jeg kommer til å kjøpe den... men xp home og xp pro er d eneste spørsmålet som gjenstår... hva anbefaler dere til dette oppsettet? operativsystemet skal bli en fullversjon av enten home eller pro...

home: https://prisguiden.no/product.php?productId=21450

pro: https://prisguiden.no/product.php?productId=21445

så kommer minne.... jeg har ikke så stor peiling på hvordan minne jeg skal ha til dette oppsettet men to ting er sikkert: DDR2 og 2048 mb er d jeg vil ha...

handlevogna mi: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=27107

kom med tips!:)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har du bestillt? Hvis ikke ville jeg:

- byttet ut cpu med X2 4000+ (4200 har oddetalls multiplier og vil dermed underklokke minnet litt)

- byttet ut minnet med DDR2-800 (PC6400)

- Valgt et billligere hovedkort (nforce 570 ultra eller sli)

- Valgt et billigere geforce 7900gt. (overklokke det kan man gjøre selv)

Lenke til kommentar
Har du bestillt? Hvis ikke ville jeg:

- byttet ut cpu med X2 4000+ (4200 har oddetalls multiplier og vil dermed underklokke minnet litt)

- byttet ut minnet med DDR2-800 (PC6400)

- Valgt et billligere hovedkort (nforce 570 ultra eller sli)

- Valgt et billigere geforce 7900gt. (overklokke det kan man gjøre selv)

6424178[/snapback]

Den underklokkingen av minnet utgjør nok veldig lite for ytelsen, så en X2 4200+ vil yte bedre enn en X2 4000+, og prisforskjellen er heller ikke stor. Jeg ville nok valgt DDR2-800. Netshop skal ha noen til en god pris.

Jeg er enig i billigere hovedkort, med mindre det er noe spesiellt ønsket på denne modellen.

Sannsynligvis er den fabrikkoverklokkede av høyere kvalitét enn mange av de brikkene som selges billigere, så da kan den eventuellt overklokkes lenger, eller beholde den "overklokket" uten å miste garanti. Jeg vet at XFX har mange 7900GT modeller, der de beste GPUene kjører på høyest klokkefrekvens, og selvsagt litt dyrere. Kjølerene på disse modellene er også veldig stille. Jeg er ganske sikker på at et MSI GeForce 7900 GT til 2295 kr som blir klokket opp til 520MHz vil støye mer og være varmere enn det fra XFX.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

jeg har ikke tenkt å kjøpe to skjermkort nå som jeg bestiller pc'n, men slik at jeg har støtte for SLI og kan gjerne utvide senere om jeg vil.. kan jo vær godt å bare kjøp d i samme slengen (1000 kr uten SLI - 1500 kr med SLI - dessuten har skjermkortet som jeg har der i handlevogna også støtte for SLI) uten å bruk en del penger bare for *å ha støtte for SLI* senere... samtidig kan jeg heller bruke pengene for å utnytte SLI, altså kjøpe et ekstra skjermkort... kan jo være greit å ha støtte for SLI da...

men, som dere nevner, dette med underklokking av cpu er jeg ikke helt inne på for øyeblikket.. jeg ble litt forvirra av d, så jeg må stille dette spørsmålet: av amd am2 prosessorene er det enten 4000+ eller 4200+.. jeg har valgt 4200+, men, var d d rette? jeg skjønner liksom ikke dette med underklokking?

jeg stilte dette spørsmålet før am2 kom ut: skal jeg velge 4000+ (da toppmodellen på enkelkjernen), eller 4200+ (da dobbelkjerne, men som hadde et høyere: 4000+ vs '4200+' = 200+ i forskjell)...? jeg tror ikke den underklokkingen utgjør noe stor forskjell enn at jeg setter inn en am2 4000+ istedet...

egentlig vil jeg helst ikke overklokke noe av disse delene som kommer på denne pc'n, jeg vil ha d rett som d er, for d er noe av dagens teknologi og ytelser som er der... kan heller se om jeg isåfall overklokker når jeg ser d er noe fusk me den, at den begynner å gå tregt... men d blir lenge til :)

men, jeg valgte en annen minne, pc6400-800...

er d sånn at jo høyere denne '1000-skalaen' går, dvs. i dette øyeblikk *6400*, jo bedre er den i forhold til '4200' og '5400', eller har jeg misforstått?

hadde en 5400 der før og om d blir bedre me 6400?

dette med minne har jeg ikke vært så god på fra før av, som dere sikkert skjønner... så, jeg må jo spørre.....

dette var d jeg ville kommentere i øyeblikket... takk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...