RevelleR Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 her ser dere hva jeg har tenkt å kjøpe... https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=27107 dette er selve d jeg vil ha/tenkt å kjøpe... er dette et bra oppsett? takker for tips og svar! Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 en billigere versjon av skjermkortet... den klokkinga kan du gjøre selv... og kjøp heller to harddisker... det gir mere GB/kr... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Oppsettet er veldig bra. Kanskje du kan velge Hiper sin strømforsynign på 580W, som er kraftig nok, billigere og veldig god. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 takk for tips så langt, hehe... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Tja, ser greit nok ut, men litt dyrt enkelte plasser. Harddisken er nevnt. Du får kjøpt 400GB til 1370kr andre plasser men det beste prismessige er selvfølgelig 300-320GB til ca 800kr. Eller selvfølgelig to sånne. Totalt 600-640GB for usle 1600kr. Grafikkortet koster hele 600kr mer enn andre 7900GT. Det er riktignok en smule raskere klokket, men ikke så mye at det er verd 600kr. Strømforsyninga er også nevnt. Den er ikke bare unødvendig kraftig men også unødvendig dyr. 500W holder i lange baner til det oppsettet ditt. (Jeg trives med 350W, men da med langt mindre strømkrevende grafikk, men til gjengjeld 4 harddisker og en del annet stæsj) Ellers har jeg ikke mer å klage på i farta Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 www.psdata.no har alt det inne rimelige priser samt 800mhz ram 2gb sett. Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 nå har jeg raket bort ugress så nå skulle d bli et steg bedre enn d forrige... https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=27107 sjekk om dette kan gå... Takk for tips og svar så langt som jeg er kommet nå! Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 å jo da....... bare jeg som raket litt for mye bort.. plaged med å finne et skjermkort etter mine ønsker, men er på leting nå.. Lenke til kommentar
hcnielsen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Jeg ville hørt på hva de folka her sier TT PSUen kan byttes ut mot en litt billigere. som en Hiper som efikkan sa! Og helst en annen Harddisk.. Hitashi får UTROLIG mye dårlig kritikk! Med tank på kvalitet.. Men de kan alltids ha hvert uheldige Men ellers et Godt oppsett Har du funnet et skjermkort? EDIT: disse folkene har peiling! Endret 29. mai 2006 av hcnielsen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Og helst en annen Harddisk.. Hitashi får UTROLIG mye dårlig kritikk! Med tank på kvalitet.. Men de kan alltids ha hvert uheldige 6201393[/snapback] Hva er galt med Hitachi-disker? Har du noen relevant* dokumentasjon på dette? * Med relevant mener jeg selvfølgelig ikke de to problematiske seriene 75GXP og 60GXP som IBM hadde for en rekke år siden. De seriene er ikke relevant i forhold til dagens harddisker. Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) bare sånt opplysning: http://www.hardware.no/tester/harddisk/sto...disker/22139/12 ta en titt her.. best i test eller hva? jeg tror jeg beholder den hdd'n jeg... å ja: hyggeli pris, god ytelse og støysvak! 2x me 250 gb gir 500 gb til 1400 kr! billig! jeg lurer bare på om skjermen er bra til spilling, kan d stemme? et av disse skjermkortene skal jeg ha... hva synes dere jeg burde velge? Endret 29. mai 2006 av pablo91 Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=27107 Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 nå har jeg prøvd å finne noen komponenter som jeg står fast på, altså d jeg har tenkt å kjøpe: CPU HDD Tastatur Mus PSU, strømforsyning Kabinett Skjermkort Er dette og blir dette et bra oppsett (i forhold til sist)? Skjerm og operativsystem er spørsmålet.... jeg ser at den skjermen jeg har i handlevogna er ganske bra så jeg tror jeg kommer til å kjøpe den... men xp home og xp pro er d eneste spørsmålet som gjenstår... hva anbefaler dere til dette oppsettet? operativsystemet skal bli en fullversjon av enten home eller pro... home: https://prisguiden.no/product.php?productId=21450 pro: https://prisguiden.no/product.php?productId=21445 så kommer minne.... jeg har ikke så stor peiling på hvordan minne jeg skal ha til dette oppsettet men to ting er sikkert: DDR2 og 2048 mb er d jeg vil ha... handlevogna mi: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=27107 kom med tips! Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 dette er mitt endelige oppsett..... https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=27107 dette kommer til å BLI SÅ BRA!!! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Skal du ikke ha 2 skjermkort så kan du jo alltids kjøpe et hovedkort uten SLI til rundt 900kr http://www.psdata.no/ps.asp?it=128748&mlevel=080400 Endret 2. juli 2006 av fflex Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Har du bestillt? Hvis ikke ville jeg: - byttet ut cpu med X2 4000+ (4200 har oddetalls multiplier og vil dermed underklokke minnet litt) - byttet ut minnet med DDR2-800 (PC6400) - Valgt et billligere hovedkort (nforce 570 ultra eller sli) - Valgt et billigere geforce 7900gt. (overklokke det kan man gjøre selv) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Har du bestillt? Hvis ikke ville jeg:- byttet ut cpu med X2 4000+ (4200 har oddetalls multiplier og vil dermed underklokke minnet litt) - byttet ut minnet med DDR2-800 (PC6400) - Valgt et billligere hovedkort (nforce 570 ultra eller sli) - Valgt et billigere geforce 7900gt. (overklokke det kan man gjøre selv) 6424178[/snapback] Den underklokkingen av minnet utgjør nok veldig lite for ytelsen, så en X2 4200+ vil yte bedre enn en X2 4000+, og prisforskjellen er heller ikke stor. Jeg ville nok valgt DDR2-800. Netshop skal ha noen til en god pris. Jeg er enig i billigere hovedkort, med mindre det er noe spesiellt ønsket på denne modellen. Sannsynligvis er den fabrikkoverklokkede av høyere kvalitét enn mange av de brikkene som selges billigere, så da kan den eventuellt overklokkes lenger, eller beholde den "overklokket" uten å miste garanti. Jeg vet at XFX har mange 7900GT modeller, der de beste GPUene kjører på høyest klokkefrekvens, og selvsagt litt dyrere. Kjølerene på disse modellene er også veldig stille. Jeg er ganske sikker på at et MSI GeForce 7900 GT til 2295 kr som blir klokket opp til 520MHz vil støye mer og være varmere enn det fra XFX. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 jeg har ikke tenkt å kjøpe to skjermkort nå som jeg bestiller pc'n, men slik at jeg har støtte for SLI og kan gjerne utvide senere om jeg vil.. kan jo vær godt å bare kjøp d i samme slengen (1000 kr uten SLI - 1500 kr med SLI - dessuten har skjermkortet som jeg har der i handlevogna også støtte for SLI) uten å bruk en del penger bare for *å ha støtte for SLI* senere... samtidig kan jeg heller bruke pengene for å utnytte SLI, altså kjøpe et ekstra skjermkort... kan jo være greit å ha støtte for SLI da... men, som dere nevner, dette med underklokking av cpu er jeg ikke helt inne på for øyeblikket.. jeg ble litt forvirra av d, så jeg må stille dette spørsmålet: av amd am2 prosessorene er det enten 4000+ eller 4200+.. jeg har valgt 4200+, men, var d d rette? jeg skjønner liksom ikke dette med underklokking? jeg stilte dette spørsmålet før am2 kom ut: skal jeg velge 4000+ (da toppmodellen på enkelkjernen), eller 4200+ (da dobbelkjerne, men som hadde et høyere: 4000+ vs '4200+' = 200+ i forskjell)...? jeg tror ikke den underklokkingen utgjør noe stor forskjell enn at jeg setter inn en am2 4000+ istedet... egentlig vil jeg helst ikke overklokke noe av disse delene som kommer på denne pc'n, jeg vil ha d rett som d er, for d er noe av dagens teknologi og ytelser som er der... kan heller se om jeg isåfall overklokker når jeg ser d er noe fusk me den, at den begynner å gå tregt... men d blir lenge til men, jeg valgte en annen minne, pc6400-800... er d sånn at jo høyere denne '1000-skalaen' går, dvs. i dette øyeblikk *6400*, jo bedre er den i forhold til '4200' og '5400', eller har jeg misforstått? hadde en 5400 der før og om d blir bedre me 6400? dette med minne har jeg ikke vært så god på fra før av, som dere sikkert skjønner... så, jeg må jo spørre..... dette var d jeg ville kommentere i øyeblikket... takk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå