Kremfjes Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Jeg bruker Windows XP, og har to IDE-disker og en plextor 40/12/40 IDE cd-brenner. Alt har fungert knirkefritt lenge, men når jeg skulle prøve å rippe en cd til mp3 her om dagen, gikk det heller dårlig. Har prøvd flere rippe-programmer, hvor ingen får til noe som helst. Sjekket derfor device manager, og der står både diskene og cd-brenneren oppført som scsi-enheter ?!?!? Det må være dette som gjør jeg ikke får rippet noe, men hvordan fikser jeg dette merkelige problemet? Brenneren fungerer forøvrig fint til vanlig brenne og lese-bruk. Bruker: Abit SA7 hk IBM 40Gb 75GXP WD 80 Gb 2mb PLEXTOR 40/12/40 Har verken RAID eller SCSI kontroller [ Denne Melding var redigert av: Kremfjes på 2002-10-07 11:55 ] Lenke til kommentar
Nicromann Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 RAID ?? Har sett det før, at disker i RAID blir oppført som SCSI. Lagt inn alle drivere for hovedkortet, som IDE kontroller drivere ol. (VIA 4in1 f.eks.) Lenke til kommentar
Kremfjes Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Løste problemet selv. Avinstallerte IDE driverene som følgte med hovedkortet, så fungerer alt knirkefritt. Nesten litt komisk, hadde problem mitt logitech cordless desktop tidligere. Løste det problemet med å avinstallere logitech-driverene. Ting fungerer som regel best om xp får bestemme selv... Med unntak av skjermkort-drivere... Det er iallefall min erfaring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå