Gå til innhold

TES: Oblivion henger seg på 360 *løst*


sebste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo også en kjennsgjerning at Oblivion (og forsåvidt ALLE spill til xbox360) hakker og ser forferdelig ut, for et stykke dritt den maskinen er! Skulle tro at ingeniørene og utviklerene ikke aner hva de driver med og er fulstendig innkompitente :nei:

6157306[/snapback]

 

Hør! Hør!

Lenke til kommentar
Må si at jeg er litt skuffet over boxen min. Jeg må reboote 2-3 ganger i løpet av en spillekveld, og Oblivion hakker rimelig ofte. Har byttet xbox en gang allerede. Slikt må man vel regne med helt sånn i starten av en ny konsoll. Blir nok bedre etterhvert når både microsoft og spillprodusentene får kjørt seg inn litt :-)

6155921[/snapback]

 

Oblivion hakker ? Trodde liksom det var litt av grunnen med konsoller, fast ytelse. Dette er jo bare for dårlig. På PS1 og PS2 så hakker jo spill så godt som aldri.

6156734[/snapback]

 

Nei det har ALDRI hakket i NOE ps2 eller 1 spill.... Tenk deg litt om nå.. Jeg har i hvertfall opplevd at ps2`en min har hakket endel ganger ja... (gta VC) feks.

Lenke til kommentar
Må si at jeg er litt skuffet over boxen min. Jeg må reboote 2-3 ganger i løpet av en spillekveld, og Oblivion hakker rimelig ofte. Har byttet xbox en gang allerede. Slikt må man vel regne med helt sånn i starten av en ny konsoll. Blir nok bedre etterhvert når både microsoft og spillprodusentene får kjørt seg inn litt :-)

6155921[/snapback]

 

Oblivion hakker ? Trodde liksom det var litt av grunnen med konsoller, fast ytelse. Dette er jo bare for dårlig. På PS1 og PS2 så hakker jo spill så godt som aldri.

6156734[/snapback]

 

Nei det har ALDRI hakket i NOE ps2 eller 1 spill.... Tenk deg litt om nå.. Jeg har i hvertfall opplevd at ps2`en min har hakket endel ganger ja... (gta VC) feks.

6159834[/snapback]

 

Virker på meg som at Oblivion på 360 hakker langt mer enn hva som kan kalles normalt. Og ihvertfall langt mer enn GTA, det hakker jo ikke i det hele tatt omtrent.

Lenke til kommentar
Må si at jeg er litt skuffet over boxen min. Jeg må reboote 2-3 ganger i løpet av en spillekveld, og Oblivion hakker rimelig ofte. Har byttet xbox en gang allerede. Slikt må man vel regne med helt sånn i starten av en ny konsoll. Blir nok bedre etterhvert når både microsoft og spillprodusentene får kjørt seg inn litt :-)

6155921[/snapback]

 

Oblivion hakker ? Trodde liksom det var litt av grunnen med konsoller, fast ytelse. Dette er jo bare for dårlig. På PS1 og PS2 så hakker jo spill så godt som aldri.

6156734[/snapback]

 

Nei det har ALDRI hakket i NOE ps2 eller 1 spill.... Tenk deg litt om nå.. Jeg har i hvertfall opplevd at ps2`en min har hakket endel ganger ja... (gta VC) feks.

6159834[/snapback]

 

Virker på meg som at Oblivion på 360 hakker langt mer enn hva som kan kalles normalt. Og ihvertfall langt mer enn GTA, det hakker jo ikke i det hele tatt omtrent.

6160000[/snapback]

 

GTA san andreas var jo skikkelig framerate snacks da. mmmmmm.

Lenke til kommentar

Må si at jeg er litt skuffet over boxen min. Jeg må reboote 2-3 ganger i løpet av en spillekveld, og Oblivion hakker rimelig ofte. Har byttet xbox en gang allerede. Slikt må man vel regne med helt sånn i starten av en ny konsoll. Blir nok bedre etterhvert når både microsoft og spillprodusentene får kjørt seg inn litt :-)

 

 

 

har du satt xboxen til pal60?

 

quotinga ble litt feil ..

Endret av Pater
Lenke til kommentar

Jeg opplevde noen framdrops her og der på Oblivion, men ikke noe slik som du beskriver. Jevt over kjørte spillet glatt på min 360. Merket forresten ikke framdropsen før jeg hadde lest om dette i en anmeldelse, så jeg er nok ikke den mest observante. Kjørte forresten spillet på 720p i PAL-60 over komponent.

 

Jeg husker forresten Morrowind til xbox. Der var det en bug som gav feilmeldingen "dirty disc error" med ujevne mellomrom. Dette hadde visstnok noe med cahcen å gjøre. Utrolig irriterende ettersom man lett kunne miste flere timers spilling dersom man hadde glemt å lagre.

 

I forhold til dette er jo Oblivion en drøm. Beste grafikken jeg til dags dato har sett på et konsollspill.

 

EDIT: Glemte faktisk å komme med poenget mitt: Jeg tror den feilen du opplever skyldes en bug i spillet. Jeg har lest på andre forumer at noen har opplevd at Oblivion kan fryse dersom en rekke in-game forutstninger skjer samtidig (man går et bestemt sted, holder et bestemt sverd, har en bestemt quest active osv.). Tror ikke det er noe å gjøre med dette annet enn å forsøke å gjøre hva du enn skulle på en annen måte evt. gjøre det senere.

Endret av roolf
Lenke til kommentar
Må si at jeg er litt skuffet over boxen min. Jeg må reboote 2-3 ganger i løpet av en spillekveld, og Oblivion hakker rimelig ofte. Har byttet xbox en gang allerede. Slikt må man vel regne med helt sånn i starten av en ny konsoll. Blir nok bedre etterhvert når både microsoft og spillprodusentene får kjørt seg inn litt :-)

6155921[/snapback]

 

Jeg tror den begynner å hakke litt etter at du har spilt en god stund i strekk :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg opplevde noen framdrops her og der på Oblivion, men ikke noe slik som du beskriver. Jevt over kjørte spillet glatt på min 360. Merket forresten ikke framdropsen før jeg hadde lest om dette i en anmeldelse, så jeg er nok ikke den mest observante. Kjørte forresten spillet på 720p i PAL-60 over komponent.

 

Jeg husker forresten Morrowind til xbox. Der var det en bug som gav feilmeldingen "dirty disc error" med ujevne mellomrom. Dette hadde visstnok noe med cahcen å gjøre. Utrolig irriterende ettersom man lett kunne miste flere timers spilling dersom man hadde glemt å lagre.

 

I forhold til dette er jo Oblivion en drøm. Beste grafikken jeg til dags dato har sett på et konsollspill.

 

EDIT: Glemte faktisk å komme med poenget mitt: Jeg tror den feilen du opplever skyldes en bug i spillet. Jeg har lest på andre forumer at noen har opplevd at Oblivion kan fryse dersom en rekke in-game forutstninger skjer samtidig (man går et bestemt sted, holder et bestemt sverd, har en bestemt quest active osv.). Tror ikke det er noe å gjøre med dette annet enn å forsøke å gjøre hva du enn skulle på en annen måte evt. gjøre det senere.

6162763[/snapback]

 

Takk for bra svar. Nesten utrolig hvor mye merkelige og helt off-topic poster som vokser opp etter et relativt enkelt spørsmål. Men igjen, takk roolf for bra svar. Skal prøve å gå tilbake og ut av gaten, se om jeg kan gjøre noen quests, før jeg tar denne på nytt :)

Lenke til kommentar

At mange spammer off-topic henger nok sammen med at mange playstation fanboys benytter enhver anledning til å hakke på xbox. Merker at dette har vært en stygg utvikling i det siste og jeg håper at moderatorene tar hardere tak i dette fremover.

 

Angående framedrops i Oblivion på x360 så har den en del av dette. Det er særlig merkbart hvis man rir på en rask hest. Da får man loading flere ganger i minuttet. Dette tror jeg først og fremst har med dårlig optimalisering fra Bethesda's side, ikke med dårlig hardware.

Lenke til kommentar

Uenig med deg der. Det er vanskelig å forestille seg hvordan performance til konsoller er opp imot PCer, men med Oblivion har man en unik mulighet til å sammenligne. Oblivion på Xbox360 kjører med innstillinger til PC på nesten maks. Det eneste vi legger merke til på 360 som er nedskalert er teksturer i bakgrunnen og vegetasjonen. Ellers er alt på maksimum. Pc'en man trenger for å kjøre det like glatt som på 360 er ganske så enorm. Spillet tar enormt med PC kraft, og den er allerede med på å pushe 360'n til det ytterste. Optimalisert er det jo som bare rakkern, ettersom bethesda har utviklet spillet for xbox 360 sammen med PC, ikke bare portet det til 360 raskt og gæli. Mange spill på xbox 360 har ikke halvparten av størrelsen eller grafikken til oblivion, og har særdeles dårlig performance.

Lenke til kommentar

har fått "heng" på oblivion jeg også noen ganger ja.. men det er vel heller software feil enn hardware feil. dirty/unreadable disc får jeg vel nesten hver gang jeg spiller oblivion en stund.. (les: en time eller to, annenhver helg eller noe sånt.. lol) men irriterendes er det.. har ikke tid eller tolmodighet til å gjøre ting flere ganger på rad.

Lenke til kommentar
Uenig med deg der. Det er vanskelig å forestille seg hvordan performance til konsoller er opp imot PCer, men med Oblivion har man en unik mulighet til å sammenligne. Oblivion på Xbox360 kjører med innstillinger til PC på nesten maks. Det eneste vi legger merke til på 360 som er nedskalert er teksturer i bakgrunnen og vegetasjonen. Ellers er alt på maksimum. Pc'en man trenger for å kjøre det like glatt som på 360 er ganske så enorm. Spillet tar enormt med PC kraft, og den er allerede med på å pushe 360'n til det ytterste. Optimalisert er det jo som bare rakkern, ettersom bethesda har utviklet spillet for xbox 360 sammen med PC, ikke bare portet det til 360 raskt og gæli. Mange spill på xbox 360 har ikke halvparten av størrelsen eller grafikken til oblivion, og har særdeles dårlig performance.

6172261[/snapback]

 

Vet ikke om det er meg du er uenig med, men jeg svarer lell. Min personlige mening er at det ikke er tilstrekkelig optimalisert på x360. Hvis man rir på den raskeste hesten i spillet, gjerne utenfor allfarvei, så hakker det iblant temmelig voldsomt. Jeg synes også det er irriterende til tider å se gress, steiner og trær som bare popper opp fra ingensteds.

 

På den annen side så synes jeg Oblivion er et fantastisk spill med uhorvelig stort underholdningspotensiale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...