Deadringer Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hva som ville skjedd vet jeg ikke, men et angrep fra Norge om vinteren ville nok ikke være smart, da svenskenes vinterstyrker er bland verdens absolutt beste Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 En liten skisse av en plan. 6174318[/snapback] GIDD POSTE PÅ FORUMET DA! Jepp, derfor mener jeg at vi burde ta tilbake vårt rettmessige territorie først.Grønnland først, så evt. island (var jo norske vikinger som koloniserte det, var det ikke?) også evt. sverige. Grønnland har hva? 7 forsvarere? Det kan bli litt vanskelig å finne dem ettersom de raver rundt på breene hele tida, men de er lett match når vi først finner dem. Island burde også være enkelt nå som USA har trukket seg tilbake. Så kan vi nyte godt av litt opprustning før vi angriper svenskene. 6174770[/snapback] Hvorfor ikke deler av England og Irland også? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 vi invaderte england, det er ikke vårt. grønnland derimot ble beholdt av danskene da de overleverte landet vårt til de forhatte svenskene... når jeg tenker på det hadde det vært fint om vi svingte innom kjøbenhavn med det samme vi holder på... Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg leste nettopp at Norge har fått en av verdens(?) beste fregatter. Hvis dette er rett så er det fult mulig for oss å ta Sverige via sjøveien. Dette vil overraske svenskene så at vi kan bare hoppe over grenser og angripe for full styrke. Eller hva sier dere? Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg leste nettopp at Norge har fått en av verdens(?) beste fregatter. Hvis dette er rett så er det fult mulig for oss å ta Sverige via sjøveien. Dette vil overraske svenskene så at vi kan bare hoppe over grenser og angripe for full styrke. Eller hva sier dere? 6175426[/snapback] Det er nok KNM Fridtjof Nansen Det første skipet av Fridtjof Nansen Klassen Ikke et av verdens beste, men tror den kan slå mye av det sverige har... Vi har ikke fått dem enda, kun 3 av 5 er sjøsatt og kun 1 er klar til å overleveres. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Hehe, de nye fregattene er gode, men jeg ville nølt litt med å yppe seg på svenskene sitt sjøforsvar. De har noen farlig gode undervannsbåter. Edit: I tillegg er ikke våre fem nye fregatter, samt våre nye MTB'er fullt på plass før i 2009. Vi har ikke fått dem enda, kun 3 av 5 er sjøsatt og kun 1 er klar til å overleveres. 6175916[/snapback] Den første er overlevert. Kommer til Oslo om et par uker, er på vei fra Spania nå. Endret 25. mai 2006 av Dotten Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Er det ikke sverige som har en ubåtøvelse med USA på gang? Mener å ha lest at ubåten deres ikke har blitt oppdaget enda, etter snart et år eller noe sånt... Rett meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jepp, det stemmer. AIP (Air Independent Propulsion) ubåtene deres er farlige... Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jepp, det stemmer. AIP (Air Independent Propulsion) ubåtene deres er farlige... 6176124[/snapback] Hvordan er det mulig da? Atomubåter med et lite lager Uran? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Neida. Den er ikke totalt luftuavhengig. Dieselbåter går på elektisitet eller diesel. når de går på opplagret el kraft er de hyperstille ettersom det ikke er noen bråkete motor som går. Men de må lade opp batteriene på en måte. Her kommer dieselmotoren inn. Da må de (konvensjonelle) opp til overflaten og stikke ett sugerør i lufta og kjøre dieselmotoren. Da er de sårbare. Med AIP har de luftlager i båten som gjør at de kan kjøre diesel under vann og dermed (delvis) eliminere en av eksponeringskildene. <-> de må opp, men ikke like ofte. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Neida. Den er ikke totalt luftuavhengig. Dieselbåter går på elektisitet eller diesel. når de går på opplagret el kraft er de hyperstille ettersom det ikke er noen bråkete motor som går. Men de må lade opp batteriene på en måte. Her kommer dieselmotoren inn. Da må de (konvensjonelle) opp til overflaten og stikke ett sugerør i lufta og kjøre dieselmotoren. Da er de sårbare. Med AIP har de luftlager i båten som gjør at de kan kjøre diesel under vann og dermed (delvis) eliminere en av eksponeringskildene. <-> de må opp, men ikke like ofte. 6176581[/snapback] Ok... Går det ikke ann og lage luft? Hvor lenge må de være ved overflaten da? Hvorfor har de ikke atomubåter da? Forurensingen? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Atomubåter er vel for det første ekstremt dyre. Du kan lage luft fra vann, det er slik atomubåtene får Oksygen...men det krever ganske mye energi å spalte vann slik at du får okysgen. Vinninga går mer enn opp i spinninga for en dieselmotor vil jeg tro. Hvor lenge de må være ved overflaten er vel heller uvisst? Militære hemmeligheter sikkert Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Atomubåter er vel for det første ekstremt dyre. Du kan lage luft fra vann, det er slik atomubåtene får Oksygen...men det krever ganske mye energi å spalte vann slik at du får okysgen. Vinninga går mer enn opp i spinninga for en dieselmotor vil jeg tro. Hvor lenge de må være ved overflaten er vel heller uvisst? Militære hemmeligheter sikkert 6176657[/snapback] Kult ^^ Millitære hemmeligheter er til for å finnes ut av, hvem blir med på spaningstokt i Østersjøen? Ta med kikkert selv Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 -Vi sender en kopi av denne tråden til Svenskene anonymt. -Svenskene ser utarbeidede angrepsplaner mot deres land og svarer med å erklære krig mot Norge(som kjent oversetter jo OT-Baren til Jens Stoltenberg på svensk!) -USA høvler over søta bror mens FN sender sinte brev. K.O Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Nytt scenario... Norge angriper sverige. Sverige slår tilbake. Norge på retrett sverige gir faen i finnmark troms og tar østlandet trøndelag. Gidder ikke å krysse fjellet pga de gidder ikke. Resultat Vestlandet blir selvsteding og eg blir oljesjeik.. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Norge hadde vunnet ... de har meg! Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Norge hadde vunnet ... de har meg! 6199256[/snapback] Hei, nå har du jo et bra emne til din neste sang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå