Skogli Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hva er poenget med denne tråden? Dette vil aldri skje som situasjonen er i dag. 6163743[/snapback] Vi har da lovt til å dagdrømme? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Den moden suger balle, den er virkelig dårlig laget..dessuten ahr sverige så mangefordeler i den moden.. 6154265[/snapback] Den site off-topic fra meg: Jeg elsker den. Dårlig laget? Delvis enig der ja. Svenskene har mange fordeler pga at de er "allied", som det heter på det originale språket. Men derfor støre glede med å knuse svenskene. 6160792[/snapback] Dårlig mod? Nei absolutt ikke Svenskene har flere fordeler ja, har merket det, litt synd. Anyways, dårlig er det ikke ------ Men on-topic: Norge vil aldri yppe seg mot noen land militært. Hvorfor? Se på Forsvaret, det sier sitt. 6160829[/snapback] Island! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 hva skjer hvis det motsatte inntreffer da? At Sverige angriper Norge... Siden Norge er medlem av Nato og ikke sverige faar vel söta bror skallebank, tenker jeg. Men det er egentlig et helt saert scenario, det vil nok aldri skje. 6150260[/snapback] Dersp, Sverige angriper Norge vil trolig første skritt være luftstøtte fra Storbritannia og Tyskland. En senere aksjon vil trolig involvere tropper fra de fleste NATO-landene. Og siden det ville vært snakk om et konvensjonelt militært angrep ville det ikke vært noen diskusjoner. nato er vel til for hjelpe medlemsland som blir angrepet, ikke de som angriper... 6150326[/snapback] Korrekt. Referer Hellas vs. Tyrkia over Kypros. Korekt men norge kunne aldri tatt over sverige uansett pga FN ville stoppet det relativt kjapt. 6150366[/snapback] Hvilken militær makt har FN? 6150546[/snapback] FN har økonomisk makt. Kortsiktig er militær makt sterke. På lengre sikt er økonomisk makt stekrke. Mest sannsynlig ville krigen vært over relativt fort, ettersom det svenske forsvaret er klart overlegent. 6150776[/snapback] Norge vs. Sverige, ja. Om man ikke regner med NATO Mest sannsynlig ville krigen vært over relativt fort, ettersom det svenske forsvaret er klart overlegent. 6150776[/snapback] Jeg var av det motsatte inntrykket. Er ikke Sverige pasifister? Hva skal de med et overlegent forsvar? 6150791[/snapback] Sverige var ikke medlem av NATO og hadde derfor en egen våpenindustri og et sterkt forsvar under hele den kalde krigen. Sverige hadde i sin storhetstid 300 jetjagere. I dag har de 100 jagere. Til sammenligning har Norge 48(?) jagere. Videre er den svenske hæren tallmessig overlegen den norske. Antar jeg. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Hvis det ble krig skulle jeg dratt til svenskegrensa med hagle og storma inn med vikinghjelm og løsskjegg og plaffa ned allle jeg så... Deretter har jeg funnet ut at jeg bare hadde kommet til Svinesund, og der er jo det mest harry nordmenn... så jeg ville endt opp med en medalje fra det svenske forsvaret og måtte ha søkt asyl i sverige Kjipt.... Edit: Sjekka litt rundt og fant ut litt mer om utstyr og personell. Det består av: 57 stk General Dynamics F-16 A og B Fighting Falcon 6 stk NASAMS-batterier 12 stk Westland Sea King 4 stk Lockheed P-3C Orion 2 stk Lockheed P-3N Orion 6 stk Westland Lynx 18 stk Agusta-Bell 412 6 stk Lockheed C-130H Hercules 3 stk Dassault DA-20 FalconJet Hæren: ca. 9500 menn, uten heimevernet (og muligens litt mer hvis folk blir kalt inn) Heimevernet: ca.50000 mann, men de er jo ikke på fronten. Sjøforsvaret: 4 fregatter, en av de er veldig ny. 8 missil torpedo-båter i tillegg til 6 som ikke er satt inn i tjeneste 8 mineryddere 1 minekontroll (?) har mulighet til å legge ut miner. 6 ubåter Endret 24. mai 2006 av lago Lenke til kommentar
mb_zzz Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 norske soldater kommer en dag til å gå i angrep mot Svenske kjøttbullarne:P Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Noen som kan finne fram en oversikt over det svenske hæren også? Hadde vært rått å simulert et angrep fra Sverige Lenke til kommentar
svamp Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Det er så å si umulig at det skjer. Ikke hvis jeg kommer til makta. Hypotetisk, mennesker! 6150302[/snapback] Så bra at du aldri kommer til makta, da Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Mitt forslag er at vi bruker den samme strategien som Egypt brukte under Yom Kippur-krigen (eller en av de andre). De satte opp SAM-batterier, og gikk over grensen til Israel. Deretter lot de flyene komme, og skjøt de ned lett som bare det. Vi gjør det samme, rykker over med en liten hær, og lar NASAMS-batteriene* skyte ned innkommende jagere. Deretter bomber vi svenskene sønder og sammen. *Disse er faktisk svært gode, selv USA har kjøpt. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Mitt forslag er at vi bruker den samme strategien som Egypt brukte under Yom Kippur-krigen (eller en av de andre). De satte opp SAM-batterier, og gikk over grensen til Israel. Deretter lot de flyene komme, og skjøt de ned lett som bare det. Vi gjør det samme, rykker over med en liten hær, og lar NASAMS-batteriene* skyte ned innkommende jagere. Deretter bomber vi svenskene sønder og sammen. *Disse er faktisk svært gode, selv USA har kjøpt. 6171999[/snapback] Hipp hipp, hurra! Vanskelig å finne noe om det svenske forsvaret, det er en svak side med oss... vi gir fra oss info om forsvaret offentlig på nettet... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 jeg har ikke giddet å lese tråden .. men dette er hva som ville ha skjedd.. (datoene jeg bruker er bare for å sette litt ... bla bla bla) 20april.07: Norge overasker svenskene med å krysse grensen med 10.000 mann og en håndfull stritsvogner 21.april.07: svenskene erklærer krig mot norge og setter inn sine saab til å bombe Oslo 22.april.07: Tyskebombefly utrydder alle millitære anlegg i sør svergie, som et svar på angrepet mot norge (yay NATO) 23.april.07: alle norske tanks og mannskap som krysset grensen ble en eller annen gang iløpet av natt til 21april utryddet men ingen oppdaget det før nå. 24.april.07: Hele den svenske regjeringa og kongefamilien blir funnet død, Hey .. det eneste vi har som duger er spesialstyrker.. 25.april.07: det bryter ut borgerkrig i svenskeland mellom Republikanere og de andre.. 26.april.07: FN bestemmer å sende inn fredsbevarende styrker, og i forviningen tar norske soldater makten .. med andre ord.. vi vant (ja .. jeg vet dette er total tøys..) Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Korekt men norge kunne aldri tatt over sverige uansett pga FN ville stoppet det relativt kjapt. 6150366[/snapback] USA angrep Irak uten tilltatelse fra FN. FN fordømte jo invasjonen av Irak. Om USA kan, så kan vi også! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Det er så å si umulig at det skjer. Ikke hvis jeg kommer til makta. Hypotetisk, mennesker! 6150302[/snapback] Så bra at du aldri kommer til makta, da 6171981[/snapback] hvem veit Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 nato er vel til for hjelpe medlemsland som blir angrepet, ikke de som angriper... 6150326[/snapback] Korekt men norge kunne aldri tatt over sverige uansett pga FN ville stoppet det relativt kjapt. 6150366[/snapback] Det stoppet ikke Bush før han gikk inn i Iraq Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Marinen måtte ha sendt så godt som sin fulle styrke mot stockholm-tatt over Sundsvall (?) og gått gjennom Østersund til trøndelag, så måtte de ha tatt Gøteborg og forskanset seg der til hjelp kommer fra Oslo. da hadde vi greid å delt landet og kunne angrepet videre fra Oslo og Tromsø/Bodø. Endret 25. mai 2006 av lago Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hvis Norge og Sverige kom i krig saa ville nok mitt hjemsted fort bli svenskt. helvete heller Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jepp, derfor mener jeg at vi burde ta tilbake vårt rettmessige territorie først. Grønnland først, så evt. island (var jo norske vikinger som koloniserte det, var det ikke?) også evt. sverige. Grønnland har hva? 7 forsvarere? Det kan bli litt vanskelig å finne dem ettersom de raver rundt på breene hele tida, men de er lett match når vi først finner dem. Island burde også være enkelt nå som USA har trukket seg tilbake. Så kan vi nyte godt av litt opprustning før vi angriper svenskene. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) sverige ville knust norge. Vi er mye bedre enn dere i alt mulig. Så ikke prøv dere. edit: ble ett litt offensivt inlegg. oops. Men hadde vært kult hvis noen med flash-kunnskaper kunne laget ett spill/animasjon av hvordan angrepet kunne blitt. HAdde vært rått. Men personlig syns jeg sverige er overlegent bra i forhold til Norge. Ikke noe fanboy greier, (er halvt svensk halvt norsk) Endret 25. mai 2006 av _Evolution_ Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Sverige er avleiring fra nrske fjell, Altså tillhører de egentlig oss. Ingen som vil si noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå