burnedmind Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Sett at Norge invaderer og okkuperer deler av Sverige (la oss si en masse på en tredjedel av landet). Hva vil skje? Norge er medlem av NATO, noe Sverige ikke er. Så... Lenke til kommentar
salah Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det er så å si umulig at det skjer. Hvis det skulle skje, ville Norge bli tvunget tilbake - på et eller annet vis. Militært angrep tror jeg nok blir utelukket. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 hva skjer hvis det motsatte inntreffer da? At Sverige angriper Norge... Siden Norge er medlem av Nato og ikke sverige faar vel söta bror skallebank, tenker jeg. Men det er egentlig et helt saert scenario, det vil nok aldri skje. Lenke til kommentar
burnedmind Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Det er så å si umulig at det skjer. 6150251[/snapback] Ikke hvis jeg kommer til makta. Hypotetisk, mennesker! Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 nato er vel til for hjelpe medlemsland som blir angrepet, ikke de som angriper... Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 nato er vel til for hjelpe medlemsland som blir angrepet, ikke de som angriper... 6150326[/snapback] Korekt men norge kunne aldri tatt over sverige uansett pga FN ville stoppet det relativt kjapt. Lenke til kommentar
burnedmind Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 nato er vel til for hjelpe medlemsland som blir angrepet, ikke de som angriper... 6150326[/snapback] Det er hva man har propagandaapparater til. Men sett at NATO får vite at Norge går til angrep mot Sverige, hva vil de gjøre? De kan vel ikke gripe inn mot et medlemsland fordi vi gikk til krig mot en nasjon som ikke er medlem. Lenke til kommentar
burnedmind Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Korekt men norge kunne aldri tatt over sverige uansett pga FN ville stoppet det relativt kjapt. 6150366[/snapback] Hvilken militær makt har FN? Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det kommer vel ann på hvilke av landene som har best miltiær styrke og strategi. Hadde Norge gått mot Sverige så trur jeg at vi hadde kunne tatt dem. Men ikke motsatt pga NATO. Off-Topic: Prøv Battlefield 1942 Silent Heroes. Modden går ut på: Nroge vs Sverige. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Korekt men norge kunne aldri tatt over sverige uansett pga FN ville stoppet det relativt kjapt. 6150366[/snapback] Hvilken militær makt har FN? 6150546[/snapback] USA, som også er NATO "Morsommere", og *litt* mer realistisk: Norge og Island kommer i klinsj pga. krangel om fiskebåter (eller noe). Begge er NATO-land. Island har null og nix forsvar nå som amerikanerene har dratt, så de har ikke oppfyllt forpliktelsene sine (eller noe). Så senker en eller annen gal islandsk fiskebåtkaptein en norsk båt, eller en norsk militær kaptein senker en islandsk fiskebåt pga. en missforståelse. Situasjonen kommer ut av kontroll, og plutselig okkuperer norske fartøyer havna i Reykjavik. Hva da? Lenke til kommentar
burnedmind Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Hvem faen bryr seg om Island. Shoo med dine invasjoner, jeg har ikke fått et fullgodt svar på hva som ville ha skjedd ennå. Lenke til kommentar
KurtM Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Mest sannsynlig ville krigen vært over relativt fort, ettersom det svenske forsvaret er klart overlegent. Lenke til kommentar
burnedmind Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Mest sannsynlig ville krigen vært over relativt fort, ettersom det svenske forsvaret er klart overlegent. 6150776[/snapback] Jeg var av det motsatte inntrykket. Er ikke Sverige pasifister? Hva skal de med et overlegent forsvar? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Tror landet med mest/størst atomvåpen ville vunnet....og siden ingen har det, så må det lages fort...slik at vi får se om min teori stemmer. Alle er redd for atomvåpen eller enda værre bli angrepet av atomvåpen, og hvist ikke dem gir seg over frivillig, må man bare bombe driten ut av dem...jada det vil slå tilbake på oss også, siden norge og sverige ligger relatift nært, men er ikke det litt av spenningen med det. Tenker bare hypotetisk her EDIT: hvem i F*** vil egentlig ha sverige uansett :!: Endret 21. mai 2006 av kt600 Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Trur ikke det blir så lurt med atomvåpen. Siden Norge og Sverige er "brødre" Alt som blir smadret her i Norge, kan og vil ha innvirkninger på Sverige. Og motsatt. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvorfor tenke så smått? Gi meg full krig og "nuclear winter" :> Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Må satse på matforgiftning :] Da kommer vi til å bli kvitt alle landsforræderne (a.k.a. svenskegrensehandlerne) med det samme. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvorfor tenke så smått? Gi meg full krig og "nuclear winter" :> 6150874[/snapback] YARR!! Lenke til kommentar
BonFireMan Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Tror landet med mest/størst atomvåpen ville vunnet....og siden ingen har det, så må det lages fort...slik at vi får se om min teori stemmer. Alle er redd for atomvåpen eller enda værre bli angrepet av atomvåpen, og hvist ikke dem gir seg over frivillig, må man bare bombe driten ut av dem...jada det vil slå tilbake på oss også, siden norge og sverige ligger relatift nært, men er ikke det litt av spenningen med det. Tenker bare hypotetisk her EDIT: hvem i F*** vil egentlig ha sverige uansett :!: 6150818[/snapback] Hvis du vet hva faen "hypotetisk" betyr, vet du også at USA har atomvåpen her i Norge ett sted. EDIT: Hvorfor skal vi ta Sverige? Vi kan ta tilbake de omerådene som en gang var våres, men ikke noe mer syns jeg. Vi må ha et land som Sverige. Eller eneste jeg krever er at i de amerikanske filmene nevner de alltid Sverige og IKKE Norge. Endret 21. mai 2006 av BonFireMan Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Tror landet med mest/størst atomvåpen ville vunnet....og siden ingen har det, så må det lages fort...slik at vi får se om min teori stemmer. Alle er redd for atomvåpen eller enda værre bli angrepet av atomvåpen, og hvist ikke dem gir seg over frivillig, må man bare bombe driten ut av dem...jada det vil slå tilbake på oss også, siden norge og sverige ligger relatift nært, men er ikke det litt av spenningen med det. Tenker bare hypotetisk her EDIT: hvem i F*** vil egentlig ha sverige uansett :!: 6150818[/snapback] Hvis du vet hva faen "hypotetisk" betyr, vet du også at USA har atomvåpen her i Norge ett sted. EDIT: Hvorfor skal vi ta Sverige? Vi kan ta tilbake de omerådene som en gang var våres, men ikke noe mer syns jeg. Vi må ha et land som Sverige. Eller eneste jeg krever er at i de amerikanske filmene nevner de alltid Sverige og IKKE Norge. 6151003[/snapback] Men USA's atomvåpen er vell ikke norges atomvåpen EDIT: en agng så var hele verden et land, tenk om det ene landet skulle begynne å ta tilbake sine "gamle" land..... Hva gjør det at sverige blir nemt i dårlige filmer? Hypotetisk er en tanke du gjør deg opp, før det skjer...hmm kansje jeg brukte ordet ypotetisk i feil sammenheng her Endret 21. mai 2006 av kt600 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå