djgudleif Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvorfor må alle skrive: Det var niceDen var cool Det der var heavy BLAH Skriv heller: Det var fintDen var kjølig Det der var tungt Også er det masse mer. Legg ut mer. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Noen engelske ord passer i enkelte setninger, men jeg er enig i at det blir brukt vel mye... De eksemplene du har brukt er heller dårlige... Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Jaja. Jeg fant ikke på no' bedre. Måtte bare starte en eller annen tråd. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 jeg syntes det som er irriterende er når man bruker et engelsk ord og i tillegg bøyer det som om det skulle ha vært norsk. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 ja. Sånn som dette: Vanlig: Det hadde vært mye penere om du gjorde sånn og sånn. Norsk-Engelsk: Det hadde vært mye nicere om du gjorde sånn og sånn. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det er jeg enig i, men bruk av engelsk (les: Rett engelsk) i det norske språket er jeg for. Bare det ikke ødelegger helt, det fins en fin grense... Lenke til kommentar
valentino Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det er en ganske lang tråd om dette fenomenet allerede: Norwenglish i fjernsynet/radioen/avisa etc. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Man kan finne ganske mye å irritere seg over om man absolutt vil irritere seg. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det jeg finner høyst ironisk, er at du skrev "sucks" i emnetittelen. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det jeg finner høyst ironisk, er at du skrev "sucks" i emnetittelen. 6151078[/snapback] Hehe, den var kjekk Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Hvorfor må alle skrive: Det der var heavy BLAH Skriv heller: Det der var tungt Også er det masse mer. Legg ut mer. 6150026[/snapback] Jaha? Høres temmelig rart ut spør du meg. Endret 21. mai 2006 av shizz kebab Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Man sier jo ikke når man står på en heavy-metal konsert (tungt-metall konsert); Det var var skikkelig tung musikk da! Du sier heller ikke(Cool-Kald); Det trikset der var kaldt! Det jeg vil frem til er at det rett og slett passer bedre med engelske ord enn med norske i noen setninger, du kunne jo sagt at det trikset der var rått/heftig/kult/tøft o.l., men jeg syns vi kan gjør hva faen vi vil med det? Jeg bruker heavy så mye jeg vil, og kommer aldri til å bruke tung om noe som er heavy. Gærr! *slippe ut* Og hvis du ser på engelsk-ord som blir oversatt til norsk for tia, det blir helt jævli, scooter-skuter, Service-sørvis o.l. Endret 21. mai 2006 av DJ Ovin Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Man sier jo ikke når man står på en heavy-metal konsert (tungt-metall konsert); Det var var skikkelig tung musikk da! Uten at jeg hater engelsk så synes jeg ikke det er noe galt med å snakke slikt. Black Sabbath ER skikkelig tungt da. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Kakemot DU har vært for lite på forumet, you see du kommer til å snakke l33t speak før du veit ordet av det. Infact så kommer du til å bli en pro leet speaker, en så pro leet speaker som vi aldri har sett før You Go Girl Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Man sier jo ikke når man står på en heavy-metal konsert (tungt-metall konsert); Det var var skikkelig tung musikk da! Uten at jeg hater engelsk så synes jeg ikke det er noe galt med å snakke slikt. Black Sabbath ER skikkelig tungt da. 6152618[/snapback] Greit da, little bit dårlig eksempel der da Men wth, dere skjønte sikkert hva jeg mente ; ) l33t ftw! Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Jeg er aktiv i 4 forum. Veldig vant til alle slags typer språk. Er bare ganske lei av noen av de. I hvertfall l33t. Men jeg har ikke noe imot at engelske ord blandes inn med norsk. Var bare så INNI HELVETE IRRITERT OVER NOE DRITT. Sorry. Endret 22. mai 2006 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 jeg liker blandings spåket jeg, nå er ikke jeg så glad i det norske språket at gjør meg noe at det blir utvanna med engelsk. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 jeg liker blandings spåket jeg, nå er ikke jeg så glad i det norske språket at gjør meg noe at det blir utvanna med engelsk. 6156422[/snapback] Der har du svaret fra meg også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå