Gå til innhold

Reparasjon av Olympus kamera

Anbefalte innlegg

Noen som tidligere har måttet sende inn for å få reparert et Olympus digitalkamera. Forhandleren som jeg kjøpte kamera av, sa at Olympus hadde en standardpris på alle reparasjoner. Så uansett hva som var feil, ville det koste det samme. Kameraet er under 1 år, gjelder det ikke noen garanti, slik en har på bla. mobiltelefoner?

Håper noen kan gi meg noen tips til hva jeg skal gjøre. Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Kameraet er under 1 år, gjelder det ikke noen garanti, slik en har på bla. mobiltelefoner?

Håper noen kan gi meg noen tips til hva jeg skal gjøre. Takk

Kjøpsloven gjelder bare for mangler. Dvs. at det må ha vært noe galt med kameraet allerede på leveringstidspunktet, f.eks. en svakhet med produktet slik at det kan gå i stykker ved normal bruk.

Vilkårene i en garanti kan variere sterkt, enkelte garantier fungerer slik at man kostnadsfritt kan få reparert produktet - uansett skadeårsak. Jeg kjenner ikke detaljene i Olympus sine garantier.

MLW

Lenke til kommentar

OLympus har en standardpris, som jeg tror er på ca. 2500kroner. Og i tillegg kommer frakt begge veier, som en selv må betale. Hvis en har en liten feil, feks. at lokket som holder batteriene på plass er skadet, så vil dette koste like mye å reparere som om LCD skjermen er skadet. Dette høres jo helt utrolig ut. Er dette virkelig lov?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...