Gå til innhold

Problemer med og få skarpe bilder med D200


Anbefalte innlegg

Hallo! legger med 1 bilde så kan dere se problemet mitt, jeg har på fullautomatikk så blender og alt burde ikke være noe problem, med mindre jeg har stilt på noe jeg ikke skal :!:

 

Ps: legg merke til at bildene blir mørke/grå uansett hva bakrunn så blir de mørke og skjelvete!

post-91642-1148233529_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Kitlinsen" 70-300 er rett og slett ikke saerlig skarp, spesielt paa de lengre brennviddene. Du maa proeve paa nytt med mer "vitenskapelige" testmetoder, dvs. i godt lys og helst med et opploesningsskjema eller lignende. Jeg mistenker at det er objektivet og daarligere lysforhold som er problemet.

Lenke til kommentar

Sorry, men jeg maa bare spoerre hvorfor du kjoepte et d200 naar du hadde et kamera som passet deg bedre fra foer av? Hvis du ikke engang kan bruke noe annet enn automatikk saa burde du ha holdt deg til d50en din :)

 

Som sagt: Kom med noen skikkelige tester, saa kan vi nok hjelpe deg mer. Naa vet vi ikke om bildet er tatt paa stativ. Er det ikke det er det ikke rart at det er uskarpt. 300mm og 1/100s funker bare ikke

Lenke til kommentar

Greier og ta på manuell og, men når ting skal skje fort er det ikke veldig praktisk, og har hatt D200 siden torsdag, så mye og lære, men når alle bildene er sånn selv om det er nærmere så begynner jeg og lure. men inni søkeren står det "iso-auto" og etter der 100 hele tida.

Lenke til kommentar
Greier og ta på manuell og, men når ting skal skje fort er det ikke veldig praktisk, og har hatt D200 siden torsdag, så mye og lære, men når alle bildene er sånn selv om det er nærmere så begynner jeg og lure. men inni søkeren står det "iso-auto" og etter der 100 hele tida.

6150016[/snapback]

 

Auto-ISO fungerer på den måten at dersom lukkertiden i A og P-modus dropper under en viss grense så økes følsomheten. Denne grensen er det du som setter (i b1). Standarden er 1/30s. I slike situasjoner kan du velge å bruke A og sette ISOen manuelt eller lukkertiden manuelt i S. Eller sette opp nedre grense for auto-ISO-lukkertiden, men da går du litt rundt grøten.

Endret av CWalken
Lenke til kommentar
Sorry, men jeg maa bare spoerre hvorfor du kjoepte et d200 naar du hadde et kamera som passet deg bedre fra foer av? Hvis du ikke engang kan bruke noe annet enn automatikk saa burde du ha holdt deg til d50en din :)

 

Et betimelig spørsmål får en si...

:hmm:

6150025[/snapback]

 

Synes dette er en merkelig måte å hjelpe på ja..

Sånne meninger bør du holde for deg selv Mr. Brun!

 

S

Lenke til kommentar
Sorry, men jeg maa bare spoerre hvorfor du kjoepte et d200 naar du hadde et kamera som passet deg bedre fra foer av? Hvis du ikke engang kan bruke noe annet enn automatikk saa burde du ha holdt deg til d50en din :)

 

Et betimelig spørsmål får en si...

:hmm:

6150025[/snapback]

 

Synes dette er en merkelig måte å hjelpe på ja..

Sånne meninger bør du holde for deg selv Mr. Brun!

 

S

6150153[/snapback]

 

 

alle har sine måter :tease: men stick to the case

Lenke til kommentar
Sorry, men jeg maa bare spoerre hvorfor du kjoepte et d200 naar du hadde et kamera som passet deg bedre fra foer av? Hvis du ikke engang kan bruke noe annet enn automatikk saa burde du ha holdt deg til d50en din :)

 

Et betimelig spørsmål får en si...

:hmm:

6150025[/snapback]

 

Synes dette er en merkelig måte å hjelpe på ja..

Sånne meninger bør du holde for deg selv Mr. Brun!

 

S

6150149[/snapback]

Jeg proever saa godt jeg kan aa hjelpe, men det er vanskelig aa hjelpe ham ut i fra det han gir oss av info. :) Og jeg sier mine meninger, saa lenge det ikke er direkte personhets eller andre ulovlige ting.

Lenke til kommentar

ISO 1000 iflg. exif.

Tror jeg ville kuttet ut auto iso og heller kjøpt meg et stativ,

evt. lagt meg ned på bakken slik at kamera og objektivet hviler på bakken og brukt selvutløser. Tror også du vil få betre skarphet viss du unngår 300mm på dette objektivet. Prøv med noen bilder mellom 200 & 250mm, ISO 400 eller kanskje 500, blenderprioritet (A) og blender f6.3.

Alikevel da så må det nok være bra med lys ute.

 

 

Make = NIKON CORPORATION

Model = NIKON D200

Exposure Time = 1/100"

F Number = F6.3

Exposure Program = Normal program

ISO Speed Ratings = 1000

Exposure Bias Value = ±0EV

Metering Mode = Pattern

Light Source = Shade

Flash = Off

Focal Length = 300mm

Exposure Mode = Auto exposure

White Balance = Manual white balance

Digital Zoom Ratio = 1x

Focal Length In 35mm Film = 450mm

Scene Capture Type = Normal

Gain Control = High gain up

Contrast = Normal

Saturation = Normal

Sharpness = Normal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...